Wat is de reden dat tussen 13 en 21 juli de Benelux beperkt is tot Breda - Brussel? Werkzaamheden?
Ook van/naar Dordrecht en Den Haag is het sneller om via Breda te reizen.MaartendeJ schreef:Vanaf morgen rijdt de Benelux van en naar Breda. Reizigers naar Rotterdam, Schiphol en Amsterdam C reizen vanaf Breda met de toeslagvrije Fyra. Richting Dordrecht/Den Haag reizen vanaf Roosendaal met de bus naar Lage Zwaluwe en vanaf daar verder met de trein naar Dordrecht/Den Haag HS.
Van Dordrecht naar België scheelt het meer - ik geloof 12 minuten, doordat je twee keer een halfuur moet wachten als je de bus neemt - maximale hinder, zeg maar. Tussen Zeeland en Den Haag is het via Breda soms trouwens ook sneller. Via Breda is een overstap meer, maar geen bus. Het is maar net wat je liever doet.MaartendeJ schreef:Naar Den Haag HS wel, naar Dordrecht niet echt (bus Roosendaal-Lage Zwaluwe, en dan met de sprinter/Sneltrein naar Dordrecht.)
Oke, als je op de tijd van de Benelux aankomt, ben je met de Benelux naar Breda-Fyra naar Rotterdam en dan weer terug met de Sneltrein naar Dordrecht ben je 4 minuten sneller dan met de bus naar Lage Zwaluwe en dan de sneltrein/sprinter naar Dordrecht. Moet je wel de 6-minuten overstap halen in Rotterdam (spoor 12->6)
Bedankt. Mooi artikel, inderdaad. Wat ga ik hem missen, die trouwe Amsterdammer. Enfin, trouw... Hoe vaak zou ik niet gevloekt hebben dat-ie er weer tussenuit viel of eindeloos veel vertraging scheen te hebben? Een tijdlang was het zelfs een stukje ochtendgymnastiek om in Brussel-Zuid een niet bestaande aansluiting (2') met die Amsterdammer te halen, wat heel vaak lukte. "Een klotetrein, maar wel onze trein' - dat onderschrijf ik graag ten volle.FLV-FGSP schreef:Het stond vandaag ook in de knipselkrant van de NMBS.
Heeft toch niets te zien met de wil om samen te werken ?SteC schreef:Dat komt voor een stuk doordat er op vliegtuigbrandstof geen accijzen betaald wordt. Dat houdt vliegen artificieel goedkoop.
Ook brengt men het vliegtuig vaak positief in het nieuws!SteC schreef:Dat komt voor een stuk doordat er op vliegtuigbrandstof geen accijzen betaald wordt. Dat houdt vliegen artificieel goedkoop.
Er wordt bijvoorbeeld nog altijd van amsterdam naar parijs gevlogen terwijl er een thalys ligt. Dat is eigenlijk schandalig.