Voeding van OW's

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Asterix

Voeding van OW's

Bericht door Asterix »

Goedemorgen

Daarnet (omstreeks 02.45u) een kwartier het licht uit in verschillende Leuvense deelgemeenten door een stroompanne. Aan het begin van de panne was de hele stroomtoevoer weg maar knipperden de rode lichten van een OW in Heverlee nog wel. Enkele minuutjes later gaf ook die de geest en was alles donker. Als ik goed heb gezien, zijn zelfs de slagbomen niet naar beneden gegaan.

Zit de spoorweginfrastructuur (OW's, seinen, ...) niet op een eigen (nood)net van ES of is dit enkel de bovenleiding?
Werkt dat eventuele net maar een paar minuten en is het dan gedaan?
In hoeverre is het dan nog veilig om een OW over te steken? Welke seinbeelden krijgt men dan? Niets of toch rood via een noodvoeding?
groentje

Re: Voeding van OW's

Bericht door groentje »

Als ik het goed begrepen heb, zouden overwegen een batterijlading moeten hebben, die in zo'n geval de slagbomen laat zakken. In dit geval is er dan iets misgegaan. Heel erg zeker van mijn stuk ben ik niet.
Tim

Bericht door Tim »

Jeroen schreef:In hoeverre is het dan nog veilig om een OW over te steken? Welke seinbeelden krijgt men dan? Niets of toch rood via een noodvoeding?
Vermits de overweg dan in alarm staat zal het sein dat deze overweg beveiligt op rood staan. Of indien het toch gedoofd is, moet de treinbestuurder handelen naar het meest beperkende seinbeeld, dus voor een stopsein = rood. Indien het permissieve seinen zijn met controle op de overwegen (meest waarschijnlijk) moet de bestuurder vervolgens al die overwegen overschrijden met SF05.

Dus het is zeker niet onveilig de OW over te steken, treinen zullen er immers niet meer aan volle snelheid passeren.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Tim schreef:
Jeroen schreef:In hoeverre is het dan nog veilig om een OW over te steken? Welke seinbeelden krijgt men dan? Niets of toch rood via een noodvoeding?
Vermits de overweg dan in alarm staat zal het sein dat deze overweg beveiligt op rood staan. Of indien het toch gedoofd is, moet de treinbestuurder handelen naar het meest beperkende seinbeeld, dus voor een stopsein = rood. Indien het permissieve seinen zijn met controle op de overwegen (meest waarschijnlijk) moet de bestuurder vervolgens al die overwegen overschrijden met SF05.

Dus het is zeker niet onveilig de OW over te steken, treinen zullen er immers niet meer aan volle snelheid passeren.
Even voor de veiligheid van je zelf en ieder ander.
Een trein heeft altijd voorrang op een overweg. Dus geef hem die voorrang en ga er NIET van uit dat hij op de hoogte is dat de overweg stuk is. Steek alleen de overweg over als er politie bij is of spoorwerkers. Zijn ze er niet en er gebeurt wat dan ben jij schuldig niet het spoor. (Totdat het tegendeel is bewezen.) En een kat heeft 9 levens een mens niet.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

groentje schreef:Als ik het goed begrepen heb, zouden overwegen een batterijlading moeten hebben, die in zo'n geval de slagbomen laat zakken.
Zijn overwegen niet zo afgesteld dat bij een stroompanne de slagbomen door de zwaartekracht vanzelf naar beneden gaan?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Shrek

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef: Zijn overwegen niet zo afgesteld dat bij een stroompanne de slagbomen door de zwaartekracht vanzelf naar beneden gaan?
Neen, dan zouden ze bij een defect gewoon kunnen dichtvallen op eender wie eronder staat. Altijd eerst een belletje en wat knipperlichtjes :wink:
Plaats reactie