Waarom zou dat erg zijn? Breda-Antwerpen is voor een Belgische verbinding een redelijk grote afstand hoor. De combinatie 18+M6 zal ook nog redelijk goed optrekken en stukken comfortabeler zijn dan de desiro's. Hou die desiro's dus voor stoptreintjes, niet voor internationale IC's...Stijn91 schreef:Eigenlijk is het erg dat zo een kort traject met M6'en gedaan worden.
Dus laat die Desiro's daar ook maar komen.
Eerst zullen ze wel nog gedaan worden met een HLE 18 + M6. Of zouden ze het met HLE 27 houden.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
'k Zou er niet van verschieten dat de "en em béé ès" Desiro's gaan inzetten voor IC-diensten en Eloc 18 + rijtuigen voor L-diensten. Het gebeurt nu al met het huidige materieel...
We zullen zien...
We zullen zien...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: De nieuwe loks reeks 18
M6 mag (nog) niet in Nederland komen. HLE18 weet ik niet.Shrek schreef:Waarom zou dat erg zijn? Breda-Antwerpen is voor een Belgische verbinding een redelijk grote afstand hoor. De combinatie 18+M6 zal ook nog redelijk goed optrekken en stukken comfortabeler zijn dan de desiro's. Hou die desiro's dus voor stoptreintjes, niet voor internationale IC's...
Re: De nieuwe loks reeks 18
M6 is volgens mij te groot, maar inzet met I11 zou een mogelijkheid zijn. I11 (en stuurstandrijtuigen) zijn nu niet meer nodig voor de IC Brussel - Maastricht, dus mogelijk zou er wat M6 kunnen worden uitgewisseld.wbrm schreef:M6 mag (nog) niet in Nederland komen. HLE18 weet ik niet.
HLE 18 heeft geen ATB-installatie en kan dus niet in NL rijden, maar dat is te regelen via een STM-ATB (een softwaremodule voor de ERTMS-computer) of een ontheffing.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Je hebt geloof ik nog niet helemaal begrepen, wat er gaat gebeuren met IC 0. Ik vermoed dat ze volgend jaar 1 stammetje minder nodig hebben dan nu.AlexNL schreef:M6 is volgens mij te groot, maar inzet met I11 zou een mogelijkheid zijn. I11 (en stuurstandrijtuigen) zijn nu niet meer nodig voor de IC Brussel - Maastricht
Groetjes,
Rian
Re: De nieuwe loks reeks 18
De M6 zal wel passen aan de nieuwe perrons van Breda hoor. En bij de aanbesteding van de 18 is duidelijk gezegd dat hij in NL moet kunnen rijden, dus technisch is er geen probleem. Nu moeten ze enkel nog willen...AlexNL schreef:M6 is volgens mij te groot, maar inzet met I11 zou een mogelijkheid zijn. I11 (en stuurstandrijtuigen) zijn nu niet meer nodig voor de IC Brussel - Maastricht, dus mogelijk zou er wat M6 kunnen worden uitgewisseld.wbrm schreef:M6 mag (nog) niet in Nederland komen. HLE18 weet ik niet.
HLE 18 heeft geen ATB-installatie en kan dus niet in NL rijden, maar dat is te regelen via een STM-ATB (een softwaremodule voor de ERTMS-computer) of een ontheffing.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik had het op de IR verbinding Antwerpen-Centraal - Noorderkempen.Shrek schreef:Waarom zou dat erg zijn? Breda-Antwerpen is voor een Belgische verbinding een redelijk grote afstand hoor. De combinatie 18+M6 zal ook nog redelijk goed optrekken en stukken comfortabeler zijn dan de desiro's. Hou die desiro's dus voor stoptreintjes, niet voor internationale IC's...Stijn91 schreef:Eigenlijk is het erg dat zo een kort traject met M6'en gedaan worden.
Dus laat die Desiro's daar ook maar komen.
Eerst zullen ze wel nog gedaan worden met een HLE 18 + M6. Of zouden ze het met HLE 27 houden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Maar dat wordt een Brussel-Noorderkempen op zijn minst, maar zelfs als hij zo kort blijft: waarom zou je in hemelsnaam desiro's daar willen hebben? De trein moet maar 2 keer stoppen op heel het traject, een desiro heeft dus geen tijdswinst. Dan ben je veel beter af met comfortabele M6 dan met zo'n stelletjes hoor...Stijn91 schreef:Ik had het op de IR verbinding Antwerpen-Centraal - Noorderkempen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Bedoel je dan enkel de grensvakken (en/of HSL met ETCS)? Want anders moet er toch ATB en heel die handel in?Shrek schreef:De M6 zal wel passen aan de nieuwe perrons van Breda hoor. En bij de aanbesteding van de 18 is duidelijk gezegd dat hij in NL moet kunnen rijden, dus technisch is er geen probleem. Nu moeten ze enkel nog willen...AlexNL schreef:M6 is volgens mij te groot, maar inzet met I11 zou een mogelijkheid zijn. I11 (en stuurstandrijtuigen) zijn nu niet meer nodig voor de IC Brussel - Maastricht, dus mogelijk zou er wat M6 kunnen worden uitgewisseld.wbrm schreef:M6 mag (nog) niet in Nederland komen. HLE18 weet ik niet.
