speciale samenstelling EC's?
speciale samenstelling EC's?
Op maandagmiddag, liep ik rond 12.40 in Brussel-Zuid. Ik zag een glimp van -denk ik- de EC Iris naar Zwitserland, maar dat ben ik niet zeker. Ik meende ook een nogal vreemde kleurstelling te zien, in blauw en geel, en vroeg me af waar deze vandaan kwamen. Iemand die kan bevestigen en meer info geven, of heb ik me toch vergist? Dat kan, ik ben namelijk niet dichterbij gaan kijken wegens te weinig tijd.
Re: speciale samenstelling EC's?
Mischien een SBB rijtuig in Cisalpino livrij?groentje schreef:Op maandagmiddag, liep ik rond 12.40 in Brussel-Zuid. Ik zag een glimp van -denk ik- de EC Iris naar Zwitserland, maar dat ben ik niet zeker. Ik meende ook een nogal vreemde kleurstelling te zien, in blauw en geel, en vroeg me af waar deze vandaan kwamen. Iemand die kan bevestigen en meer info geven, of heb ik me toch vergist? Dat kan, ik ben namelijk niet dichterbij gaan kijken wegens te weinig tijd.

Dat is goed mogelijk, want in verschillende EC's van/naar Zwitserland duiken die rijtuigen op. Ik denk om rijtuigen vrij te spelen voor modernisering.
Yep, zal wel een Cisalpino-rijtuig geweest zijn, minus de Cisalpino-stickers natuurlijk. Het rijtuig op de foto hierboven is wel de Italiaanse variant, die kun je onderscheiden van de Zwitserse EC-rijtuigen door naar de schortplaten en de locatie van het UIC-nummer (Italiaanse: in het midden van het rijtuig, Zwitserse: in de blauwe balk beneden) te kijken.
Kan kloppen, vorige zaterdag 3 Cisalpino's in EC Chur-Hamburg Altona.....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
msts.be schreef:Yep, zal wel een Cisalpino-rijtuig geweest zijn, minus de Cisalpino-stickers natuurlijk. Het rijtuig op de foto hierboven is wel de Italiaanse variant, die kun je onderscheiden van de Zwitserse EC-rijtuigen door naar de schortplaten en de locatie van het UIC-nummer (Italiaanse: in het midden van het rijtuig, Zwitserse: in de blauwe balk beneden) te kijken.
Dat kleine raam als 1ste is er ook niet bij SBB.
u vraagt wij draaien

Dat kan het inderdaad geweest zijn. Volgende keer let ik iets beter op.
Persoonlijk vind ik dat wel mooie rijtuigen! Waarschijnlijk zijn ze ook comfortabel?

Inderdaad. En nu cisalpino niet meer bestaat komen al die gemoderniseerde rijtuigen terug in standaard SBB kleuren. Het is overigens de bedoeling van de SBB om ze uiteindelijk allemaal in het binnenland te gebruiken.Sander14 schreef:Dat is goed mogelijk, want in verschillende EC's van/naar Zwitserland duiken die rijtuigen op. Ik denk om rijtuigen vrij te spelen voor modernisering.