Ik denk niet dat "rail s" niet de koppeling bedoeld maar wel de 2 zwarte buffers die bij deze locs niet aanwezig zijn.b-loc schreef:Dat is een GF koppelingrail s schreef:Wel raar om zo'n loc te zien zonder buffers. iemand enig idee wat die bak is die in de plaats is gekomen?
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Kan men alle HLE 18's gebruiken voor M6'en, of alleen die met GF-koppeling.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Het is hetzelfde als bij de 27. Ze kunnen allemaal met de stuurstanden rijden, maar alleen reeks 19 kan koppelen met de GF stuurstanden. Uiteindelijk zal de HLE 18 bijna uitsluitend treinen in TD gaan rijden (64 M6 Bx en 21 I11 Bdx).Stijn91 schreef:Kan men alle HLE 18's gebruiken voor M6'en, of alleen die met GF-koppeling.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zijn dat er dan ook genoeg voor de IR Binche - Louvain-la-Neuve-Université.Shrek schreef:Het is hetzelfde als bij de 27. Ze kunnen allemaal met de stuurstanden rijden, maar alleen reeks 19 kan koppelen met de GF stuurstanden. Uiteindelijk zal de HLE 18 bijna uitsluitend treinen in TD gaan rijden (64 M6 Bx en 21 I11 Bdx).Stijn91 schreef:Kan men alle HLE 18's gebruiken voor M6'en, of alleen die met GF-koppeling.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Het is omdat die IR met 2 HLE 26'en werd gedaan. Voor de rest trek ik mij dat niet aan.Robin schreef:denk dat ze meer IC's zullen rijden.
Hoe sneller dat IC K met HLE 18 gedaan zal worden, hoe sneller ik hem zal zien.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik weet niet hoe ze de treinen juist zullen verdelen, maar het zal er wel op neerkomen dat alle M6 een 18 ervoor krijgen. En met 60 stammen M6 kan je al heel wat treinen voorzienStijn91 schreef:Zijn dat er dan ook genoeg voor de IR Binche - Louvain-la-Neuve-Université.

Re: De nieuwe loks reeks 18
Als ze de IR antwerpen noorderkempen nu ook TD maken met de hle 18 die wel ERTMS heeft hebben ze inneens genoeg M6bx stuurstanden over.
Gewoon afwachten welke lijnen binnenkort volgen.
Gewoon afwachten welke lijnen binnenkort volgen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De Noorderkempenshuttle zal ook wel van een 18 worden voorzien, lijkt me.
Dan nog met I11 en doorrijden naar Breda, en ik ben blij
Dan nog met I11 en doorrijden naar Breda, en ik ben blij

Re: De nieuwe loks reeks 18
ofwel desiro'sAlexNL schreef:De Noorderkempenshuttle zal ook wel van een 18 worden voorzien, lijkt me.
Dan nog met I11 en doorrijden naar Breda, en ik ben blij
Re: De nieuwe loks reeks 18
Vooral zal er dan materiaal genoeg zijn om hem te koppelen aan een IC/IR naar Brussel en zo Brussel-Breda te makenAlexNL schreef:De Noorderkempenshuttle zal ook wel van een 18 worden voorzien, lijkt me.
Dan nog met I11 en doorrijden naar Breda, en ik ben blij

Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat is ook nog een mogelijkheid ja.b-loc schreef:ofwel desiro's
Ook een goed plan!Shrek schreef:Vooral zal er dan materiaal genoeg zijn om hem te koppelen aan een IC/IR naar Brussel en zo Brussel-Breda te maken
Re: De nieuwe loks reeks 18
Eigenlijk is het erg dat zo een kort traject met M6'en gedaan worden.b-loc schreef:ofwel desiro'sAlexNL schreef:De Noorderkempenshuttle zal ook wel van een 18 worden voorzien, lijkt me.
Dan nog met I11 en doorrijden naar Breda, en ik ben blij
Dus laat die Desiro's daar ook maar komen.
Eerst zullen ze wel nog gedaan worden met een HLE 18 + M6. Of zouden ze het met HLE 27 houden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
HLE 27 en 25 kV?Stijn91 schreef:Eigenlijk is het erg dat zo een kort traject met M6'en gedaan worden.
Dus laat die Desiro's daar ook maar komen.
Eerst zullen ze wel nog gedaan worden met een HLE 18 + M6. Of zouden ze het met HLE 27 houden.
