Vanaf 29 augustus rijdt de hogesnelheidstrein Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen. Dat maakte de spoorwegmaatschappij vrijdag bekend.
Concreet wordt een van de vijf dagelijkse verbindingen tussen Brussel en het Duitse Keulen verlengd met Düsseldorf, Duisburg en Essen.
De Thalys vertrekt om 5.12 uur in Essen, waardoor de Duitse reizigers om 8.32 uur Brussel bereiken.
De terugrit vertrekt in Brussel om 19.28 uur en komt aan in Essen om 22.19 uur. De regeling geldt zowel voor de werkdagen als tijdens het weekend.
Met de drie nieuwe bestemmingen wil de spoorwegmaatschappij haar aanwezigheid in Duitsland verstevigen.
Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
Re: Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
Zo, die had ik niet zien aankomen. Zeer positief nieuws!
-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
Vroeger heeft de Thalys ook toch een tijdje tot Düsseldorf gereden?

Re: Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
Hallo,
De rit Brussel-Köln met Thalys duurt 1h47'.
Een rit met IC-trein van DBAG Köln-Düsseldorf-Duisburg-Essen duurt 47'. (cfr. verbinding Stuttgart-Köln-Hamburg om de 2 uur)
Samen is dat 2h39 (stoptijd van 5' in Köln erbij gerekend)...
Thalys heenreis heeft een reistijd van 3h20 (!!!!), terugreis is weliswaar beter met 2h51...
Niet erg geloofwaardig voor een "supersnelle" trein...
Groeten,
Bart W.
In principe goed nieuws... maar - zeurpiet als ik ben - toch volgende kanttekening...Adler schreef:Vanaf 29 augustus rijdt de hogesnelheidstrein Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen. Dat maakte de spoorwegmaatschappij vrijdag bekend.
Concreet wordt een van de vijf dagelijkse verbindingen tussen Brussel en het Duitse Keulen verlengd met Düsseldorf, Duisburg en Essen.
De Thalys vertrekt om 5.12 uur in Essen, waardoor de Duitse reizigers om 8.32 uur Brussel bereiken.
De terugrit vertrekt in Brussel om 19.28 uur en komt aan in Essen om 22.19 uur. De regeling geldt zowel voor de werkdagen als tijdens het weekend.
Met de drie nieuwe bestemmingen wil de spoorwegmaatschappij haar aanwezigheid in Duitsland verstevigen.
De rit Brussel-Köln met Thalys duurt 1h47'.
Een rit met IC-trein van DBAG Köln-Düsseldorf-Duisburg-Essen duurt 47'. (cfr. verbinding Stuttgart-Köln-Hamburg om de 2 uur)
Samen is dat 2h39 (stoptijd van 5' in Köln erbij gerekend)...
Thalys heenreis heeft een reistijd van 3h20 (!!!!), terugreis is weliswaar beter met 2h51...
Niet erg geloofwaardig voor een "supersnelle" trein...
Groeten,
Bart W.
Re: Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
misschien de stop in Luik laten vallenbw494674 schreef:Hallo,In principe goed nieuws... maar - zeurpiet als ik ben - toch volgende kanttekening...Adler schreef:Vanaf 29 augustus rijdt de hogesnelheidstrein Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen. Dat maakte de spoorwegmaatschappij vrijdag bekend.
Concreet wordt een van de vijf dagelijkse verbindingen tussen Brussel en het Duitse Keulen verlengd met Düsseldorf, Duisburg en Essen.
De Thalys vertrekt om 5.12 uur in Essen, waardoor de Duitse reizigers om 8.32 uur Brussel bereiken.
De terugrit vertrekt in Brussel om 19.28 uur en komt aan in Essen om 22.19 uur. De regeling geldt zowel voor de werkdagen als tijdens het weekend.
Met de drie nieuwe bestemmingen wil de spoorwegmaatschappij haar aanwezigheid in Duitsland verstevigen.
De rit Brussel-Köln met Thalys duurt 1h47'.
Een rit met IC-trein van DBAG Köln-Düsseldorf-Duisburg-Essen duurt 47'. (cfr. verbinding Stuttgart-Köln-Hamburg om de 2 uur)
Samen is dat 2h39 (stoptijd van 5' in Köln erbij gerekend)...
Thalys heenreis heeft een reistijd van 3h20 (!!!!), terugreis is weliswaar beter met 2h51...
Niet erg geloofwaardig voor een "supersnelle" trein...
Groeten,
Bart W.




Re: Thalys ook naar Düsseldorf, Duisburg en Essen
Even het stof afblazen.
* Hoeveel materieel is hiervoor nodig?
* is dat niet 1 of zelfs 2 treinparen die op Amsterdam ingezet zouden kunnen worden?
* Nu DB geen aandeelhouder meer is van Thalys, waarom beconcurreren ze die niet meer en organiseren betere aansluitingen op hun eigen ICE uit Brussel? ICE moet wat trager in België maar een simpele IC Keulen - Essen die zelfs in Mülheim een stop heeft doet er 28 minuten minder over (IC2012) dan een Thalys.
* De eigen website is niet zo goed onderhouden, ze zouden kunnen zeggen Brussel Essen vanaf 2:39 i.p.v. zoals de advertentie 2:51. Uiteraard zijn de meeste verbindingen niet zo geweldig.
* Hoeveel materieel is hiervoor nodig?
* is dat niet 1 of zelfs 2 treinparen die op Amsterdam ingezet zouden kunnen worden?
* Nu DB geen aandeelhouder meer is van Thalys, waarom beconcurreren ze die niet meer en organiseren betere aansluitingen op hun eigen ICE uit Brussel? ICE moet wat trager in België maar een simpele IC Keulen - Essen die zelfs in Mülheim een stop heeft doet er 28 minuten minder over (IC2012) dan een Thalys.
* De eigen website is niet zo goed onderhouden, ze zouden kunnen zeggen Brussel Essen vanaf 2:39 i.p.v. zoals de advertentie 2:51. Uiteraard zijn de meeste verbindingen niet zo geweldig.