Cadeaubiljet 1e klasse

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door Accelerat »

Ik vind het juist geen typische NMBS brief. Er wordt letterlijk gezegd 'We zijn niet tevreden'. Dat zul je niet iedere maatschappij zomaar horen zeggen. :wink:
Asterix

Bericht door Asterix »

Wimpie schreef:heb ik ook gekregen :D
Krijgen bestuurders die dan ook? :mrgreen:
Stef

Bericht door Stef »

NMBS geeft dagje eerste klasse cadeau

Ongezien in de geschiedenis van de NMBS: de gedelegeerd bestuurder verontschuldigt zich in een brief aan elke abonnee voor de vertragingen en andere problemen. 'Wij zijn niet tevreden', schrijft gedelegeerd bestuurder Marc Descheemaecker. Ter compensatie mag elke abonnee één dag gratis in eerste klasse reizen. WimDehandschutter

De abonnees ontvingen gisteren - of ten laatste een van de volgende dagen - een persoonlijke bericht van Descheemaecker. Niet uitgehangen op een infopaneel in het station, maar thuis in de brievenbus. 'U leest het goed: we zijn niet tevreden', schrijft de grote baas van de NMBS.

'Het voorbije anderhalf jaar is voor het Belgische treinverkeer, en vooral voor de dagelijkse treingebruiker, een probleemjaar geweest. Treingebruikers zoals u werden al te vaak geconfronteerd met vertragingen en andere problemen, te wijten aan diverse factoren waaraan u als gebruiker van onze treinen echter geen boodschap heeft. Want wat voor u telt, is dat de stiptheid van uw trein verbetert.'

Om 'u te danken voor uw begrip en uw geduld', kunnen de abonnees aan het stationsloket de brief inruilen tegen een cadeaubiljet. Daarmee kunnen ze deze zomer één dag gratis reizen in eerste klasse.

128 maatregelen

De spoorwegen hebben in de media al meermaals beloofd werk te maken van de problemen. Zo keurden de NMBS en de beheerder van de spoorweginfrastructuur, Infrabel, begin maart een gezamenlijk actieplan goed dat de belabberde stiptheid van de treinen moet verbeteren. Dat bestond uit 128 maatregelen, gaande van langere perrons tot nachtwerk voor onderhoud. Maar het is de eerste keer dat de gedelegeerd bestuurder zich zo direct, met een brief, richt tot de reizigers.

Descheemaecker herhaalt dat 'we van stiptheid en een kwaliteitsvolle dienstverlening een absolute prioriteit maken, samen met uiteraard de zorg voor veiligheid'. Het aantal technici dat 's nachts werkt aan het herstellen van mogelijke defecten, wordt opgedreven. 'Op die manier kunnen alle treinen volgens de voorziene samenstelling uitrijden en worden vertragingen te wijten aan technische problemen tot een minimum herleid.' Voorts wordt het stationspersoneel uitgerust met een handcomputer waarmee ze het treinverkeer in real time kunnen volgen. Zo worden de pendelaars beter geïnformeerd en kunnen de treinen stipter vertrekken.

'Betekent dit dat er vanaf nu nooit en nergens nog een trein met vertraging zal rijden? Neen', meldt Descheemaecker. 'De modernisering en optimalisering van ons treinverkeer is een werk van lange duur. We zouden liegen dat we alle problemen van de ene dag op de andere kunnen oplossen. Dus ook in de toekomst zullen we nog op uw begrip moeten rekenen. Belangrijk is echter te weten dat elke medewerker van de NMBS doordrongen is van het belang van stiptheid en service voor u en voor alle andere treinreizigers.'

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GFA3B6NOT
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Brent

Bericht door Brent »

Stijn91 schreef:
Shrek schreef:Ik heb het nog niet gehad :cry: :P
Ik ook nog niet.
En ik zal het niet krijgen , want ik heb al een abonnement 1ste klas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Brent schreef:
Stijn91 schreef:
Shrek schreef:Ik heb het nog niet gehad :cry: :P
Ik ook nog niet.
En ik zal het niet krijgen , want ik heb al een abonnement 1ste klas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik denk dat elke persoon met een abonnement 1 krijgt.
Zorba

Bericht door Zorba »

Dat ze pas in de "PS" zeggen dat je een eersteklasticket cadeau krijgt vind ik ook knap. Ik zie andere bedrijven dat in het groot en vet als eerste regel zetten.
Stef

Bericht door Stef »

Hier nog niets ontvangen, misschien 1 van de volgende dagen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Boxerke

Bericht door Boxerke »

Ik vind dit een heel mooie actie,ik en mijn vrouw hebben beiden een abonnement. Dit wordt een leuk dagje uit.
Mooi mooi.

Nu nog even afwachten tot we de brief in de bus vinden :D
Steve

Bericht door Steve »

Is het eigenlijk een cadeaubiljet per treinkaart, of per treinkaarthouder? Met andere woorden, krijgt iemand met meerdere geldige treinkaarten in die periode ook meerdere biljetten? Treinbruno, jij met al je Campussen, hoeveel heb jij er gekregen?
overweg13

Bericht door overweg13 »

Ik vind het allemaal nogal onnozel, én een schuldbekentenis van formaat. Het wordt nog drummen om tijdens de zomerperiode een plaatsje in eerste klas in de treinen naar de kust te vinden. En de reguliere eersteklasreizigers zullen er het slachtoffer van zijn. Promotie voor eerste klas zal het op die manier wel niet worden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Hogersluys

Bericht door Hogersluys »

^Neen, maar de algehele reputatie van de NMBS zal nu wel wat verbeteren. Daar was het denk ik om te doen. Ik vind het een mooie geste.
overweg13

Bericht door overweg13 »

Hogersluys schreef:^Neen, maar de algehele reputatie van de NMBS zal nu wel wat verbeteren.
Dan heeft de NMBS wel bijzonder naïeve klanten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Alain N.

Bericht door Alain N. »

Ik heb in februari een treinkaart voor een maand gehad dus zal nog wel de brief krijgen. Het lijkt me gewoon een leuke geste, maar ik ga er niet positiever of negatiever door kijken naar de NMBS. Wat ik wel vernieuwend vind, is dat Descheemaecker op zo'n publieke schuld bekent. Dat waardeer ik wel, ook al weet ik dat het wellicht niet veel helpt in realiteit.
Shrek

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:Ik vind het allemaal nogal onnozel, én een schuldbekentenis van formaat.
Is dat geen grote tegenstelling?
Een schuldbekentenis vanwege de nmbs (eindelijk) zou ik toch geen onnozel feit noemen hoor :)
wbrm

Bericht door wbrm »

Ik heb hem gisteren gekregen.
Eerst blablabla... en dan oh leuk :mrgreen:
Nu maken ze nog winst(nu ja...) als veel gezinnen/groepen nu 1 keer 1e klas gaan reizen(zonder abbo). Of de persoon met abbo in 2e gaan zitten met dagkaart voor 1e :?
Plaats reactie