Tickets omruilen naar een andere dag?
Tickets omruilen naar een andere dag?
Hallo,
ik heb een klein vraagje. Is het soms mogelijk om gewone internationaal tickets om te ruilen naar een andere dag.
Kort uitleg van mijn probleem
Ik heb afgesproken met iemand om overmorgen naar Maastricht en Aken te bezoeken. Ik ben vandaag tickets gaan kopen in Antwerpen-Centraal.
De reis in België gebeurt met mijn cadeaubiljet (van de NMBS-brief). Ik heb een ticket gekocht van Visé (Wezet) tot Maastricht voor 2,40 euro en een ticket gekocht van Aachen (Aken) naar Hergenrath voor 4,40 euro.
Maar men voorspelt nu woensdag heel slecht weer met heel veel regen en onweer. Een dag om niet voor plezier steden te bezoeken.
Nu zouden we dat graag op een andere dag willen doen (bijvoorbeeld vrijdag).
Nu is dus mijn vraag: mag ik die tickets omruilen naar vrijdag of niet?
Ik hoop dat het mag, anders heb ik pech.
Misschien weten jullie het wel
ik heb een klein vraagje. Is het soms mogelijk om gewone internationaal tickets om te ruilen naar een andere dag.
Kort uitleg van mijn probleem
Ik heb afgesproken met iemand om overmorgen naar Maastricht en Aken te bezoeken. Ik ben vandaag tickets gaan kopen in Antwerpen-Centraal.
De reis in België gebeurt met mijn cadeaubiljet (van de NMBS-brief). Ik heb een ticket gekocht van Visé (Wezet) tot Maastricht voor 2,40 euro en een ticket gekocht van Aachen (Aken) naar Hergenrath voor 4,40 euro.
Maar men voorspelt nu woensdag heel slecht weer met heel veel regen en onweer. Een dag om niet voor plezier steden te bezoeken.
Nu zouden we dat graag op een andere dag willen doen (bijvoorbeeld vrijdag).
Nu is dus mijn vraag: mag ik die tickets omruilen naar vrijdag of niet?
Ik hoop dat het mag, anders heb ik pech.
Misschien weten jullie het wel
Re: Tickets omruilen naar een andere dag?
Ik betwijfel, zeker omdat het om een cadeaubiljet ging, maar je kan altijd proberen vooraleer je kaartje geldig is, natuurlijk.
Cadeaubiljet is geen probleem. Nog niet ingevuld. Het zijn mijn buitenlandse ticketten die van dag veranderd moet worden.
Die zijn normaal gezien geen probleem, als ze nog niet geldig zijn geweest.
Kijk even goed naar je biljet, als het goed is zijn die 1 maand geldig, geldigheidsduur zou er op moeten staan. (Hoe ga je van Maastricht naar Aachen?). Er is ook een Euregioticket, maar waarschijnlijk voor jou niet interessant tenzij je nog enkele bussen e.d. zou nemen in de regio.
die van Maastricht is alleen op die dag geldig, die van Aken is geldig tot in september
dat was ik inderdaad even vergeten en opnieuw een ticket kopen van Wezet naar Maastricht is nu niet zo duur
dat was ik inderdaad even vergeten en opnieuw een ticket kopen van Wezet naar Maastricht is nu niet zo duur
met de bus van maastricht naar Aken (er is een Nederlandse bus die vanuit Maastricht vertrekt)kika schreef:Kijk even goed naar je biljet, als het goed is zijn die 1 maand geldig, geldigheidsduur zou er op moeten staan. (Hoe ga je van Maastricht naar Aachen?). Er is ook een Euregioticket, maar waarschijnlijk voor jou niet interessant tenzij je nog enkele bussen e.d. zou nemen in de regio.
Dan is het Euregioticket niets voor jou, (tegenwoordig 16 euro, geldig tussen Luik-Maastricht-Aken-Luik vs. 12,37 voor losse kaartjes +OV-chip + cadeaubiljet ), je moet immers nog tot in Luik geraken. Voor het stuk Visé-Maastricht zou je vandaag nog langs moeten gaan om het om te ruilen, zou normaal geen probleem moeten zijn.
ah ok, dan zal ik het proberen in te ruilen é, alvast bedankt voor jullie informatie!