Maar waarschijnlijk heeft de sluiting van die loketten geen enkel onoverkomelijk probleem voor de reiziger opgeleverd. Ik ben het er wel van eens dat een sluiting van een loket die alleen maar als bedoeling heeft te besparen, uiteindelijk negatief uitdraait voor de reiziger, en dat zit er waarschijnlijk wel aan te komen.Duikbril AM86 schreef:Dat er in Herne zo weinig transacties zijn en in die andere stations heeft vooral te maken met de
wijze waarop die loketten de afgelopen jaren zijn uitgebaat (=uitzonderlijk GESLOTEN geweest zijn), die loketten zijn heel dikwijls gesloten geweest.
Herne verkochten ze tot 3 jaar terug nog veel meer tickets per dag dan dat cijfer die je vermeld, die omzet daling is het gevolg van de vele keren dat die statioinsloketten gesloten geweest zijn. Herne is bijvoorbeeld al eens
7 weken gesloten geweest toen de bediende ziek was, verlof/ ziekte = loket gesloten, zo zijn er nog tal van andere voorbeelden,
idem voor Viane-Moerbeke. Mensen blijven dan weg van die loketten en daardoor daalt de omzet.
Iets wat de NMBS natuurlijk niet zegt!
Nog sterker: ook in Halle slaagt men er al enkele jaren niet meer in de loketten zoals voorzien te bemannen, én de automaat is regelmatig defect. Maar voor de klant maakt dat uiteindelijk - spijtig genoeg - niet zo verschil.