Cadeaubiljet 1e klasse

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MakingItBeautiful

Re: Cadeaubiljet 1e klasse

Bericht door MakingItBeautiful »

overweg13 schreef:
MakingItBeautiful schreef:Kan ik hiermee een weekendbiljet nemen?
Waarom zou je een weekendbiljet nemen als je biljet krijgt dat één dag lang op het hele net geldig is?
Ik zou een weekendbiljet willen omdat ik volgende week naar dour festival vertrek, de treinreis zit niet in het ticket inbegrepen.
Ik vertrek vrijdagavond en kom zondag terug, en anders reis ik nooit met de trein, dus zou ik voor deze gelegenheid het cadeaubiljet willen gebruiken, als dat mogelijk is natuurlijk
overweg13

Bericht door overweg13 »

MakingItBeautiful schreef:
overweg13 schreef:
MakingItBeautiful schreef:Kan ik hiermee een weekendbiljet nemen?
Waarom zou je een weekendbiljet nemen als je biljet krijgt dat één dag lang op het hele net geldig is?
Ik zou een weekendbiljet willen omdat ik volgende week naar dour festival vertrek, de treinreis zit niet in het ticket inbegrepen.
Ik vertrek vrijdagavond en kom zondag terug, en anders reis ik nooit met de trein, dus zou ik voor deze gelegenheid het cadeaubiljet willen gebruiken, als dat mogelijk is natuurlijk
Ik zou zeggen: gelukkig is dat niet mogelijk. Stel je voor dat al die jongeren die naar Dour trekken met hun gratis biljet in eerste klas gaan zitten: dan zou pas blijken dat er geen overcapaciteit in eerste klas is...
Met vriendelijke groet

overweg13
Shrek

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:Ik wist niet wie het was, maar ik heb de hele tijd gedacht: die zit ook op een forum, en de kans bestaat dat hij mijn verslag leest! Bingo!
Inderdaad, ik ben herkend. Ergens wel jammer dat je ons niet hebt aangesproken, dan hadden we wat meer om handen gehad dan wat in te dommelen op de trein :)
overweg13

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef:
overweg13 schreef:Ik wist niet wie het was, maar ik heb de hele tijd gedacht: die zit ook op een forum, en de kans bestaat dat hij mijn verslag leest! Bingo!
Inderdaad, ik ben herkend. Ergens wel jammer dat je ons niet hebt aangesproken, dan hadden we wat meer om handen gehad dan wat in te dommelen op de trein :)
Dat geldt omgekeerd ook, natuurlijk. En indommelen? Ik vond dat jullie er nog behoorlijk fris uitzagen na zo'n odyssee. En dat je veel vertrouwen had in de NMBS, toen je van die 2 minuten stilstand in Namur gebruik maakte om een blikje uit een automaat op het perron te halen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Shrek

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:Dat geldt omgekeerd ook, natuurlijk. En indommelen? Ik vond dat jullie er nog behoorlijk fris uitzagen na zo'n odyssee. En dat je veel vertrouwen had in de NMBS, toen je van die 2 minuten stilstand in Namur gebruik maakte om een blikje uit een automaat op het perron te halen.
Bwa, dat was niet eens nipt. Het blikje was al bijna leeg toen de trein weer vertrok :lol:
groentje

Bericht door groentje »

Als de trein moet splitsen, heb ik ook al regelmatig een koffie gehaald bij AMC, hoor. Zeker het deel naar Dinant, of omgekeerd uit Dinant, blijft lang genoeg staan.
Shrek

Bericht door Shrek »

groentje schreef:Als de trein moet splitsen, heb ik ook al regelmatig een koffie gehaald bij AMC, hoor. Zeker het deel naar Dinant, of omgekeerd uit Dinant, blijft lang genoeg staan.
Maar dit was een gewone IC Luxemburg-Brussel. Die heeft volgens de dienstregeling maar 3 minuten halte. Maar hij kwam 1 minuut te vroeg binnen, dus snel naar de automaat op het perron was geen probleem :)
groentje

Bericht door groentje »

Hmm, dat is al wat nipter. Maar goed, met een automaat op het perron inderdaad verre van onmogelijk.
In het ergste geval kon je je wisselgeld nog laten zitten.
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef:Ik heb het biljet gisteren gebruikt en het was de moeite:

