BENELUX

Marianne

Re: BENELUX

Bericht door Marianne »

MaartendeJ schreef:Als het goed is wel. Maar welke treinen (zowel de standaard 9216-9221-9252-9257, als in de onderhoudsslag 9228/9233) zijn ze al een week niet meer gezien...

(en houd het er maar op... Totdat de V250'ers in dienst zijn of ICR door de NSR aan NSHispeed wordt uitgeleend is er een extra stam nodig.. Dat kan I6/I10 (niet waarschijnlijk) of deze OBB-stam zijn...)
De OBB- rijtuigen weer gespot in de Benelux-dienst gisteren en vandaag. Woensdag viel de trein in de middag, die met OBB gereden dient te worden volgens mij uit.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Marianne schreef:
MaartendeJ schreef:Als het goed is wel. Maar welke treinen (zowel de standaard 9216-9221-9252-9257, als in de onderhoudsslag 9228/9233) zijn ze al een week niet meer gezien...

(en houd het er maar op... Totdat de V250'ers in dienst zijn of ICR door de NSR aan NSHispeed wordt uitgeleend is er een extra stam nodig.. Dat kan I6/I10 (niet waarschijnlijk) of deze OBB-stam zijn...)
De OBB- rijtuigen weer gespot in de Benelux-dienst gisteren en vandaag. Woensdag viel de trein in de middag, die met OBB gereden dient te worden volgens mij uit.
Daarnet ÖBB-spul gezien in de 9252, die precies op tijd Brussel-Zuid binnenreed.

Groetjes,
Rian
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Gisterenavond als 9257 stipt op tijd te Den Haag Holland Spoor.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Mooi artikel van Stijn Tormans in de Knack van deze week:

DE LAATSTE AMSTERDAMMER

'Het was een klotetrein, maar het was wel onze trein'
Vierenvijftig jaar was het de ijzeren verbinding tussen twee kleine landen: de intercity Brussel-Amsterdam. Maar straks wordt hij afgeschaft. Een eresaluut aan de Orient-Express van de Lage Landen.

(Knack nr. 25, pp. 29-32)
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Zou iemand dat eventueel in kunnen scannen? Ik zou dat erg op prijs stellen. :wink:
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

sncf-sncb schreef:Zou iemand dat eventueel in kunnen scannen? Ik zou dat erg op prijs stellen. :wink:
Stuur me maar een PB dan bezorg ik het je. Als abonnee kan ik het artikel downloaden.

Groeten,

Paul
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Het stond vandaag ook in de knipselkrant van de NMBS.
Bijlagen
Artikel Knack over Einde Beneluxtrein, 22 juni 2011.pdf
Artikel Knack
(857.64 KiB) 278 keer gedownload
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Prachtig artikel inderdaad!
MaartendeJ

Bericht door MaartendeJ »

Wegens ruimtegebrek op de Watergraafsmeer, gaat de OBB-stam volgende week naar Zutphen(!) alwaar bij een A-rijtuig verbouwd wordt voor fietsen en een Mindervalide ingang. Dit gaat wel een week duren, gedurende die tijd GEEN OBB-rijtuigen in de Benelux dus.

Het op het moment missende A-rijtuig staat als plukrijtuig op de Watergraafsmeer, omdat het vierkante wielen heeft en niet zijn af te draaien. Deze week komt er een "nieuw" A-rijtuig deze kant op als vervanging.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Wegens ruimtegebrek op de Watergraafsmeer, gaat de OBB-stam volgende week naar Zutphen(!) alwaar bij een A-rijtuig verbouwd wordt voor fietsen en een Mindervalide ingang. Dit gaat wel een week duren, gedurende die tijd GEEN OBB-rijtuigen in de Benelux dus.
Dit zou al in mei zijn gebeurd. Wat ging er mis?
MaartendeJ schreef:Het op het moment missende A-rijtuig staat als plukrijtuig op de Watergraafsmeer, omdat het vierkante wielen heeft en niet zijn af te draaien. Deze week komt er een "nieuw" A-rijtuig deze kant op als vervanging.
Maar als er een nieuwe ÖBB-A is, dan kun je de ÖBB-stam toch weer inzetten?
Wat gebeurt er als de stam er niet is? En weet de NMBS ook dat er mogelijk vervangend materieel nodig is?

Groetjes,
Rian
Robin

Bericht door Robin »

FLV-FGSP schreef:Het stond vandaag ook in de knipselkrant van de NMBS.
wie is de jongedame op p4 :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
MaartendeJ

rvdborgt schreef:
MaartendeJ schreef:Wegens ruimtegebrek op de Watergraafsmeer, gaat de OBB-stam volgende week naar Zutphen(!) alwaar bij een A-rijtuig verbouwd wordt voor fietsen en een Mindervalide ingang. Dit gaat wel een week duren, gedurende die tijd GEEN OBB-rijtuigen in de Benelux dus.
Dit zou al in mei zijn gebeurd. Wat ging er mis?
MaartendeJ schreef:Het op het moment missende A-rijtuig staat als plukrijtuig op de Watergraafsmeer, omdat het vierkante wielen heeft en niet zijn af te draaien. Deze week komt er een "nieuw" A-rijtuig deze kant op als vervanging.
Maar als er een nieuwe ÖBB-A is, dan kun je de ÖBB-stam toch weer inzetten?
Wat gebeurt er als de stam er niet is? En weet de NMBS ook dat er mogelijk vervangend materieel nodig is?
Ik heb geen idee... Volgens mij lag het een en ander aan deursluiting, dat TB0 (?)... Het A-rijtuig wat er nu in rijdt had/heeft dat niet, het A-rijtuig die deze kant op komt wel.

Wegens werkzaamheden (waar? geen idee.. In Nederland kan ik niet zo snel iets bedenken, situatie in Belgie geen idee) zouden er genoeg Prio-stammen over zijn, zodat de OBB-rijtuigen gemist kunnen worden.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MaartendeJ schreef:Wegens werkzaamheden (waar? geen idee.. In Nederland kan ik niet zo snel iets bedenken, situatie in Belgie geen idee) zouden er genoeg Prio-stammen over zijn, zodat de OBB-rijtuigen gemist kunnen worden.
Ah wacht, gaan ze de verbouwing tussen 13 en 21 juli doen? Dan rijdt de Benelux alleen tussen Breda en Brussel, dus dan is er inderdaad materieel genoeg.

Groetjes,
Rian
MaartendeJ

Wanneer geen idee... Ik weet alleen dat het "komende weken" gebeurd :wink:
dentheo

Bericht door dentheo »

Dan moet ik dat weekend eens heen en weer Ams..ook eens kijken hoe vlot ze al kunnen rangeren in Breda.
Jarenlang niet rangeren en dan ineens drie treinen per uur die kopmaken...waar hebben ze die rangeerders nog gehaald ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie