Vele storingen op lijn 132
Vele storingen op lijn 132
Uit interesse (vanuit Nederland) kijk ik regelmatig even naar de storingen-informatie van de Zuiderburen op m.railtime.be. Het valt me echter op dat de laatste tijd één bepaalde storing om de paar dagen terugkomt: Lijn 132 Charleroi Sud - Couvin: Er is een probleem aan de seininrichting (locatie verschilt). Ik vroeg me af waarom deze lijn (en verschillende plaatsen op die lijn, maar meestal rond station Walcourt) zo frequent terugkomt in het storingenoverzicht. Is er iets structureel mis met de techniek daar?
Re: Vele storingen op lijn 132
Ha, het is jou ook opgevallen! Ik stel me precies dezelfde vraag. Vandaag lijkt het onweer dan weer de schuldige te zijn, maar het is al aan de gang van voor de hittedagen.wjb87 schreef:Uit interesse (vanuit Nederland) kijk ik regelmatig even naar de storingen-informatie van de Zuiderburen op m.railtime.be. Het valt me echter op dat de laatste tijd één bepaalde storing om de paar dagen terugkomt: Lijn 132 Charleroi Sud - Couvin: Er is een probleem aan de seininrichting (locatie verschilt). Ik vroeg me af waarom deze lijn (en verschillende plaatsen op die lijn, maar meestal rond station Walcourt) zo frequent terugkomt in het storingenoverzicht. Is er iets structureel mis met de techniek daar?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Vele storingen op lijn 132
Ik begin me dat ook stilaan af te vragen wat er op die lijn aan de hand is, het is daar constant zever blijkbaar. Ze zijn daar wel vernieuwingswerken aan het doen, mss heeft het daar mee te maken?
Ook nu weer: 12:44 Er is een storing aan de seininrichting ter hoogte van station Yves-Gomezée.
Ook nu weer: 12:44 Er is een storing aan de seininrichting ter hoogte van station Yves-Gomezée.
Re: Vele storingen op lijn 132
Ik wilde die lijn al een tijdje een keer rijden, lijkt me wel een boeiende (of niet?), maar op deze manier durf ik niet zo goed meer. Het risico dat ik 's avonds niet meer thuis kom is daar best wel groot! 

Re: Vele storingen op lijn 132
Ik ben nog maar tot Walcourt geraakt, en ben al helemaal verkocht. Het is een heel charmante lijn, langs waterlopen en door tunnels, etc.
Kortom, probeer toch maar eens, maar doe het misschien op een rondrit, en probeer lijn 132 helemaal in het begin te doen. Als er dan iets mis dreigt te gaan, dan heb je tenminste nog voldoende alternatieve mogelijkheden om vertraging op te vangen.
Kortom, probeer toch maar eens, maar doe het misschien op een rondrit, en probeer lijn 132 helemaal in het begin te doen. Als er dan iets mis dreigt te gaan, dan heb je tenminste nog voldoende alternatieve mogelijkheden om vertraging op te vangen.
Re: Vele storingen op lijn 132
Waren daar begin jaren 2000 niet al eens serieus wat werken met o.a. stukken met hogere snelheden? Blijkbaar waren die dan beperkt tot het hoogst noodzakelijke. Helaas is de NMBS-site onoverzichtelijk en niet erg toegankelijk (flash voor de werfinfo!): Tussen cour s/Heure et Walcourt: vernieuwing van een aantal bruggen over de Eau d'Heure. Slechts 1 spoor beschikbaar. Werken gepland tot eind 2012. Heeft misschien daar mee te maken?
Overigens als ik terugkijk op railtime zie ik rond de tijd van Hobbes commentaar: druk treinverkeer, omleiding en slechte weersomstandigheden (afhankelijk van precieze tijdstip). Dus hoe de vork precies in de steel zit, is waarschijnlijk moeilijk af te leiden van railtime...
Groentje, wjb87: gewoon doen. Vroeg vertrekken is de boodschap, direct doorrijden naar Couvin en op de terugweg via Mariembourg ook Treignes met de autorail meepikken!
Eventueel neem je nog een tent mee
Overigens als ik terugkijk op railtime zie ik rond de tijd van Hobbes commentaar: druk treinverkeer, omleiding en slechte weersomstandigheden (afhankelijk van precieze tijdstip). Dus hoe de vork precies in de steel zit, is waarschijnlijk moeilijk af te leiden van railtime...
Groentje, wjb87: gewoon doen. Vroeg vertrekken is de boodschap, direct doorrijden naar Couvin en op de terugweg via Mariembourg ook Treignes met de autorail meepikken!
Eventueel neem je nog een tent mee

Re: Vele storingen op lijn 132
Of... neem een (plooi-)fiets mee, zodat je vanuit Treignes naar Vireux-Molhain kan fietsen; vandaar de trein naar Givet, en vervolgens weer de fiets tot Dinant. Wel alle uren op voorhand checken, want anders zou die tent wel eens noodzakelijk kunnen worden 

Re: Vele storingen op lijn 132
Ik heb de L132 vorig jaar in september gedaan, tijdens het stoomfestival op de CFV3V.
's Ochtends tot Mariembourg, stoomtrein naar Treignes, weer terug naar Mariembourg, kaartje gekocht naar Couvin en vanuit Couvin meteen teruggereden naar Charleroi.
's Ochtends tot Mariembourg, stoomtrein naar Treignes, weer terug naar Mariembourg, kaartje gekocht naar Couvin en vanuit Couvin meteen teruggereden naar Charleroi.
Re: Vele storingen op lijn 132
Tenslotte zijn er ook nog autobussen tussen Couvin en Charleroi...niet hetzelfde als de trein en zeker niet zo mooie reisweg als langs den ijzerenweg.
Qua toerisme kan ik de omgeving tussen Mariembourg en Treignes alleen maar aanraden.
Prachtig stuk land dat niet zo bekend is en toch de moeite.
Qua toerisme kan ik de omgeving tussen Mariembourg en Treignes alleen maar aanraden.
Prachtig stuk land dat niet zo bekend is en toch de moeite.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Vele storingen op lijn 132
En bussen zijn er ook van Couvin naar Namur.dekooiker schreef:Tenslotte zijn er ook nog autobussen tussen Couvin en Charleroi...niet hetzelfde als de trein en zeker niet zo mooie reisweg als langs den ijzerenweg.
Qua toerisme kan ik de omgeving tussen Mariembourg en Treignes alleen maar aanraden.
Prachtig stuk land dat niet zo bekend is en toch de moeite.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13