De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik ben benieuwd of het programma Volt hier mee leest. Ze mogen er best eens op terugkomen!

Of eventueel toch sebtember ... wie zal het zeggen ?HLE 2302 schreef:Ik heb zelfs gehoord dat ze pas in dienst zouden komen in december, als het dan niet weer eens uitgesteld word. Echt een verhaaltje zonder einde die T18.Steven schreef:Voor zover ik weet is alles nu uitgesteld en zal de eerste rit pas rond september te verwachten zijn of er moeten wonderen gebeuren natuurlijk. Afwachten is dus de boodschap.

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
De 1801 staat in Oostende. Ik heb hem deze vooravond zien staan in de bundel naast de 1314.Steven schreef:Er mag geen enkele 18 rijden. Ze moeten allemaal terug gestuurd worden naar kinkempois gestuurd worden.
't Is echt de processie van Echternach (1 stap vooruit, 2 achteruit) met de Eloc 18... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Ik denk niet dat er Eurosprinters met waterkoeling rond rijden.Steven schreef:Het eurosprinterplatform bestaat al jaren en is al 100x en meer verkocht dus daar zal het niet aan liggen. Ik denk dat je de oorzaak moet gaan zoeken met de afwijkingen die de Belgische ingenieurs gevraagd hebben aan Siemens. Om een voorbeeld te geven. De basisversie is voorzien van waterkoeling, die heeft men er al afgesmeten want die wilde men hier niet.
Dat verhaaltje van de niet-gewenste waterkoeling komt van de Desiro's.
Er zijn wel degelijk reële probleem met de Siemens locomotieven.
Zelfs in thuisland Duitsland is er ernstige leveringsvertraging voor de Siemens Velaro D aan de DB.
Zelfs in thuisland Duitsland is er ernstige leveringsvertraging voor de Siemens Velaro D aan de DB.
De Velaro is toch de nieuwste ICE met verdeelde motoren ???
Zou die veel componenten hebben die identiek zijn met die van en locomotief ?
Zou die veel componenten hebben die identiek zijn met die van en locomotief ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ICE/Velaro heeft altijd al verdeelde motoren gehad, daar is niets nieuws aan. Het grootste verschil tussen de Velaro D en zijn voorgangers is dat de D een volledig Siemens-product is waar de ICE-3 gebouwd is door meerdere partijen.
De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Nee, het ging over ICE versus serie 18.AlexNL schreef: De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Ik bedoelde dat ik weinig gemeenschappelijke componenten zie tussen een ICE met verdeelde (kleinere) motoren en een lokomotief (met minder en grotere motoren).
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
Dat is niet mijn ervaring. Hoe meer elektronica hoe meer defecten. Er zit dan namelijk meer in dat defect kan gaan. Zie auto's.Shrek schreef:Dat is niet zeker zo. Hoogstaande elektronica kan het aantal defecten net verminderen. Als er rommel inzit zullen er meer defecten zijnStijn91 schreef:Meer electronica zal waarschijnlijk ook betekenen dat de locomotief sneller defect kan zijn.
Inderdaad he meer techniek je ergens insteekt hoe meer kans op fouten. Maar goede techniek hoeveel of weinig ook moet het u eenvoudig maken dat probleem op te vangen.
Bij auto's is het net hetzelfde hoor. Als een automerk degelijke elektronica aankoopt gaat dat langer mee dan de carosserie of de motor. Als ze brol kopen valt de auto na 2 dagen al stil...Hogersluys schreef:Dat is niet mijn ervaring. Hoe meer elektronica hoe meer defecten. Er zit dan namelijk meer in dat defect kan gaan. Zie auto's.Shrek schreef:Dat is niet zeker zo. Hoogstaande elektronica kan het aantal defecten net verminderen. Als er rommel inzit zullen er meer defecten zijn
De ervaring die ik met autoelektronica heb is trouwens ronduit fantastisch. Op een lege batterij in de sleutels en een kapotte sensor in de tank na nog nooit problemen mee gehad

Bijna alle dieselauto's van de laatste 5 jaren hebben trouwens computergestuurde injectoren. Dat is dure elektronica, maar die faalt dan ook niet

En ik bedoelde dat Siemens zelfs leveringsproblemen heeft in thuisland Duitsland met huisklant DB.dentheo schreef:Nee, het ging over ICE versus serie 18.AlexNL schreef: De trein die jij bedoeld is de AGV van Alstom. Dat is nieuw ten opzichte van de eerdere TGVs.
Ik bedoelde dat ik weinig gemeenschappelijke componenten zie tussen een ICE met verdeelde (kleinere) motoren en een lokomotief (met minder en grotere motoren).
Ik bedoelde niet dat er technische parallellen zouden zijn tussen de HLE 18 en de Velaro. (Hoewel die er in zekere mate wèl zijn, uiteraard. Siemens gaat in zijn productie ook wel enigzins standardiseren.)