14-06-2011 Spoorwegmuseum Utrecht

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Plaats reactie
Robin

14-06-2011 Spoorwegmuseum Utrecht

Bericht door Robin »

Vandaag naar Utrecht gereden omdat ik er nog een gratis kaart van had bij aankoop van de blue-ray DVD Unstoppable.

Proper en verzorgd met de nodige plaats in tegenstelling tot Treignes waar alles op elkander is gepropt :roll: .

Hierbij enkele foto's.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Fles

Re: 14-06-2011 Spoorwegmuseum Utrecht

Bericht door Fles »

Robin schreef:Vandaag naar Utrecht gereden omdat ik er nog een gratis kaart van had bij aankoop van de blue-ray DVD Unstoppable.

Proper en verzorgd met de nodige plaats in tegenstelling tot Treignes waar alles op elkander is gepropt :roll: .
We hebben het hier dan ook wel over het duurste spoorwegmuseum van Europa ;)
Emiel

Bericht door Emiel »

Nooit geweten dat ze daar een sprinter-draaistel zonder tractiemotoren hadden staan. Als ik weer eens een slagje Spoorwegmuseum moet rijden met de pendeltrein zal ik eens rondkijken.
Groetjes,
Emiel
groentje

Bericht door groentje »

Fles schreef:
Robin schreef:Vandaag naar Utrecht gereden omdat ik er nog een gratis kaart van had bij aankoop van de blue-ray DVD Unstoppable.

We hebben het hier dan ook wel over het duurste spoorwegmuseum van Europa ;)
Inderdaad. Het is z'n geld waard, maar een topmuseum als het Spoorwegmuseum in Utrecht Maliebaan vergelijken met een quasi-privétentoonstelling in een klein achterafstationnetje, het is niet helemaal eerlijk.
Bibke

Bericht door Bibke »

groentje schreef:[maar een topmuseum als het Spoorwegmuseum in Utrecht Maliebaan vergelijken met een quasi-privétentoonstelling in een klein achterafstationnetje, het is niet helemaal eerlijk.
Voor wie, Utrech of Treignes :mrgreen: ?
Marianne

Bericht door Marianne »

Erg fraaie foto's van een museum wat ik zeker de moeite waard vond (ben er anderhalf jaar geleden ook geweest).
Alleen weet ik altijd graag wat ik voor locomotief of rijtuig zie en niet overal zijn bordjes. Maar ik besef ook wel, dat dat niet te realiseren is, omdat niet alles altijd op dezelfde plaats blijft staan.

Groetjes,
Marianne
Robin

Bericht door Robin »

[
groentje schreef:[maar een topmuseum als het Spoorwegmuseum in Utrecht Maliebaan vergelijken met een quasi-privétentoonstelling in een klein achterafstationnetje, het is niet helemaal eerlijk.
het zijn beide museums dus dan vergelijk je altijd.

Marianne schreef:Erg fraaie foto's van een museum wat ik zeker de moeite waard vond (ben er anderhalf jaar geleden ook geweest).
Alleen weet ik altijd graag wat ik voor locomotief of rijtuig zie en niet overal zijn bordjes. Maar ik besef ook wel, dat dat niet te realiseren is, omdat niet alles altijd op dezelfde plaats blijft staan.

Groetjes,
Marianne
Niet overal stonden dan ook bordjes bij :roll:. En inderdaad het is niet te realiseren want er lopen altijd wel een hoop (spelende) kinderen rond die dan toch in je weg staan.
groentje

Bericht door groentje »

Utrecht Maliebaan is een topmuseum, omwille van een topbudget. Toegangsprijs is hoog, de NS staat er volledig achter.
Je vergelijkt toch ook niet de Koninklijke Musea voor Schone Kusten met een Gemeentelijk museumpje ergens in de Westhoek?
Robin

Bericht door Robin »

groentje schreef:Utrecht Maliebaan is een topmuseum, omwille van een topbudget. Toegangsprijs is hoog, de NS staat er volledig achter.
Je vergelijkt toch ook niet de Koninklijke Musea voor Schone Kusten met een Gemeentelijk museumpje ergens in de Westhoek?
Beide zijn proper, het enige dat ik zeg is dat in Treignes alleen op elkaar staat gepropt en dat het er nogal klein is.
De prijs is Utrecht viel mee, deze was gratis voor mij 8) .

Indien je het niet leuk vind dat ik vergelijk, tja dat is dan uw zaak :roll:
groentje

Bericht door groentje »

Je doet wat je wil, hoor. Maar als je vergelijkt, vergelijk je best alles, zowel financiering, toegansprijs als organisatie, naast de eigenlijke collectie en de opstelling.
Fles

Bericht door Fles »

Tjonge, hebben we weer ergens ruzie weten te vinden?

Knap hoor. En wanneer worden we acht jaar oud allemaal?
groentje

Bericht door groentje »

Ho, ik ben niet beledigd, en ik heb ook niet de bedoeling om te beledigen. Ik hoop dat het ook zo niet wordt geïnterpreteerd.
Fles

Bericht door Fles »

Prima :) dus: elke waar is naar zijn prijs :)

Duur museum: Mag je meer verwachten. Goedkoop museum: Minder. Klaar :)
groentje

Bericht door groentje »

Dat was ook het enige punt dat ik probeerde te maken. Al maakte ik er naar goede gewoonte weer veel te veel woorden aan vuil.
kika

Bericht door kika »

Mooie foto's, misschien moet ik over een tijdje ook nog eens op bezoek. Zowel in Treignes als in Utrecht, beide is al jaren geleden.
Plaats reactie