Neen, ze zijn allemaal vermuxtdentheo schreef:Misschien domme vraag maar zijn er nog 27ers die met stuurwagen rijden en niet met mux ?

Neen, ze zijn allemaal vermuxtdentheo schreef:Misschien domme vraag maar zijn er nog 27ers die met stuurwagen rijden en niet met mux ?
Ahja natuurlijk, het is daarop dat de sturing van de 27 is gebaseerddentheo schreef:En de 13en en hun stuurrijtuigen zijn die ook gemuxt ?
Die zijn altijd zo geweest, MUX is eigelijk de digitale versie om trek/duw te kunnen rijden. Met de oude analoge versies (11/12/21/23/26) heb je PER BEVEL een draadje nodig, vandaar dat je om in treinschakeling te kunnen rijden 3 stekkers vol met draadjes nodig (hoeveel weet ik nu niet meteen) OM trek/duw te kunnen rijden volstaan er 2 van de 3 stekkers. Een 11 en 12 heeft trouwens maar 2 stekkers, deze kunnen niet in treinschakeling rijden (nooit gekunnen ook)dentheo schreef:En de 13en en hun stuurrijtuigen zijn die ook gemuxt ?
De M4 en de M5 zijn allemaal analoog "geboren" en analoog gebleven, ook de M5 in de nieuwe look, dus inzetbaar als trekduw met een 11/12/21. Met een 12 echter zal je die ni veel zien omdat die goederen doen, maar het zou wel lukken. Ooit hebben ze nog met M4 + 12 naar Lille gereden trouwens.dentheo schreef:Ik weet dat de titel totaal niet klopt, eventueel dit stuk maar veranderen en verhuizen moderator.
Maar dan toch een vraagje:
Hoe zijn de mogelijkheden van de stuurrijtuigen, welke taal spreken die bv. dubbeldekkers oud en vernieuwd .
Wat gaan ze daarmee doen als de 13 naar Cargo gaat ? Nieuwe soft om met de 18 te kunnen rijden ?2012 schreef: Een I11 is voor de 13. (I11+27 werkt niet)
Mja, van een 18 ken ik (nog) niks maar ik ga der vanuit dat I11 + 18 ook zal werken zunne, hebbe ze dat trouwens niet al gedaan tijdens testritten?dentheo schreef:Wat gaan ze daarmee doen als de 13 naar Cargo gaat ? Nieuwe soft om met de 18 te kunnen rijden ?2012 schreef: Een I11 is voor de 13. (I11+27 werkt niet)
De testen van de 18 was altijd of bijna altijd met I11.2012 schreef:Mja, van een 18 ken ik (nog) niks maar ik ga der vanuit dat I11 + 18 ook zal werken zunne, hebbe ze dat trouwens niet al gedaan tijdens testritten?dentheo schreef:Wat gaan ze daarmee doen als de 13 naar Cargo gaat ? Nieuwe soft om met de 18 te kunnen rijden ?2012 schreef: Een I11 is voor de 13. (I11+27 werkt niet)
Eventueel met een software update op een I11, da zou mss wel kunnen nodig zijn. Maar dat zal zeker wel op één of andere manier voorzien zijn.