Stad Gent protesteert tegen nucleair transport

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Re: Stad Gent protesteert tegen nucleair transport

Bericht door Shrek »

Jeroen schreef:Uiteindelijk toch een ommetje via Mechelen? Geplande misleiding?
Ik denk het niet. Het traject is gewoon nooit bekend gemaakt, dus kunnen ze ook niemand misleid hebben.
kika

Bericht door kika »

Jeroen schreef:
Alain N. schreef:De trein is omstreeks 2 uur door Antwerpen gereden. Je kan het nucleair transport hier volgen:

http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&h ... urce=embed
Uiteindelijk toch een ommetje via Mechelen? Geplande misleiding?
Mag dat dan door de Kennedytunnel?
Stef

Bericht door Stef »

kika schreef: Mag dat dan door de Kennedytunnel?
Dat vroeg ik mij ook al af, want daar zit toch ook een beperking op voor bv. chemische stoffen. Of heb ik dat verkeerd voor?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jani

Bericht door Jani »

Als hij langs Mechelen rijdt, dan moet hij toch niet door die tunnel (L27 -53).
Stef

Bericht door Stef »

Jani schreef:Als hij langs Mechelen rijdt, dan moet hij toch niet door die tunnel (L27 -53).
Nee inderdaad niet, maar daarom net de vraag of het traject via L59 wel mogelijk zou kunnen zijn? Want dat traject kwam in alle media en indien dit transport niet door de Kennedytunnel mag dan kan dit wel wijzen op bewust geven van foute info.
Marianne

Bericht door Marianne »

Beetje offtopic, maar de 6509 en de 6510 die gisteren met de nucleaire trein reden deden vandaag een "gewoon" transport. Zag ze rond kwart voor 9 een slecht beladen containertrein trekken door Roosendaal, komende vanuit de richting Antwerpen. Volgens mij wordt die trein normaal door een HLE 28 getrokken.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gysev

Bericht door gysev »

Stef schreef:
Dat vroeg ik mij ook al af, want daar zit toch ook een beperking op voor bv. chemische stoffen. Of heb ik dat verkeerd voor?
De enige beperking zit in het maximale tonnage van de trein gezien de steile hellingen in de tunnel.
RIDCO

Bericht door RIDCO »

gysev schreef:
Stef schreef:
De enige beperking zit in het maximale tonnage van de trein gezien de steile hellingen in de tunnel.
Er zijn geen tunnelbeperkingen voor gevaarlijke stoffen per spoor omwille van de aard van de lading. Er zijn wel beperkingen voor het wegvervoer (ADR). Dit betekent dat een tankvrachtwagen met propaan niet door de Kennedy mag omwille van het ADR-reglement, maar propaan in een spoorwegwagon (of zelfs een volledige trein) door de Kennedy mag.
Daarom hebben de tunnels (o.a. Kennedy, Tijsmans, Liefkeshoek) tunnelbeperkingscodes.
Stef

Bericht door Stef »

Ik zal het dus verwarren met het wegverkeer.

Btw: weet iemand de beperking in tonnage voor de Kennedytunnel?
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Achter een dubbele 77: 2000 ton, en als de rails droog zijn (de westelijke uitrit ligt grotendeels in de openlucht) mag het zelfs 2200 ton zijn.
Achter andere types weet ik het niet, alleen meen ik te weten dat 1500 t achter één 23 te zwaar is.

Ik vermoed dan dat de beide hellingen even steil zijn, maar een collega van mij spreekt dat tegen ...

Bericht door Stef »

Meestal rijdt er de HLE 12, 20, 28, 23 en/of 26 (in alle mogelijke combinaties :wink: ) Class 66 (alhoewel dit nog maar weinig voorvalt) en de HLD 77.
Plaats reactie