HLE 18 heeft geen ATB-installatie en kan dus niet in NL rijden, maar dat is te regelen via een STM-ATB (een softwaremodule voor de ERTMS-computer) of een ontheffing.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ja, dat wordt een IC Brussel - Visé. Maar die zou je ook kunnen rijden met M6, en het I11 wat dan vrijkomt inzetten op een verbinding naar Breda.rvdborgt schreef:Je hebt geloof ik nog niet helemaal begrepen, wat er gaat gebeuren met IC 0. Ik vermoed dat ze volgend jaar 1 stammetje minder nodig hebben dan nu.
Het probleem is niet alleen de perrons in Breda, maar ook of een M6 wel in bochten past en dan niet tegen een passerende VIRM aanschuurt. Dat zal allemaal getest moet worden.Shrek schreef:De M6 zal wel passen aan de nieuwe perrons van Breda hoor. En bij de aanbesteding van de 18 is duidelijk gezegd dat hij in NL moet kunnen rijden, dus technisch is er geen probleem. Nu moeten ze enkel nog willen...
Voor grensbaanvakken wordt er wel eens een ontheffing verleend, bijvoorbeeld omdat er aan de kant waar de trein vandaankomt toch geen ander materieel komt dan Belgisch materieel (zie Roosendaal en Maastricht). In Breda is dat niet het geval, omdat daar ook de intercity Roosendaal - Zwolle rijdt, en verder nog de IC's Den Haag - Venlo en de sneltrein Amsterdam - Breda, samen met de Fyra Amsterdam - Breda.MIVB-reiziger schreef:Bedoel je dan enkel de grensvakken (en/of HSL met ETCS)? Want anders moet er toch ATB en heel die handel in?
Een ontheffing voor ATB zie ik op dat baanvak nog niet zo snel gebeuren, dus dan zou HLE 18 alsnog van een ATB-installatie moeten worden voorzien. Dat is te regelen via een STM-ATB (een toevoeging aan de ERTMS-installatie) en wat extra receptoren, niet de grootste kostenpost dus. En omdat de HLE 18 al een typetoelating heeft (en houdt) in België zou een typetoelating in Nederland ook snel moeten kunnen gaan.
Re: De nieuwe loks reeks 18
gisteren rond 17.00 in Beernem de 1803 gezien die een stam I11'n aan het duwen was in de richting van Gent.
Re: De nieuwe loks reeks 18
M6 is verboden ten oosten van Luik, ook op L40 is er een tunnel waar M6 niet doorheen past. I11 is dus niet beschikbaar omdat er precies evenveel stammen naar Visé blijven rijden. Blijft over I10.AlexNL schreef:Ja, dat wordt een IC Brussel - Visé. Maar die zou je ook kunnen rijden met M6, en het I11 wat dan vrijkomt inzetten op een verbinding naar Breda.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De snelheid is ook van belang, M6 is beperkt tot 160 terwijl die IC 200 kan met I11. Dat maakt op langere afstanden zoals Brussel-Luik toch wel verschil.
Er rijdt nu alleen maar M6 omdat er nog niets anders was om op de HSL-4 te rijden.
Van Antwerpen naar Noorderkempen is maar een korte rit (dan is comfort niet echt belangrijk) en er zijn geen grote reizigersaantallen. Waarom zou je in hemelsnaam M6 daar willen hebben?Shrek schreef:Maar dat wordt een Brussel-Noorderkempen op zijn minst, maar zelfs als hij zo kort blijft: waarom zou je in hemelsnaam desiro's daar willen hebben? De trein moet maar 2 keer stoppen op heel het traject, een desiro heeft dus geen tijdswinst. Dan ben je veel beter af met comfortabele M6 dan met zo'n stelletjes hoor...
Er rijdt nu alleen maar M6 omdat er nog niets anders was om op de HSL-4 te rijden.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zouden ze dan bijvoorbeeld niet beter de IC Charleroi-Sud - Antwerpen, naar Noorderkempen doortrekken, of zouden ze de huidige IR n gewoon doortrekken naar Noorderkempen?
Re: De nieuwe loks reeks 18
tijdens de spits zitten deze 3 (3x 2de klasse) rijtuigen toch vol hoor.ReisThijs schreef:De snelheid is ook van belang, M6 is beperkt tot 160 terwijl die IC 200 kan met I11. Dat maakt op langere afstanden zoals Brussel-Luik toch wel verschil.
Van Antwerpen naar Noorderkempen is maar een korte rit (dan is comfort niet echt belangrijk) en er zijn geen grote reizigersaantallen. Waarom zou je in hemelsnaam M6 daar willen hebben?Shrek schreef:Maar dat wordt een Brussel-Noorderkempen op zijn minst, maar zelfs als hij zo kort blijft: waarom zou je in hemelsnaam desiro's daar willen hebben? De trein moet maar 2 keer stoppen op heel het traject, een desiro heeft dus geen tijdswinst. Dan ben je veel beter af met comfortabele M6 dan met zo'n stelletjes hoor...
Er rijdt nu alleen maar M6 omdat er nog niets anders was om op de HSL-4 te rijden.


