Manager treindienst
Manager treindienst
Aan allen die altijd al dachten dat ze het treinaanbod beter (of minstens even goed) konden uitwerken dan dat het nu gebeurt (door ons ): 't is de moment om te komen meewerken! De vacature staat open sinds vandaag om ons team van 7 te komen versterken! (er is ook een job voor een Franstalige)
http://jobs.b-rail.be/main/n/jobs/descr ... php?id=971
Bijkomende gedragscompetentie: bestand zijn tegen telleurstellingen, omdat er 1001 redenen op de proppen komen waardoor je je ideale planningsdromen ziet vastlopen.
http://jobs.b-rail.be/main/n/jobs/descr ... php?id=971
Bijkomende gedragscompetentie: bestand zijn tegen telleurstellingen, omdat er 1001 redenen op de proppen komen waardoor je je ideale planningsdromen ziet vastlopen.
spoorwegrealist
Re: Manager treindienst
Hallo Stefanic
Wat is de verhouding tussen jullie dienst en de Zwitserse adviseurs die het netwerk komen hertekenen?
In hoevere krijgen jullie "advies" van politici om station zus of zo te bedienen?
Wat is de verhouding tussen jullie dienst en de Zwitserse adviseurs die het netwerk komen hertekenen?
In hoevere krijgen jullie "advies" van politici om station zus of zo te bedienen?
Re: Manager treindienst
Die Zwitserse adviseurs zijn de firma die ook onze planningssoftware levert. Zij leveren advies aan de mensen van B-MO 4, die de langetermijnplanning doen. Wij (B-MO3) doet de jaarlijkse (en regelmatig ook frequentere) aanpassingen en de kortetermijnaanpassingen (extra treinen VOOR events zoals concerten ed. of DOOR events zoals brandjes in seinhuizen...). Die Zwitsers kennen natuurlijk niet de achtergrond en het waarom van het bestaan van de huidige dienstregeling en het bestaan/evolueren van de verschillende treinrelaties. Dit kan positief of negatief zijn. Nieuwe 'onbezoedelde' geesten kunnen met verfrissende ideeen komen.
Voor de 2e vraag: zoals ik al zei zijn er vele redenen... (die die Zwitsers ook niet allemaal kennen)
Voor de 2e vraag: zoals ik al zei zijn er vele redenen... (die die Zwitsers ook niet allemaal kennen)
spoorwegrealist
Re: Manager treindienst
Kan u iets duidelijker zijn?stefanic schreef:Voor de 2e vraag: zoals ik al zei zijn er vele redenen... (die die Zwitsers ook niet allemaal kennen)
Re: Manager treindienst
Als je sommigen hier bezig hoort over de treindienst is dit de ideale job voor hen, maar ik denk dat ze snel met de voetjes op de grond zullen staan.
Re: Manager treindienst
Het interesseert mij zeker wel, maar op 30 mei heb ik nog geen ingenieursdiplomaJani schreef:Als je sommigen hier bezig hoort over de treindienst is dit de ideale job voor hen, maar ik denk dat ze snel met de voetjes op de grond zullen staan.
Re: Manager treindienst
Maakt toch niet uit, studenten die hun jaar afronden vermelden dit toch gewoon bij hun sollicitatie. Het is niet omdat ze om 30mei afronden dat ze op 1 juni al beslist hebben he .
Re: Manager treindienst
Ik heb ooit in een ver verleden in een overmoedige bui voor een gelijkaardige functie in Nederland gesolliciteerd, ondertussen ben ik aanbeland in een positie dat ik anderen daar veel succes bij wens. En dan kan ik nog steeds vanaf een afstandje stuurman aan wal spelen die bang is van water en niet kan zwemmenJani schreef:Als je sommigen hier bezig hoort over de treindienst is dit de ideale job voor hen, maar ik denk dat ze snel met de voetjes op de grond zullen staan.
Stefanic, puur uit nieuwschierigheid, hoe ziet je gemiddelde werkdag er uit?
Re: Manager treindienst
Wat ik zoal doe? Veel puzzelen (nu bv. voor Diabolo-bediening, maar ook al het aanbod van 2013), rijpaden zoeken samen met Toegang-Net, onderhandelen met Technics betreffende materieelinzet, keringen en herbenuttigingen. Wat vooral veel voorkomt zijn onaangename mailtje of telefoons ivm werken (en lastminute wijzigingen aan de planning daarvan) op het net, materieelwissels, en het daaruit voortvloeiende gepuzzel om de treindienst toch te kunnen blijven waarborgen. In die zin bv. was de brand in Herentals voor ons een 'boeiende' tjd.kika schreef:Stefanic, puur uit nieuwschierigheid, hoe ziet je gemiddelde werkdag er uit?
Verder beantwoorden van klachten ivm het aanbod, parlementaire vragen, en nog zoveel meer.
Kort omschreven is mijn job: je vertrekt van een treindienst, en dan krijg ja van diverse kanten hinders, problemen, kritiek en wensen toegespeeld, en het is onze taak om door inventief gepuzzel alle problemen zo goed als mogelijk het hoofd te bieden en voor zoveel mogelijk wensen en kritieken een oplossing an te bieden. Ik vind het in ieder geval een fantastische job. En uiteindelijk is wat wij doen toch de core business van de NMBS. Alle andere diensten bij de NMBS zijn er om wat wij uittekenen te realiseren. En daar ligt ook het frustrerende van de job: Op papier kan je iets fantastisch uittekenen, maar uiteindelijk trekken wij maar lijntjes en zetten er uren bij. De andere diensten moeten voor de concrete uitwerking zorgen: treinmaterieel, personeel, de nodige infrastructuur moet er zijn, en ook financieel moeten we zeer strict binnen de lijntjes kleuren (en het financiele vlak waarin we mogen kleuren wordt dan nog kleiner en kleiner...). En door al die materiele en personeelsbeperkingen moeten we ons ideale plannetje meestal danig bijschaven...
spoorwegrealist
Re: Manager treindienst
Zo klinkt het ook.stefanic schreef:Ik vind het in ieder geval een fantastische job.
Re: Manager treindienst
Ik wens je toe dat de andere diensten (inclusief Infrabel) er ooit ook zo over denken...stefanic schreef:En uiteindelijk is wat wij doen toch de core business van de NMBS. Alle andere diensten bij de NMBS zijn er om wat wij uittekenen te realiseren. En daar ligt ook het frustrerende van de job: Op papier kan je iets fantastisch uittekenen, maar uiteindelijk trekken wij maar lijntjes en zetten er uren bij. De andere diensten moeten voor de concrete uitwerking zorgen: treinmaterieel, personeel, de nodige infrastructuur moet er zijn, en ook financieel moeten we zeer strict binnen de lijntjes kleuren (en het financiele vlak waarin we mogen kleuren wordt dan nog kleiner en kleiner...).
Groetjes,
Rian