Kunnen daar geen Nederlandse dubbeldekkers onderdoor ?rvdborgt schreef:Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
BENELUX
Re: BENELUX
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Haha, de nieuwe Vlaamse aanpak..?! Tja, waarom moeten wij de grens over? Laat de Nederlanders maar tot Essen (en verder) komen.
Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.rvdborgt schreef:Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Groetjes,
Rian
Het probleem ligt 'm eerder in Roosendaal zelf: de perronkap en de perrons die hoger zijn dan in België.
Vergeet M6 tot Roosendaal toch alsjeblieft. Het is hier al vaak aan bod gekomen en stefanic (die goede bronnen van informatie heeft), bevestigde al eerder dat dat niet zal gebeuren...
En de huidige keertijd van de IC Essen-Charleroi is te krap om door te rijden tot Rsd...
En de huidige keertijd van de IC Essen-Charleroi is te krap om door te rijden tot Rsd...
Volgens mij "niet meer", deze zomer zijn praktisch alle perronsporen vernieuwd.AlexNL schreef:
Het probleem ligt 'm eerder in Roosendaal zelf: de perronkap en de perrons die hoger zijn dan in België.
Ik denk dat de perronhoogte nu terug op de standaard ligt.
Gebeurt ook bij andere stations in Nederland, zij gaan ook naar de 79 of is het 76 cm boven rail.
Of de sporen iets verder uit het perron gelegd zijn en/of er aan de kap geknutseld is weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
M6 is hoger dan VIRM. M6 is in de hoogte buiten profiel in Nederland. Nu zouden ze de baan van de grens naar Roosendaal wel kunnen schouwen om te kijken of het past enzo, maar onder dat viaduct van de A58 hangt de bovenleiding ook al vrij laag. Dus ik geloof niet dat dat zou passen voor M6.AlexNL schreef:Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.rvdborgt schreef:Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Groetjes,
Rian
Inderdaad, het plan is om een tweede stoptrein in te leggen met goede overstap in Roosendaal. En dat is eigenlijk ruim voldoende voor die 2 man + paardenkop die nu op de benelux Roosendaal-Antwerpen doenthejay schreef:Vergeet M6 tot Roosendaal toch alsjeblieft. Het is hier al vaak aan bod gekomen en stefanic (die goede bronnen van informatie heeft), bevestigde al eerder dat dat niet zal gebeuren...

Dat is het probleem van de profielen: om historische redenen in ieder land anders! Het Nederlandse profiel is minder hoog, maar breder dan het Belgische. Het Britse profiel is nog veel kleiner.rvdborgt schreef:M6 is hoger dan VIRM. M6 is in de hoogte buiten profiel in Nederland. Nu zouden ze de baan van de grens naar Roosendaal wel kunnen schouwen om te kijken of het past enzo, maar onder dat viaduct van de A58 hangt de bovenleiding ook al vrij laag. Dus ik geloof niet dat dat zou passen voor M6.
Jammer genoeg hebben we hier niet het Amerikaanse profiel, daar is plaats voor échte dubbeldekkers:

M6 hoogte: 4.7755mAlexNL schreef:Ik heb even gekeken met Google Earth, tussen Roosendaal en Essen zie ik 1 viaduct, namelijk dat van autosnelweg A58. Onder dit viaduct loopt eveneens het spoor in de richting Zeeland. Aangezien er een VIRM naar Zeeland onderdoor kan, denk ik dat een M6 van/naar Roosendaal ook wel zou moeten passen.rvdborgt schreef:Ik vermoed dat M6 al zou stranden bij het viaduct ten westen van Roosendaal...MaartendeJ schreef:Om verkeerde beeldvorming te voorkomen: M6 past niet langs de perrons. Of meer specifiek: onder de stationskap.
Groetjes,
Rian
Virm hoogte: 4,6700m
dus M6 is 10.55 cm hoger...
Ik denk dus dat we hier nog wel een extra reden hebben dat het niet kan, tenzij de Nederlanders de brug verhogen of het spoor verlagen...

spoorwegrealist
Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Ze zijn inderdaad lager dan de M6'n maar hoeveel weet ik niet.260689 schreef:Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Ook mogen de M6 rijtuigen in ons land niet overal rijden.
Met de komst van de M6'n hebben ze op vele plaatsen de bovenleiding moeten verhogen...
Het stukje Luik - Eupen bv,mag dus niet met M6 gereden worden, wel met M5. Het staat ook zo aangegeven met behulp van een bord waarop HKV M6 met een doorstrepende rode lijn loopt.Peche schreef:Ze zijn inderdaad lager dan de M6'n maar hoeveel weet ik niet.260689 schreef:Geen idee, maar ik weet wel dat die deuren perfect boven de perronboord open kunnen gaan. Dus dat zal geen probleem zijn. Ik denk zelfs dat een M5 kleiner is dan een M6.Shrek schreef:hoe hoog is een M5?
Ook mogen de M6 rijtuigen in ons land niet overal rijden.
Met de komst van de M6'n hebben ze op vele plaatsen de bovenleiding moeten verhogen...
-
OBB-stam is de komende twee weken niet inzetbaar. (geen idee waarom niet)
Vrijdag was er in trein 9205 vervanging gezocht in 4 eerste klas I6 rijtuigen (ICR-stam die die rijtuigen vrij maakt, gaat dan naar de 9216-9221-9252-9257), trein 9236(kerende trein van de 9205) reed tussen niet Amsterdam-Roosendaal (Materieel leeg terug naar Belgie).
Vrijdag was er in trein 9205 vervanging gezocht in 4 eerste klas I6 rijtuigen (ICR-stam die die rijtuigen vrij maakt, gaat dan naar de 9216-9221-9252-9257), trein 9236(kerende trein van de 9205) reed tussen niet Amsterdam-Roosendaal (Materieel leeg terug naar Belgie).
Zaterdag, BNL met Belgisch materiaal gezien rond 16u4? in Mechelen.MaartendeJ schreef:OBB-stam is de komende twee weken niet inzetbaar. (geen idee waarom niet)