Toekomst L12
Re: Toekomst L12
Uwe idee lijkt leuk he schrek maar de plaats die jij voorziet voor uw flyovers is te beperkt om er snelheden van 200 toe te laten op L25 als je weet dat de huidige van st kathelijne waver al 1500m bedraagt en maar 90 km/u toestaat dan kan je al raden wat je nodig hebt om een flyover te hebben die L25 aan 200km/u zou toelaten. VEEEEEEEEEEL meer afstand.
Re: Toekomst L12
Jama in mijn plan zitten er juist geen flyovers op L25 zelfSteven schreef:Uwe idee lijkt leuk he schrek maar de plaats die jij voorziet voor uw flyovers is te beperkt om er snelheden van 200 toe te laten op L25 als je weet dat de huidige van st kathelijne waver al 1500m bedraagt en maar 90 km/u toestaat dan kan je al raden wat je nodig hebt om een flyover te hebben die L25 aan 200km/u zou toelaten. VEEEEEEEEEEL meer afstand.


Re: Toekomst L12
Om het topic eens even terug op L12 te brengen, hoe zit het nu met de planning voor het vernieuwen van de bruggen over het Albertkanaal? Gaan die werken nu aanvangen in juni? Want daar hoor je ineens niets meer van...
Re: Toekomst L12
Ik denk dat S.N. het weet...., ik meen ergens gehoord te hebben dat het niet in de nieuwe dienstregeling van Juni zit.
Is de aanbesteding eigenlijk al gebeurd ?
Is de aanbesteding eigenlijk al gebeurd ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 30 mei 2011, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Toekomst L12
De werken zouden (!) aanvatten december 2012, maar zijn inmiddels weer uitgesteld. De daarvoor voorziene aanpassingen aan de treindienst gaan we echter niet meer terugdraaien, maar gezien de aanpassingen impliceren dat we met dubbel bezet spoor gaan zitten op Antwerpen-Centraal niveau -2 (L-trein L12 EN de Noorderkempen-shuttle) is het niet oninteressant om nog een tijdje een uitwijkmogelijkheid te gaan hebben via het ringspoor... De oplossing met dubbel bezet spoor (na zeer lang intens puzzelen met alle betrokkenen de enige oplossing) is immers niet ideaal...Hobbes schreef:Om het topic eens even terug op L12 te brengen, hoe zit het nu met de planning voor het vernieuwen van de bruggen over het Albertkanaal? Gaan die werken nu aanvangen in juni? Want daar hoor je ineens niets meer van...
S.N.
spoorwegrealist
Re: Toekomst L12
Ok bedankt voor het snelle antwoord, ik wou op extraweb gaan kijken of de dienstregeling was aangepast maar ik raak er weer eens niet op.
Re: Toekomst L12
Dat was "ooit" midden 2011 ? Dus daar komt waarschijnlijk 2 jaar bij ?stefanic schreef: De werken zouden (!) aanvatten december 2012, maar zijn inmiddels weer uitgesteld. .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Toekomst L12
Ow sorry, foutje getypt zie ik nu.dentheo schreef:Dat was "ooit" midden 2011 ? Dus daar komt waarschijnlijk 2 jaar bij ?stefanic schreef: De werken zouden (!) aanvatten december 2012, maar zijn inmiddels weer uitgesteld. .
Werken waren voorzien december 2011, maar zijn uitgsteld. De werken starten weldegelijk in 2012 dus.
spoorwegrealist
Re: Toekomst L12
Hoi
Dubbel bezet spoor 24 (L trein en IR trein
Waarom de IR naar Geraardsbergen/Kortrijk niet "verplaatsen" naar niveau +1; er is daar dan toch plaats wegens wegvallen L trein
f
Dubbel bezet spoor 24 (L trein en IR trein
Waarom de IR naar Geraardsbergen/Kortrijk niet "verplaatsen" naar niveau +1; er is daar dan toch plaats wegens wegvallen L trein
f
Re: Toekomst L12
'Tweede trein sneller'
Gepubliceerd: 3 juli 2011 23.32
ROOSENDAAL/ DEN HAAG - Er komt een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen. Dat gebeurt op het moment dat de Beneluxtrein zal verdwijnen en de hogesnelheidslijn over Breda volledig zal functioneren. Dat zal op zijn vroegst in december van dit jaar zijn.
Ook al lijkt het tegenstrijdig, de tweede trein zal een snelle stoptrein zijn. De nieuwe verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen zal minder stopplaatsen krijgen en een kortere route (door de tunnel bij Antwerpen) volgen.
Dit antwoordt het Comité van Ministers (gevormd door de ministers van Buitenlandse Zaken van Nederland, België en Luxemburg), op een eerdere aanbeveling van het Beneluxparlement.
Volgens dat antwoord zijn erover inmiddels principe-afspraken gemaakt tussen de betrokken partijen, zoals de Nederlandse overheid en de nationale Belgische spoorwegmaatschappij NMBS.
"Verheugend en verrassend", noemt het Roosendaalse Tweede Kamerlid Jack Biskop het antwoord van het Comité. "Want de zaak leek een beetje in het slop te zitten." Biskop maakt deel uit van het Beneluxparlement. Hij heeft hierover ook vragen aan de minister van Verkeer gesteld.
Bron: BN de Stem
Gepubliceerd: 3 juli 2011 23.32
ROOSENDAAL/ DEN HAAG - Er komt een tweede stoptrein per uur tussen Roosendaal en Antwerpen. Dat gebeurt op het moment dat de Beneluxtrein zal verdwijnen en de hogesnelheidslijn over Breda volledig zal functioneren. Dat zal op zijn vroegst in december van dit jaar zijn.
Ook al lijkt het tegenstrijdig, de tweede trein zal een snelle stoptrein zijn. De nieuwe verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen zal minder stopplaatsen krijgen en een kortere route (door de tunnel bij Antwerpen) volgen.
Dit antwoordt het Comité van Ministers (gevormd door de ministers van Buitenlandse Zaken van Nederland, België en Luxemburg), op een eerdere aanbeveling van het Beneluxparlement.
Volgens dat antwoord zijn erover inmiddels principe-afspraken gemaakt tussen de betrokken partijen, zoals de Nederlandse overheid en de nationale Belgische spoorwegmaatschappij NMBS.
"Verheugend en verrassend", noemt het Roosendaalse Tweede Kamerlid Jack Biskop het antwoord van het Comité. "Want de zaak leek een beetje in het slop te zitten." Biskop maakt deel uit van het Beneluxparlement. Hij heeft hierover ook vragen aan de minister van Verkeer gesteld.
Bron: BN de Stem
Re: Toekomst L12
Dit antwoord is gebaseerd op verouderde informatie. Vanaf dec 2011 gaan immers alle treinen door de Antwerpse Noord-Zuidverbinding. Dit is wegens werkzaamheden, het staat helemaal los van het Beneluxverhaal.
Volgens een presentatie van de NMBS op 21 maart in Kalmthout zal er maar 1 stoptreinserie naar Roosendaal rijden, zie http://www.2910essen.net/lijn12/vergadering.php. Dit werd bevestigd door minister Vervotte in het Belgisch parlement.
Volgens een presentatie van de NMBS op 21 maart in Kalmthout zal er maar 1 stoptreinserie naar Roosendaal rijden, zie http://www.2910essen.net/lijn12/vergadering.php. Dit werd bevestigd door minister Vervotte in het Belgisch parlement.
Re: Toekomst L12
Naar mijn weten zijn die werkzaamheden alweer uitgesteld. En die presentatie die jij noemt is van 21 maart, het is nu inmiddels begin juli.
Re: Toekomst L12
Minister Vervotte heeft vorige week in de Kamercommissie herbevestigd dat er maar 1 L-treinserie komt:
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/html/53/ic276x.html -> vraag en antwoord 8.
http://www.dekamer.be/doc/CCRI/html/53/ic276x.html -> vraag en antwoord 8.
Re: Toekomst L12
Het Comité van Ministers ziet het anders wel gewoon zitten. Alleen de NMBS weet van niks...
------
NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen
Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03
Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.
Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.
Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.
Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."
Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.
Bron: Gazet van Antwerpen
------
NMBS ontkent bericht over extra stoptrein Roosendaal-Antwerpen
Gepubliceerd: 6 juli 2011 9.03
Volgens het "Comité van Ministers" komt er elk uur een extra stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen, van zodra de Beneluxtrein (Amsterdam Centraal - Brussel Zuid) stopt met rijden. Dat zou in december van dit jaar al kunnen zijn. De nieuwe Fyra-trein, een hogesnelheidstrein voor de korte afstand, gaat dan van Brussel over Antwerpen, Brecht en Breda naar Amsterdam rijden.
Het "Comité van Ministers" (de Europese ministers van Buitenlands Zaken) heeft nu aan het Beneluxparlement laten weten dat er daarna een "snelle stoptrein" Antwerpen - Roosendaal komt, éénmaal per uur, met minder stopplaatsen dan de gewone L-trein. Volgens het Comité zijn daarover principe-afspraken gemaakt met de NS en de NMBS.
Het enige wat woordvoerder Jochem Goovaerts van de NMBS hiervan kan bevestigen, is de startdatum van december. "Volgens de informatie die wij tot vandaag van de Italiaase treinconstructeur krijgen, zullen we de nieuwe commerciële dienst inderdaad in december kunnen opstarten", bevestigt Goovaerts. "De testritten met de nieuwe Fyra-treinstellen zijn volop bezig en verlopen goed." Fyra rijdt al tussen Amsterdam en Rotterdam.
Goovaerts ontkent echter formeel dat er nu al beslist is tot een extra stoptrein. "Het is veel te vroeg om daarover te communiceren. De NMBS heeft een theoretisch standpunt ingenomen dat wij een oplossing zoeken voor de reizigers in Roosendaal die nu de Beneluxtrein gebruiken en voor wie de Fyra geen optie is. Maar welke oplossing dat wordt, staat nog niet vast."
Volgens tellingen van de NMBS hebben per trein maximaal twintig reizigers Antwerpen als vertrekstation en Roosendaal als eindstation, of omgekeerd, en is één trein per uur dus voldoende. Voorstanders van de bijkomende trein wijzen dan weer op het grote aantal potentiële gebruikers op de tussenliggende stopplaatsen.
Bron: Gazet van Antwerpen