HLE20 trek/duw
Re: HLE20 trek/duw
De HLE20 is dan ook gebouwd voor het slepen van zware goederentreinen, en eigenlijk niet om reizigers treinen te slepen.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: HLE20 trek/duw
Ik dacht dat de oorspronkelijke bedoeling net was om lange reizigerstreinen de Ardennen door te krijgenHLE 2302 schreef:De HLE20 is dan ook gebouwd voor het slepen van zware goederentreinen, en eigenlijk niet om reizigers treinen te slepen.

Re: HLE20 trek/duw
hij was bedoeld om zowel zware goederentreinen te rijden als lange reizigerstreinen op de lijn naar Luxemburg, dus gemengd gebruik.
Re: HLE20 trek/duw
hoi iedereen,
type 20 rijdt vandaag nog met personenwagons tussen Brussel en Luxemburg.
De locos van 2001 tot 2005 bezitten MEMOR + van Duitsland alsook TBL.
DE meeste locs zijn overgeplaatst naar Antwerpen voor het goederenvervoer.
In de jaren 70 waren ze voorzien voor Canada maar die wou ze niet.
type 20 rijdt vandaag nog met personenwagons tussen Brussel en Luxemburg.
De locos van 2001 tot 2005 bezitten MEMOR + van Duitsland alsook TBL.
DE meeste locs zijn overgeplaatst naar Antwerpen voor het goederenvervoer.
In de jaren 70 waren ze voorzien voor Canada maar die wou ze niet.
Re: HLE20 trek/duw
MEMOR + van DuitslandCOCOKEN007 schreef: De locos van 2001 tot 2005 bezitten MEMOR + van Duitsland alsook TBL.


Leg dat eens wat meer uit, want ik heb nooit iets geweten over enige Memor dingen in Duitsland
Re: HLE20 trek/duw
Hangt daar bovenleiding ?COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,
In de jaren 70 waren ze voorzien voor Canada maar die wou ze niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: HLE20 trek/duw
pietje schreef:MEMOR + van DuitslandCOCOKEN007 schreef: De locos van 2001 tot 2005 bezitten MEMOR + van Duitsland alsook TBL.![]()
![]()
Leg dat eens wat meer uit, want ik heb nooit iets geweten over enige Memor dingen in Duitsland
Hij bedoelt Luxemburg, daar is memor+ van toepassing, andere 20'ers mogen LUX niet meer binnen. Duitsland kan al helemaal niet, want 20 kan enkel rijden op 3000V=
Re: HLE20 trek/duw
COCOKEN007 schreef:hoi iedereen,
In de jaren 70 waren ze voorzien voor Canada maar die wou ze niet.
Canada????? Van de 49 000 km spoorwegen is er daar maar 129 km onder draad en dan nog met 25 kv wisselspanning dus ik denk niet dat ze ooit voorzien waren voor ginder

Re: HLE20 trek/duw
De trein met M4 werd ontvangen op hetzelfde spoor waar al eerder een M6-stam stondRobin schreef:hoe verklaren we dit?

Re: HLE20 trek/duw
Lijkt me toch ongewoon om dan zo dicht te parkeren hoor.Shrek schreef:De trein met M4 werd ontvangen op hetzelfde spoor waar al eerder een M6-stam stondRobin schreef:hoe verklaren we dit?



Re: HLE20 trek/duw
Zal toch zoiets zijn zunne, een 20 heeft niks van treinkabels, je kan ni eens in treinschakeling rijden met een 2de 20, laat staan daar om het even welk stuurrijtuig aan te hangen, echt nietRobin schreef:Lijkt me toch ongewoon om dan zo dicht te parkeren hoor.Shrek schreef:De trein met M4 werd ontvangen op hetzelfde spoor waar al eerder een M6-stam stondRobin schreef:hoe verklaren we dit?

Re: HLE20 trek/duw
Je kan er wel 2 aan elkander hangen en met 2 rijden, enige dat je nodig hebt is een 2de TB
.
weet iemand die al met 2 T20 is weggeweest of daar een 2de TB in zat weet ik niet.

weet iemand die al met 2 T20 is weggeweest of daar een 2de TB in zat weet ik niet.


