Stef schreef:overweg13 schreef:Stuk voor stuk mooe rondritten, maar wat mij nog meer intrigeert: hoe krijg je die mooie tabellen in je bijdrage? Als ik oets probeer te plakken, gaat alle opmaak verloren, en je krijg je een onleesbare soep...
Denk je dat het gaat lukken, mijn schema? Mijn voorkeur gaat op dit ogenblik nog uit naar traject 3, dat wordt wel een lange dag. En er mag niets fout gaan, lijkt mij.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik schema's nooit opstel met in mijn achterhoofd: wat als het mislukt? (Als je een spel speelt, moet je gaan om te winnen, niet om te verliezen.) Als ik merk dat het dreigt te mislukken, improviseer ik ter plaatse. Nu ja, het spoorboekje is op dat ogenblik het enige wat je kan redden. Omdat ik vaak met een tiental dagen werk, probeer ik altijd of ik niet van de ene rit op de andere kan overschakelen. Anders probeer ik de schade te beperken door een stuk
te rechte te steken, of anders door gewoon alles een uur te verschuiven. Ook dat lukt niet altijd, omdat ik vaak een of andere P-trein probeer in te schakelen in de namiddag, en dan kan je natuurlijk niet alles zomaar met een uur verschuiven.
Ik doe dit nu al vele jaren, en de ervaring leert me dat het meestal wel lukt. En dat je in het andere geval meestal wel een aanvaardbaar alternatief hebt. Maar met de recente stiptheidscijfers in het achterhoofd, zou ik er toch mijn kerk niet op durven bouwen.