Bordensteker schreef:Vannacht is (in het zwartst van de nacht) een (tweede) oranje Gravita op het terrein van de BASF te Antwerpen afgeleverd. Ik begrijp dat deze vierassers als een overbrugging bedoeld zijn omdat de productielijn van de door BASF gewenste drieassige locs momenteel stil ligt.
Het locnummer is 92 80 1261 302-4.
_________________
beetje off-topic mss, maar de onderkant was wél mooi gitzwart!
gaat men daar alleen op BASF met rond toeren of komt deze ook buiten?
Als ze eigenlijk drieassers willen dan zal het bedrijfsplan wel niet veranderd zijn nu ze tijdelijk met deze grotere locs gaan werken. Dus ik denk dat ze niet buitenkomen (en dat de bestuurders ook vrij weinig 'binnen' komen - ze werken daar vooral met de afstandsbediening).
Aangezien in het hoofdkwartier in Ludwigshafen al 3 G6'en in gebruik zijn (zie site hierboven), is de kans groot dat het dus om deze locjes gaat. Of anders gaat het om oudere, tweedehands locs..
Wallorail@fb schreef:Ce 22 août, 47548 Aachen West - Antwerpen BASF circule avec une Voith Gravita derrière la Traxx.
(...)
Aachen West 19h48 - Visé Haut 20h30 - Hasselt 21h11 - FNND 22h32
(...)
schiiiiiiiiiiiiit de trein rijdt met +/- 60 min vertraging...
Verdorie, lig ik net vandaag over posts van die Gravita op flickr en DSO te reageren, krijg ik net dit bericht.
Zal waarschijnlijk opnieuw over dezelfde loc gaan. Ik kan nog altijd niet aannemen dat men in Antwerpen voor Gravita's (de kleinere 5C dan) zou kiezen terwijl in het hoofdkwartier locs van de concurrentie rijden (Vossloh G6).
HAHA die commentaar heb ik idd gelezen op zoek naar een foto van een gravita 5C, vermits noch google, noch loks-aus-kiel iets heeft opgebracht ga ik er vanuit dat het terug een 10BB of 15BB wordt. Wordt precies ook wel bevestigd door de commentaren op wallorail@fb.
Tja, ergens logisch: men had beide locs getest (zowel Voith als Vossloh) in beide fabrieken, Vossloh heeft al een standplaats hier (FNND) terwijl de dichtstbijzijnde Voith-werkplaatsen in NL zijn (Blerick of Leeuwarden in Friesland). Plus dat Voith de productielijn voor de 5C niet wou opstarten als er geen voldoende locs besteld werden. Dat had nu met 16 drieassers toch geen probleem mogen zijn ?
Nuja, Voith mag ondertussen dan maar voortdoen aan de Gravita's voor de DB en wat locjes op stock bouwen voor northrail en andere leasingmaatschappijen..