Type rijtuigen
- sammarco1
- Contacteer:
Type rijtuigen
Had een vraagje...
Bij deze foto heb ik onder het wagennummer BDpz, gezet... ik weet dat dat niet juist is, maar wat zou daar dan wel moeten staan ?
Bij de NMBS zetten ze nooit wat onder die lijn zoals dat meestal wel gebeurd in andere landen.
Iemand die me verder kan helpen ?
Bij deze foto heb ik onder het wagennummer BDpz, gezet... ik weet dat dat niet juist is, maar wat zou daar dan wel moeten staan ?
Bij de NMBS zetten ze nooit wat onder die lijn zoals dat meestal wel gebeurd in andere landen.
Iemand die me verder kan helpen ?

**********************************************************************************************************
- sammarco1
- Contacteer:
Re: Type rijtuigen

**********************************************************************************************************
x = stuurstandrijtuig!Steven schreef:M6 = type
A = eerste klasse
B = tweede klasse
x = rijtuig
D = pakwagen
Bij M6 heb je dus A, B, BD en BX. (Die BD was oorspronkelijk zelfs een ABD.)
Bij M5 heb je nu AB, B, BDx.
Bij M4 A, AD, ADx, B, BD.
Bij I11 A, B, BDx.
Bij I10 A of B.
Bij I6 A of B. (En eigenlijk ook nog Bc, sinds kort gewoon in reizigersdienst).
Verbeter me zo nodig.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
In de vroegere M6ABD is de helft dan 1ste klasse zetels?overweg13 schreef: Bij M6 heb je dus A, B, BD en BX. (Die BD was oorspronkelijk zelfs een ABD.)
of was dit tijdelijk 1ste klasse?
merci voor de aanvulling ik heb men tekst aangepast, in mijn haast da stuur (dat er niet is,overweg13 schreef:x = stuurstandrijtuig!Steven schreef:M6 = type
A = eerste klasse
B = tweede klasse
x = rijtuig
D = pakwagen
Bij M6 heb je dus A, B, BD en BX. (Die BD was oorspronkelijk zelfs een ABD.)
Bij M5 heb je nu AB, B, BDx.
Bij M4 A, AD, ADx, B, BD.
Bij I11 A, B, BDx.
Bij I10 A of B.
Bij I6 A of B. (En eigenlijk ook nog Bc, sinds kort gewoon in reizigersdienst).
Verbeter me zo nodig.

b-loc schreef:In de vroegere M6ABD is de helft dan 1ste klasse zetels?overweg13 schreef: Bij M6 heb je dus A, B, BD en BX. (Die BD was oorspronkelijk zelfs een ABD.)
dat rijtuig was ook het rokersrijtuig. Met het verdwijnen van de rokersafdelingen heeft men ook beslist om dat stukje eerste klasse om te vormen tot tweede klasse.
Zetels en tapijt zijn niet veranderd en verwijderdSteven schreef:b-loc schreef:In de vroegere M6ABD is de helft dan 1ste klasse zetels?overweg13 schreef: Bij M6 heb je dus A, B, BD en BX. (Die BD was oorspronkelijk zelfs een ABD.)
dat rijtuig was ook het rokersrijtuig. Met het verdwijnen van de rokersafdelingen heeft men ook beslist om dat stukje eerste klasse om te vormen tot tweede klasse.

ik heb niet gezegd hoe ze die hebben omgevormd, het is inderdaad supergoedkoop gedaan door de stickers eerste klasse te vervangen door tweede klasse.260689 schreef: Zetels en tapijt zijn niet veranderd en verwijderd, Deze zijn gewoon 2de klas geworden zonder enige andere wijziging.
- sammarco1
- Contacteer:
Wat zijn dit voor type koprijtuigen?

- sammarco1
- Contacteer:
Dank u wel, allemaal...
Ik pas het effe aan...
Ik pas het effe aan...