NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Vandalisme zou eigenlijk helemaal geen probleem mogen zijn. Men kan in de wachtzalen camerabewaking installeren (is er nu al vaak), gekoppeld met een Public Address-systeem voor reizigersinfo maar ook de mogelijkheid dat de meldkamer van B-Security vandalen kan toespreken als een soort Big Brother. Dan weet men ten minste dat men in de gaten wordt gehouden. Als men daarbovenop nu ook eens voor een cluster aan stations een patrouille van Securail de hele dag laat patrouilleren, is dat ook nog eens een oplossing. Men moet wel WILLEN natuurlijk. Dat lijkt steevast het probleem bij die NMBS.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Je idee is goed ... De vraag is alleen: wat gaat dat kosten?Jeroen schreef:Vandalisme zou eigenlijkJ helemaal geen probleem mogen zijn. Men kan in de wachtzalen camerabewaking installeren (is er nu al vaak), gekoppeld met een Public Address-systeem voor reizigersinfo maar ook de mogelijkheid dat de meldkamer van B-Security vandalen kan toespreken als een soort Big Brother. Dan weet men ten minste dat men in de gaten wordt gehouden. Als men daarbovenop nu ook eens voor een cluster aan stations een patrouille van Securail de hele dag laat patrouilleren, is dat ook nog eens een oplossing. Men moet wel WILLEN natuurlijk. Dat lijkt steevast het probleem bij die NMBS.
Aangezien de NMBS loketten sluit om op een misplaatste manier centjes te sparen???
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er nog eens _extra_ geld gaan insteken helaas

Groetjes




Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Voor de volledigheid, dit zijn de 16 loketten in Wallonië:
Neufchâteau, Piéton, Theux, Antoing, Moustier, Herstal, Godinne, Herseaux, Quaregnon, Mont-Saint-Guibert, Angleur, Auvelais, Blaton, Ecaussines, Couvin en Comines.
Neufchâteau, Piéton, Theux, Antoing, Moustier, Herstal, Godinne, Herseaux, Quaregnon, Mont-Saint-Guibert, Angleur, Auvelais, Blaton, Ecaussines, Couvin en Comines.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Ik vind de renovatie van het station van Merchtem heel goed geslaagd.
Groetjes
Groetjes
Laatst gewijzigd door vasonline op 16 jul 2011, 18:08, 3 keer totaal gewijzigd.




Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Het station ziet er wat mij betreft prachtig uit, en moet ook zeker behouden blijven. Maar als er nog niet eens 100 biljetten per dag worden verkocht, vind ik het een logische stap om de loketten daar te sluiten.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Is dat de norm 100 biljetten per dag ? Of gaat het om en bedrag in geld ?AlexNL schreef: Maar als er nog niet eens 100 biljetten per dag worden verkocht, vind ik het een logische stap om de loketten daar te sluiten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Als je de dienstverlening afbouwt ipv opvoert, ja, dan zal de verkoop logischer wijs wel zakken onder de 100 biljetten.AlexNL schreef:Het station ziet er wat mij betreft prachtig uit, en moet ook zeker behouden blijven. Maar als er nog niet eens 100 biljetten per dag worden verkocht, vind ik het een logische stap om de loketten daar te sluiten.
38 stations met personeel dat het "gezicht' vormt van de NMBS.
Dat moet overboord.
Maar wat met die 100 den bureau-djobkes in Brussel, die niks opbrengen en die niemand ziet, waar de NMBS over zwijgt als een graf.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
zal wel het bedrag zijn vrees ik, want 100 biljetten dat zegt totaal niets. Dat kunnen biljetten van 4 euro zijn maar evengoed van 30 euro. Trouwens om even verder te gaan op Merchtem (maar evengoed Zaventem of Kortenberg) daar zal de verkoop vooral bestaan uit het aanmaken en verlengen van abo's. De meeste mensen die in die stations gebruik maken van de trein zijn nu eenmaal pendelaars. Als in dergelijke stations 100 transacties gebeuren zal het bedrag wel voldoende hoog liggen denk ik. Een abo verleng je nu eenmaal niet voor 5 euro.dentheo schreef:Is dat de norm 100 biljetten per dag ? Of gaat het om en bedrag in geld ?AlexNL schreef: Maar als er nog niet eens 100 biljetten per dag worden verkocht, vind ik het een logische stap om de loketten daar te sluiten.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Op termijn zal dat zeker minder kosten dan statutaire ambtenaren te moeten betalen elke dag én dan nog eens het vandalisme te moeten herstellen.vasonline schreef:Je idee is goed ... De vraag is alleen: wat gaat dat kosten?
Aangezien de NMBS loketten sluit om op een misplaatste manier centjes te sparen???
Ik kan me niet goed voorstellen dat ze er nog eens _extra_ geld gaan insteken helaas![]()
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
En aan welke automaat vernieuw je een abonnement met Mobib ?
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Securail bestaat ook grotendeels uit statutairen en dat die dienstauto's, camera's en extra personeel om de beelden te bekijken minder kosten zou me verwonderen. En de kosten van het vandalisme zullen eerder stijgen wanneer er niemand meer zit. Wil je echt naar de Duitse toestanden met verloederde stationsgebouwen vol grafitti, met houtpanelen dichtgetimmerde ramen en automaten die de helft van de tijd niet werken? Zelfs in een toeristische topregio als de Rijnvallei is dat de dagelijkse werkelijkheid - dat heb ik vorige maand nog mogen ondergaan...Jeroen schreef:Op termijn zal dat zeker minder kosten dan statutaire ambtenaren te moeten betalen elke dag én dan nog eens het vandalisme te moeten herstellen.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Zo Duits zijn die toestanden nu ook weer niet: je vindt ze ook bij ons, nu al... Maar ik deel je vrees dat hun aantal wel eens drastisch zou kunnen toenemen.gysev schreef:Securail bestaat ook grotendeels uit statutairen en dat die dienstauto's, camera's en extra personeel om de beelden te bekijken minder kosten zou me verwonderen. En de kosten van het vandalisme zullen eerder stijgen wanneer er niemand meer zit. Wil je echt naar de Duitse toestanden met verloederde stationsgebouwen vol grafitti, met houtpanelen dichtgetimmerde ramen en automaten die de helft van de tijd niet werken? Zelfs in een toeristische topregio als de Rijnvallei is dat de dagelijkse werkelijkheid - dat heb ik vorige maand nog mogen ondergaan...Jeroen schreef:Op termijn zal dat zeker minder kosten dan statutaire ambtenaren te moeten betalen elke dag én dan nog eens het vandalisme te moeten herstellen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
De selectie van de stations is gebeurd op basis van ' het aantal uitgevoerde transacties aan het loket per dag'Steven schreef:zal wel het bedrag zijn vrees ik, want 100 biljetten dat zegt totaal niets. Dat kunnen biljetten van 4 euro zijn maar evengoed van 30 euro. Trouwens om even verder te gaan op Merchtem (maar evengoed Zaventem of Kortenberg) daar zal de verkoop vooral bestaan uit het aanmaken en verlengen van abo's. De meeste mensen die in die stations gebruik maken van de trein zijn nu eenmaal pendelaars. Als in dergelijke stations 100 transacties gebeuren zal het bedrag wel voldoende hoog liggen denk ik. Een abo verleng je nu eenmaal niet voor 5 euro.dentheo schreef:Is dat de norm 100 biljetten per dag ? Of gaat het om en bedrag in geld ?AlexNL schreef: Maar als er nog niet eens 100 biljetten per dag worden verkocht, vind ik het een logische stap om de loketten daar te sluiten.
Dat is de officiële uitleg van de NMBS.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Misschien kan men in die wachtzalen muziek van Bach afspelen zoals op het station Utrecht Overvecht.overweg13 schreef:En hoe zal dat dan moeten gebeuren? Als gesloten stations al een geliefkoosd mikpunt zijn voor vandalen, dan kan ik me voorstellen dat de wachtzalen de hemel op aarde zijn voor wie eens graag glas hoort rinkelen...groentje schreef:Pff, dat hakt er wel in. Wel ben ik blij dat de wachtzalen in principe toegankelijk blijven.
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
De NMBS zal dan extra budget moeten voorzien om SABAM te betalen, ik niet dat de NMBS daar geld zal voor hebben
alles moet toch naar de bureau's in Brussel.
Niets meer voor de klant!
De raad van bestuur heeft dit beslist dus is er niets meer aan te doen zeggen ze.
alles moet toch naar de bureau's in Brussel.
Niets meer voor de klant!
De raad van bestuur heeft dit beslist dus is er niets meer aan te doen zeggen ze.
Laatst gewijzigd door Duikbril AM86 op 16 jul 2011, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.