Chaos op het spoor door foutieve besparingen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Bimmer

Chaos op het spoor door foutieve besparingen.

Bericht door Bimmer »

Gisteren in het station van Brussel-Zuid de trein willen nemen. Eenmaal in Brussel-Zuid had ik gezien dat de situatie redelijk hopeloos aan het worden was. Dan maar met enkele reizigers besloten om samen een taxi te nemen naar Gent. Het personeel van de Belgische Spoorwegen valt niets te verwijten die mensen hebben gisteren hun uiterste best gedaan. Steeds meer en meer duiken er berichten op dat er besparingen worden doorgevoerd bij het 'lager' personeel. Met andere woorden het personeel dat effectief instaat voor de veiligheid en opvolging van het treinverkeer en het personeel die de treinen laat rijden en herstellingwerken kan uitvoeren aan de infrastructuur en het rollend materieel. Terwijl de gewone spoorwegman het slachtoffer is van de talloze besparingen wordt het aantal hogere ambtenaren enkel maar groter aan de NMBS-top. Er moeten hogere ambtenaren zijn, maar laten we zeggen dat 70 % van de hogere ambtenaren bij de NMBS nutteloos zijn. Ik heb er al belastingsbetaler geen probleem mee om te betalen voor goedwerkende spoorwegen maar wel om die politieke reptielen te betalen. Dank u.
Alain N.

Re: Chaos op het spoor door foutieve besparingen.

Bericht door Alain N. »

Tja ik hoor hier vaker NMBS-personeel en Infrabel-mensen zeggen dat er veel te veel middenkader zit in die organisaties, die elkaar dan nog nota bene tegenspreken. Waar rook is...

Ik denk dat een uitdunning van het middenkader wel dringend wordt. In de bedrijven waar ik heb gewerkt was dit ook een vrij groot probleem. Enkel door een welgemikte sanering is het beter geworden.
Plaats reactie