http://jobs.b-rail.be/main/n/jobs/descr ... php?id=971
Bijkomende gedragscompetentie: bestand zijn tegen telleurstellingen, omdat er 1001 redenen op de proppen komen waardoor je je ideale planningsdromen ziet vastlopen.

Kan u iets duidelijker zijn?stefanic schreef:Voor de 2e vraag: zoals ik al zei zijn er vele redenen... (die die Zwitsers ook niet allemaal kennen)
Het interesseert mij zeker wel, maar op 30 mei heb ik nog geen ingenieursdiplomaJani schreef:Als je sommigen hier bezig hoort over de treindienst is dit de ideale job voor hen, maar ik denk dat ze snel met de voetjes op de grond zullen staan.
Ik heb ooit in een ver verleden in een overmoedige bui voor een gelijkaardige functie in Nederland gesolliciteerd, ondertussen ben ik aanbeland in een positie dat ik anderen daar veel succes bij wens. En dan kan ik nog steeds vanaf een afstandje stuurman aan wal spelen die bang is van water en niet kan zwemmenJani schreef:Als je sommigen hier bezig hoort over de treindienst is dit de ideale job voor hen, maar ik denk dat ze snel met de voetjes op de grond zullen staan.
Wat ik zoal doe? Veel puzzelen (nu bv. voor Diabolo-bediening, maar ook al het aanbod van 2013), rijpaden zoeken samen met Toegang-Net, onderhandelen met Technics betreffende materieelinzet, keringen en herbenuttigingen. Wat vooral veel voorkomt zijn onaangename mailtje of telefoons ivm werken (en lastminute wijzigingen aan de planning daarvan) op het net, materieelwissels, en het daaruit voortvloeiende gepuzzel om de treindienst toch te kunnen blijven waarborgen. In die zin bv. was de brand in Herentals voor ons een 'boeiende' tjd.kika schreef:Stefanic, puur uit nieuwschierigheid, hoe ziet je gemiddelde werkdag er uit?
Zo klinkt het ook.stefanic schreef:Ik vind het in ieder geval een fantastische job.
Ik wens je toe dat de andere diensten (inclusief Infrabel) er ooit ook zo over denken...stefanic schreef:En uiteindelijk is wat wij doen toch de core business van de NMBS. Alle andere diensten bij de NMBS zijn er om wat wij uittekenen te realiseren. En daar ligt ook het frustrerende van de job: Op papier kan je iets fantastisch uittekenen, maar uiteindelijk trekken wij maar lijntjes en zetten er uren bij. De andere diensten moeten voor de concrete uitwerking zorgen: treinmaterieel, personeel, de nodige infrastructuur moet er zijn, en ook financieel moeten we zeer strict binnen de lijntjes kleuren (en het financiele vlak waarin we mogen kleuren wordt dan nog kleiner en kleiner...).