"chartertrein"
"chartertrein"
Hallo,
dit jaar rijdt er volgens Railtime terug een trein voor de groepsdienst vanuit Dendermonde naar De Panne op 27/06 & 28/06. Zou deze trein, net als vorig jaar, terug bestaan uit I6 & I10 rijtuigen?
Groetjes
dit jaar rijdt er volgens Railtime terug een trein voor de groepsdienst vanuit Dendermonde naar De Panne op 27/06 & 28/06. Zou deze trein, net als vorig jaar, terug bestaan uit I6 & I10 rijtuigen?
Groetjes
Re: "chartertrein"
zijn scholierentreinen die elk jaar op het einde van het schooljaar worden ingelegd om de vele reservaties van scholen op die speciale treinen ingelegd voor hun te droppen zodat de reguliere treinen niet overbezet zouden zijn.
Re: "chartertrein"
Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.
Groetjes
Groetjes
Re: "chartertrein"
De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.
Groetjes
Re: "chartertrein"
Elke treinbegeleider weet hoe het materiaal werk en kan dus ingezet worden op alle type's materialenTerminus schreef:De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.
Groetjes

Re: "chartertrein"
Dat is niet volledig correct, ook zij moeten elk type rijtuig kennen, niet elke omroepinstallatie staat op dezelfde plaats, de interfonie, kleine defecten aan verwarming en verlichting kunnen opvangen en bovenal is niet iedereen opgeleid om met pneumatische ophanging overweg te kunnen (al is dat de laatste jaren bijna in orde voor elke depot).260689 schreef:Elke treinbegeleider weet hoe het materiaal werk en kan dus ingezet worden op alle type's materialenTerminus schreef:De mannen van Dendermonde kennen in theorie dit materieel niet...?!Merijn schreef:Het zijn dus I10 en I6-rijtuigen. Kent er hier iemand toevallig een treinbegeleider van het depot Dendermonde? Ik zou morgenochtend graag met deze trein meereizen (als individuele passagier), maar het had me wat gerust gesteld als ik wist dat het zou mogen. Ik weet het zeker dat het depot Dendermonde is dat de begeleiding doet van deze trein.
Groetjes.
Re: "chartertrein"
Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
Re: "chartertrein"
Hopelijk is de treinbegeleider dan nu al aan het studeren260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.

Ter illustratie: enkele jaren geleden was er een P-treintje Dendermonde-Brussel met M4 enkele dagen vervangen door wat I6 en I10. Meestal is die toen niet vertrokken... (maar sommige tbg nemen waarschijnlijk wel het risico of kennen het nog van hun vroegere depôt)
Re: "chartertrein"
Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kendeTerminus schreef:Hopelijk is de treinbegeleider dan nu al aan het studeren260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.want ik blijf erbij dat ze normaal gezien dat materieel niet kennen.
Ter illustratie: enkele jaren geleden was er een P-treintje Dendermonde-Brussel met M4 enkele dagen vervangen door wat I6 en I10. Meestal is die toen niet vertrokken... (maar sommige tbg nemen waarschijnlijk wel het risico of kennen het nog van hun vroegere depôt)

Re: "chartertrein"
Maak van "treinbestuurder" "treinbegeleider" en ik geef je zelfs gelijk260689 schreef:Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kende

Re: "chartertrein"
Er zullen max 4 TBG's I10/I6 niet gezien hebben, al derest hebben opleiding gehadTerminus schreef:Maak van "treinbestuurder" "treinbegeleider" en ik geef je zelfs gelijk260689 schreef:Had te maken met de locomotief en een treinbestuurder die het materiaal niet kende

Re: "chartertrein"
in dendermonde gebruiken ze enkel260689 schreef:Alles staat beschreven in hun handboeken en staat nog eens in hun Ibis. Als je een I10 ken kan je perfect met I6 en I6bc werken. Als je met een AM96 kan werken kan je ook met een I11 werken mits wat leeswerk in de handboek.
klassiekjes, M6, breaks, M4, al de rest gebruiken ze daar nooit.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: "chartertrein"
Vandaag heb ik zo een trein kunnen spotten.
Volgens Railtime is het GRP 14211 De Panne - Dendermonde.
Het was de 2360 met I10 en I6, met achteraan nog eentje in de oude livrei en er zat ook een I6 bij voor fietsen.
Volgens Railtime is het GRP 14211 De Panne - Dendermonde.
Het was de 2360 met I10 en I6, met achteraan nog eentje in de oude livrei en er zat ook een I6 bij voor fietsen.