Problemen op lijn 161 en 162
- Dieselfreak
Problemen op lijn 161 en 162
Gisteren nam ik in Brussel-Zuid de IC J van 10 uur 33. Na Brussel-Noord volgde die niet de normale route, maar reed eerst naar Leuven om dan via lijn 139 naar Ottignies te rijden. In Bierges-Walibi hield de trein halt. Door deze omleiding liep de dienst ongeveer een half uur vertraging op. Toen ik in Namen uitstapte, was te zien dat alle treinen vanuit en naar Brussel vertraging hadden. De komende uren bleef dat zo. Het was duidelijk dat het treinverkeer verstoord was op de lijnen 161 en 162. Waaraan dat te wijten was, stond niet vermeld. Volgens enkele berichten op internet waren weersomstandigheden de oorzaak. Wat is er precies gebeurd?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Problemen op lijn 161 en 162
Eergisterenavond tijdens een fel onweer is de bliksem ingeslagen op de bovenleiding en is deze beschadigd van ottignies tot in Etterbeek.
Verkeer naar Brussel kon rijden, naar Namen niet. Er stonden sinds die avond ook drie treinen geblokkeerd. Deze zijn pas gisteren in de namiddag kunnen geëvacueerd worden. De reizigers zijn ergens midden in de nacht geëvacueerd.
De situatie was terug normaal rond 12u.
Verkeer naar Brussel kon rijden, naar Namen niet. Er stonden sinds die avond ook drie treinen geblokkeerd. Deze zijn pas gisteren in de namiddag kunnen geëvacueerd worden. De reizigers zijn ergens midden in de nacht geëvacueerd.
De situatie was terug normaal rond 12u.
- Dieselfreak
Nochtans hadden de treinen op de lijnen 161, 162 en 154 nog de hele namiddag vertraging.Kristofke schreef:De situatie was terug normaal rond 12u.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gevolgsvertragingen na een zo goed als volledige onderbreking van het verkeer voor een halve dag zijn onvermijdelijk.
Materiaal is niet waar het moet zijn, personeel zit ergens anders etc
Materiaal is niet waar het moet zijn, personeel zit ergens anders etc