sncf-sncb schreef:Tevens zie ik in Nederland ook menig 1700 met ICRm aan de haak met twee panto's naar boven vertrekken... (Zoveel verschil zal dat toch niet maken met Belgische net, aangezien hier 2x minder stroom aan de kabels hangt)
Ahum?
In Nederland gaat er net 2x zoveel stroom door de panto en bovenleiding. Dat verschil maakt het in Nederland net wel nodig om 2 panto's te gebruiken...
Bij een zelfde vermogen wel te verstaan, kwestie van de mensen niet in de war te brengen.
sncf-sncb schreef:Tevens zie ik in Nederland ook menig 1700 met ICRm aan de haak met twee panto's naar boven vertrekken... (Zoveel verschil zal dat toch niet maken met Belgische net, aangezien hier 2x minder stroom aan de kabels hangt)
Dat is aangeleerde gewoonte maar technisch gezien niet echt nodig. Helemaal niet bij de korte stammen van 7 bakken tegenwoordig.
sncf-sncb schreef:Tevens zie ik in Nederland ook menig 1700 met ICRm aan de haak met twee panto's naar boven vertrekken... (Zoveel verschil zal dat toch niet maken met Belgische net, aangezien hier 2x minder stroom aan de kabels hangt)
Ahum?
In Nederland gaat er net 2x zoveel stroom door de panto en bovenleiding. Dat verschil maakt het in Nederland net wel nodig om 2 panto's te gebruiken...
Nederland met 1,5 kV tegenover België met 3 kV? Of heb ik iets verkeerd begrepen?