Code: Selecteer alles

Luchthaven	6u52	        Brussel-zuid	7u12	        IR	De Panne
Brussel-zuid	7u33	        Mons	        8u18	        IC	Saint-Ghislain
Mons	        8u34	        Tournai	8u57	        IC	Lille
Tournai	9u07+13	Brugge	10u01+15	ICT	Blankenberge
Brugge	10u35	Gent sP	11u00	IC	Tongeren
Gent sP	11u05	Antw-B	11u50	IC	Antwerpen-C
Antw-B	11u59	Antw-C	12u03	L	Antwepen-C
Antw-C	12u31	Luik-G	14u44+26	IR	Luik
Luik-G	15u18	Rivage	15u39	IR	Luxemburg
Rivage	15u50	Jemelle	16u36+13	L	Jemelle
Jemelle	17u23+5	Arlon		18u20	IC	Luxemburg
Arlon		18u43	Ottignies	20u45	IC	Brussel-zuid
Ottignies	20u52	Leuven	21u32	L	Leuven
Leuven	21u48	Haacht	22u03	IR	Dendermonde
Ook het biljet elke controle laten knippen, de TBG's keken steeds vreemder naarmate de dag vorderde :lol:
Misschien leuk om eens uit te rekenen hoeveel kilometer je hebt gereisd? Sefora geeft de afstanden :)

Ik heb laatst in Nederland een keer een tripje gemaakt (met een dagkaart) waarbij ik uitkwam op in totaal iets van 650 km :D
Asterix

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Hmm, dat is al wat nipter. Maar goed, met een automaat op het perron inderdaad verre van onmogelijk.
In het ergste geval kon je je wisselgeld nog laten zitten.
Ook al meegemaakt tijdens een stop: uitstappen en rustig een sigaretje roken (toen het nog mocht) en wat rondwandelen aan de loc. Ik had mij echter miskeken op het uur en opeens sloten achter mij de deuren en stond de TBG helemaal aan de andere zijde van het perron van een sleep I11'en. Ik maar wanhopig molenwieken, gaat opeens het deurtje van de HLE 13 open: "Allez, stap moar in, he kunt hiere vanveure wa zittn". Toffe gast, ik moet dat meer doen :P
Shrek

Bericht door Shrek »

overweg13 schreef:Dat geldt omgekeerd ook, natuurlijk. En indommelen? Ik vond dat jullie er nog behoorlijk fris uitzagen na zo'n odyssee. En dat je veel vertrouwen had in de NMBS, toen je van die 2 minuten stilstand in Namur gebruik maakte om een blikje uit een automaat op het perron te halen.
Maar ik kan aan het uiterlijk van mensen niet zien dat ze ook veel met openbaar vervoer bezig zijn he :wink:
En vertrouwen hebben in het feit dat een trein bij de nmbs niet te vroeg zal vertrekken is niet zo moeilijk hoor, het omgekeerde (wat ik ook op deze reis vaak genoeg heb moeten doen) is een pak meer stresserend :)
AlexNL schreef: Misschien leuk om eens uit te rekenen hoeveel kilometer je hebt gereisd? Sefora geeft de afstanden :)

Ik heb laatst in Nederland een keer een tripje gemaakt (met een dagkaart) waarbij ik uitkwam op in totaal iets van 650 km :D
Leuk idee.
Ik kom uit op 786 km trein en dan nog een kleine 30 km bus :)
Rob

Bericht door Rob »

Hoewel ik een treinkaart heb die recht geeft op een cadeaubiljet, heb ik tot op heden nog geen brief daaromtrent ontvangen.

Mijn eerste contact via de NMBS-website op 28/06 hierover leverde gisteren een standaardbrief (per post) op met de vraag al mijn gegevens door te geven. Vandaag ben ik hiermee naar het loket van station Leuven gegaan met de vraag of deze brief volstond om meteen dat cadeaubiljet te mogen ontvangen. Neen. Alle begrip hiervoor, dus vraag ik de loketbediende om mijn brief met de binnenpost naar Brussel te transfereren. Akkoord, maar eerst nog een ander formulier invullen. Dat weiger ik. Die brief bevat alle nodige info, en ik wil geen extra tijd steken in iets waar ik recht op heb. De loketbediende verwijt mij "schieten" en "afsnauwen", wordt boos en loopt weg. Vandaar dat ik daarnet een nieuwe mail naar de NMBS zond met het verzoek om mijn dossier nauwgezet op te volgen, want voor hetzelfde geld gooit die loketbediende mijn brief in Leuven in de vuilnisbak.

