Hallo,
Steven schreef:
Maar Gent heeft het wel al en als oorspronkelijk idee was het om dit met nog meer steden te doen.
Ja goed... maar waar gaat het nu eigenlijk om ?
Gent heeft een rechtstreekse trein dus dan moet Liège er ook één hebben ?
Tussen Gent en Brussel ligt nu eenmaal geen stad zoals Leuven... (neen, ook Aalst niet : 80000 inw ipv 100000, slechts een fractie van het aantal studenten, en helemaal geen knooppunt...)
Als we zo gaan beginnen...
[PROVOC]
Hoe komt het dat Antwerpen nog niet protesteert ? Het is toch wel schandalig dat "hun" treinen naar Brussel in Mechelen moeten stoppen en dat die van Gent naar Brussel rechtstreeks zijn.
[/PROVOC]
Steven schreef:
Trouwens Namur heeft dit ook maar dan wel in een verdoken vorm 3 keer per dag (tijdens de week) heb je de IC+ verbinding komende uit Arlon met treinnummers 46XX en dan heb je nog 2 van de 3 INT treinen die het ook doen dus in totaal een 5 keer per dag. Het is minder dan Luik maar ze hebben het dus wel.
Dit zijn treinen bovenop de basisbediening, inderdaad te vergelijken met ICE en Thalys.
Dit is niet vergelijkbaar met de IC-O die
wel deel (zou) moet(en) uitmaken van de basisbediening.
Groeten,
Bart W.