BENELUX
Re: BENELUX
Mag ik aan een van de moderatoren vragen dit draadje oordeelkundig in stukken te knippen... titel dekt de lading al lang niet meer.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Bij Houten staan er schermen van een paar meter hoog tussen de middelste sporen in. Zou dat misschien hiermee te maken hebben?MaartendeJ schreef:Trein vs Persoon wordt er helemaal niet doorgereden, daarvoor zijn de beelden naar de voorkant van de trein te gruwelijk. En een berichtje "Kijk niet naar links", heeft geen zin.. Dan kijkt juist iedereen naar links en dat wil je voorkomen.
-
Je hebt:Jeroen schreef: Ik begrijp niet goed wat je nu eigenlijk wil zeggen. Alle soorten aanrijdingen kunnen zich quasi overal voordoen. Het treinverkeer wordt doorgaans stilgelegd uit veiligheidsoverwegingen of vanwege het gerechtelijk onderzoek.
-Trein vs Trein
-Trein vs Persoon
-Trein vs auto (en ander gemoteriseerd verkeer)
Trein vs Auto komt alleen voor bij overwegen. (ik heb nooit een verhaal gehoord over een auto die "ineens" op de treinbaan kwam, zonder dat een overweg in de buurt was)
De rest kan dus overal voorkomen...
En ik moet eerlijk zeggen: met internationaal verkeer zijn ze behoorlijk creatief. (BNL via Haarlem/Den Bosch/Gouda, ICE's en de CNL/EN via Venlo/Nijmegen/Deventer/Hilversum of Lunteren... De IC-Berlin via Utrecht/Amsterdam C/Zwolle/...
Met het binnenlandse verkeer kan soms wel iets creatiever zijn, daar ben ik het mee eens.
Terug naar de BNL... Sinds die OBB-rijtuigen in een andere omloop (9228-9233) rijden, rijden ze wel elke dag, helemaal van Amsterdam C - BrusselZuid/Midi. Dus niet lafjes tot Roosendaal

Hebben die rijtuigen nog hun originele opschriften aan de binnenkant of zijn er aanpassingen gebeurd?
Nog even offtopic... enkele jaren gelden heeft zich wel degelijk een dergelijk ongeval voorgedaan op lijn 69.MaartendeJ schreef:
Trein vs Auto komt alleen voor bij overwegen. (ik heb nooit een verhaal gehoord over een auto die "ineens" op de treinbaan kwam, zonder dat een overweg in de buurt was)
Een (wellicht stevig dronken) man reed 's nachts naar huis, en reed om een duistere reden de spoorweg op. Na enkele honderden meter zat hij vanzelfsprekend door zijn schokdempers. Hij liet daarop zijn auto achter en ging te voet naar huis.
De auto werd aangereden door de eerste trein 's morgens. Een hele ravage, bovenleiding beschadigd, auto totaal verhakkeld. De hulpdiensten waren snel ter plaatse, maar er was nergens geen lijk te bekennen!
De bestuurder werd later gezond en wel in bed aangetroffen. Hij zal wel een serieuze boete aan de NMBS betaald hebben!
Is op lijn 12 ook eens gebeurd.... auto op spoor , zonder overweg.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Standplaats is gewijzigd in "Amsterdam Watergraafsmeer" en bij de deuren staat ook het opzicht "Openen" erbij. Wel nog opschriften met "OBB"...Steven schreef:Hebben die rijtuigen nog hun originele opschriften aan de binnenkant of zijn er aanpassingen gebeurd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Great_Heck_rail_crashMaartendeJ schreef:
De rest kan dus overal voorkomen...
Hoi,
Deze zaterdag zou ik eens willen meerijden met de OBB rijtuigen.Weet er iemand welke treinen met dit materieel verzekerd worden?
Lukas
Deze zaterdag zou ik eens willen meerijden met de OBB rijtuigen.Weet er iemand welke treinen met dit materieel verzekerd worden?
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Hoi,
kars,
Van harte bedankt voor de snelle info!
Lukas
kars,
Van harte bedankt voor de snelle info!
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Even terzijde ....
Komt er nog steeds iemand in de benelux met karretje met drank enzo ?
Komt er nog steeds iemand in de benelux met karretje met drank enzo ?