Toen de loketbediende en ik in het begin van ons gesprek nog vriendjes waren, merkte ik op dat zo'n omslachtige correspondentie (eerst een mail van de klant, dan een brief van de NMBS, dan die brief ingevuld door de klant en dan weer een brief van de NMBS, de brief dus die normaal gezien automatisch werd verstuurd begin juni) toch niet klantvriendelijk is. En dat de NMBS zichzelf nog extra in de problemen brengt door met dat cadeaubiljet zoveel extra leed te veroorzaken. De loketbediende beaamde dat allemaal. Maar toen ik weigerde dat extra formulier in te vullen en hem kordaat maar vriendelijk verzocht mijn brief in het postvakje voor Brussel te leggen, ontplofte hij. En ik dus ook.

Straks is het eind augustus en heb ik nog geen cadeaubiljet gezien. De NMBS is niet tevreden, awel ik ook niet!
overweg13

Bericht door overweg13 »

Waarom moet de fout noodzakelijkerwijs bij de NMBS liggen? Een alerte postbode kan makkelijk voor de hele familie dergelijke brieven onderscheppen, om maar iets te suggereren...
Met vriendelijke groet

overweg13
Rob

Bericht door Rob »

overweg13 schreef:Waarom moet de fout noodzakelijkerwijs bij de NMBS liggen? Een alerte postbode kan makkelijk voor de hele familie dergelijke brieven onderscheppen, om maar iets te suggereren...
Akkoord, maar dan moet de NMBS maar een andere, en dit keer waterdichte procedure hanteren. Het moet toch volstaan dat je je aan het loket meldt, je treinkaart laat zien en dat cadeaubiljet ontvangt, waarna de loketbediende in het systeem kan inbrengen dat dat treinkaartnummer zijn gratis biljet heeft gekregen. Bespaart de NMBS ook nog eens de kosten voor een copywriter om pathetische brieven bijeen te pennen (voor alle duidelijkheid: die brief heb ik op dit forum kunnen lezen) + de portkosten.

Los daarvan is het absurd om meermaals en gelijktijdig telkens dezelfde gegevens te moeten invullen op formulieren allerhande terwijl de NMBS al deze info uit haar systeem kan halen op basis van het treinkaartnummer...
overweg13

Bericht door overweg13 »

Rob schreef:
overweg13 schreef:Waarom moet de fout noodzakelijkerwijs bij de NMBS liggen? Een alerte postbode kan makkelijk voor de hele familie dergelijke brieven onderscheppen, om maar iets te suggereren...
Akkoord, maar dan moet de NMBS maar een andere, en dit keer waterdichte procedure hanteren. Het moet toch volstaan dat je je aan het loket meldt, je treinkaart laat zien en dat cadeaubiljet ontvangt, waarna de loketbediende in het systeem kan inbrengen dat dat treinkaartnummer zijn gratis biljet heeft gekregen. Bespaart de NMBS ook nog eens de kosten voor een copywriter om pathetische brieven bijeen te pennen (voor alle duidelijkheid: die brief heb ik op dit forum kunnen lezen) + de portkosten.

Los daarvan is het absurd om meermaals en gelijktijdig telkens dezelfde gegevens te moeten invullen op formulieren allerhande terwijl de NMBS al deze info uit haar systeem kan halen op basis van het treinkaartnummer...
Ik heb hier ook wel een moederkaart van een treinkaart liggen, waarmee ik in dat geval naar het station zou kunnen trekken, ook al heb ik die in de referentieperiode niet gebruikt. Waarschijnlijk wil die loketbediende je precies een formulier laten invullen als ontvangstbewijs. Anders zou een en ander inderdaad wel eens in de vuilnisbak kunnen verdwijnen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Plaats reactie