Retour Antwerpen - Rotterdam

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Kristofke

Retour Antwerpen - Rotterdam

Bericht door Kristofke »

Ik was zonet aan het kijken voor een retour ticket Antwerpen-Rotterdam voor morgen.

Als ik de prijzen opvraag bij de NMBS kom ik met de Benelux aan jongerentarief op 36,80 euro. Best veel geld.

Als ik dezelfde gegevens invul op de nshighspeed website dan krijg ik de prijs van 23,80 euro (+ 2,50 euro creditcard kosten). Deze tickets zijn thuis afprintbaar... is het toegestaan als Belg om met deze tickets te reizen?

Hebben ze dezelfde voorwaarden inzake vrijheid van welke trein (excl. Thalys) te nemen op de datum vermeld op het ticket?
FLV-FGSP

Re: Retour Antwerpen - Rotterdam

Bericht door FLV-FGSP »

Natuurlijk mag je die tickets ook als Belg gebruiken.

De website van Hispeed vermeldt expliciet dat de binding aan 1 trein enkel geldt voor Thalys en sommige Duitse tickets.

Heb je al geprobeerd om een superdagretour te boeken? In Nederland mag je dan pas vanaf 9u reizen, maar dat geldt niet voor het Belgische traject.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:Ik was zonet aan het kijken voor een retour ticket Antwerpen-Rotterdam voor morgen.

Als ik de prijzen opvraag bij de NMBS kom ik met de Benelux aan jongerentarief op 36,80 euro. Best veel geld.

Als ik dezelfde gegevens invul op de nshighspeed website dan krijg ik de prijs van 23,80 euro (+ 2,50 euro creditcard kosten). Deze tickets zijn thuis afprintbaar... is het toegestaan als Belg om met deze tickets te reizen?
Discriminatie op nationaliteit is verboden. uiteraard mag je dat ticket gebruiken.
36,80 retour is vol tarief, zonder enige korting.
Maar de NMBS verkoopt ook tickets met jongerenkorting en zonder creditcardkosten. Op welke dag/tijdstip waren je heen- en terugreis?

Groetjes,
Rian
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

FLV-FGSP schreef:Natuurlijk mag je die tickets ook als Belg gebruiken.

De website van Hispeed vermeldt expliciet dat de binding aan 1 trein enkel geldt voor Thalys en sommige Duitse tickets.

Heb je al geprobeerd om een superdagretour te boeken? In Nederland mag je dan pas vanaf 9u reizen, maar dat geldt niet voor het Belgische traject.
Superdagretour geldt ook in België pas na 9 uur. Als dat je past, is dat als dagretour inderdaad iets goedkoper dan het jongerentarief (dat in Nederland pas na 9 uur geldt). In het weekend is een weekendretour nog wat goedkoper. De NMBS biedt dat allemaal ook aan en probeert de goedkoopste aanbieding voor te selecteren. Zo niet, ben ik benieuwd naar voorbeelden die ik naar de NMBS kan sturen.

Groetjes,
Rian
Kristofke

Bericht door Kristofke »

rvdborgt schreef:
Kristofke schreef:Ik was zonet aan het kijken voor een retour ticket Antwerpen-Rotterdam voor morgen.

Discriminatie op nationaliteit is verboden. uiteraard mag je dat ticket gebruiken.
36,80 retour is vol tarief, zonder enige korting.
Maar de NMBS verkoopt ook tickets met jongerenkorting en zonder creditcardkosten. Op welke dag/tijdstip waren je heen- en terugreis?

Groetjes,
Rian
De trein van 9u in Antwerpen Centraal, en in de namiddag vanuit Rotterdam om 16u55.

Ik krijg die superdagretour etc niet te zien op de NS site, bij de NMBS is het jongerentarief wel degelijk 18,40 enkele rit zoals dat in mijn overzicht kom te staan, bovendien kopen aan het loket voor andere voordeligere formules kost 3,50 euro aan dossierkosten...

EDIT: ik voer nogmaals mijn gegevens in en krijg nu wél het superdagretour voor jongeren te zien tegen 11,60 euro enkel. Maar enkel voor de trein van 7u of 11u en verder... zijn er nu ook al quota voor die tickets voor de gewone Benelux? Terugreis tegen dit tarief is enkel mogelijk om 16u55 of 20u55... ik begrijp het niet goed, aangezien volgens de tariefvoorwaarden je ticket op eender welke niet HST trein geldig is voor de gehele dag... In juli/augustus is er trouwens geen 9u beperking voor het superdagretour tarief.

Nogmaals een EDIT: ik kreeg vele treinen niet te zien omdat ik "enkel directe verbindingen" had geselecteerd, waardoor enkele Benelux verbindingen spoorloos werden... terwijl die ook rechtstreeks zijn...

Man man man toch, en de NMBS mag dan geld vragen voor dossierkosten aan het loket als ze zo een k*tsite hebben?

En nu plots weer niet meer (zie bijlage)
Bijlagen
nmbs.jpg
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Kristofke schreef:De trein van 9u in Antwerpen Centraal, en in de namiddag vanuit Rotterdam om 16u55.

Ik krijg die superdagretour etc niet te zien op de NS site, bij de NMBS is het jongerentarief wel degelijk 18,40 enkele rit zoals dat in mijn overzicht kom te staan,
Met datum morgen zie ik het inderdaad ook. Dat is een bug. Stuur die screenshot naar de NMBS, het mailadres is int.naverkoop@b-rail.be.
Kristofke schreef:EDIT: ik voer nogmaals mijn gegevens in en krijg nu wél het superdagretour voor jongeren te zien tegen 11,60 euro enkel. Maar enkel voor de trein van 7u of 11u en verder... zijn er nu ook al quota voor die tickets voor de gewone Benelux? Terugreis tegen dit tarief is enkel mogelijk om 16u55 of 20u55... ik begrijp het niet goed, aangezien volgens de tariefvoorwaarden je ticket op eender welke niet HST trein geldig is voor de gehele dag...
Er bestaat geen treinbinding in de Benelux. Selecteer gewoon de treinen die het gewenste tarief geven en boek je ticket.
Kristofke schreef:Nogmaals een EDIT: ik kreeg vele treinen niet te zien omdat ik "enkel directe verbindingen" had geselecteerd, waardoor enkele Benelux verbindingen spoorloos werden... terwijl die ook rechtstreeks zijn...
Dat is beslist ook een bug. Stuur daarvan ook maar een screenshot naar de klantenservice.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie