Half uur en meer wachten op volgende trein
Half uur en meer wachten op volgende trein
Deze morgen had L1777 (3 klassiekjes) op verbinding (Geraardsbergen - Aalst), om 6:47 in Ninove een defect, gevolg wachten op de volgende trein.
De P7953 naar Gent-Sint-Pieters om 7:15 in Ninove bestond uit 1 klassiekje ipv 2 klassiekjes.
Hierdoor stopte CR-trein 5207 om 7:26 vertrek in Ninove ook in Okegem en Iddergem.
Nu vraag ik mij af of er geen extra trein zou ingezet kunnen worden ofwel moet de P-trein naar Gent-Sint-Pieters vroeger vertrekken. Want sommige mensen hebben 40 min. moeten wachten. Een half uur wachten is lang (tussen L1777 en P7953).
De P7953 naar Gent-Sint-Pieters om 7:15 in Ninove bestond uit 1 klassiekje ipv 2 klassiekjes.
Hierdoor stopte CR-trein 5207 om 7:26 vertrek in Ninove ook in Okegem en Iddergem.
Nu vraag ik mij af of er geen extra trein zou ingezet kunnen worden ofwel moet de P-trein naar Gent-Sint-Pieters vroeger vertrekken. Want sommige mensen hebben 40 min. moeten wachten. Een half uur wachten is lang (tussen L1777 en P7953).
Re: Half uur en meer wachten op volgende trein
Tegen dat er een bestuurder & matriaal beschikbaar is voor een 'extra' trein ben je al meer dan één uur verder hoor.
Het is natuurlijk niet plezant om 40 minuten extra te moeten wachten op een trein, maar zolang dat niet alle dagen gebeurd zal het voor die éne keer ook wel geen kwaad kunnen.
Op verbindingen waar het zowat elke dag zo is ... is dat iets anders natuurlijk.

Het is natuurlijk niet plezant om 40 minuten extra te moeten wachten op een trein, maar zolang dat niet alle dagen gebeurd zal het voor die éne keer ook wel geen kwaad kunnen.
Op verbindingen waar het zowat elke dag zo is ... is dat iets anders natuurlijk.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Men kan toch een extra trein ertussen zetten in de dienstregeling, het is misschien 1 van de eerste keren denk ik, maar een half uur wachten in de gewone dienstregeling is naar mijn mening iets te veel.
Moest de trein die P7950 (Denderleeuw - Geraardsbergen 7:28 - 7:57 kan toch eerst een rit Geraardsbergen - Denderleeuw doen (vb. 06:43 - 07:15, om daarna P7950 te verzekeren en om dan P7023 (Geraardsbergen - Denderleeuw) 08:04 -08:26 te verzekeren.
Moest de trein die P7950 (Denderleeuw - Geraardsbergen 7:28 - 7:57 kan toch eerst een rit Geraardsbergen - Denderleeuw doen (vb. 06:43 - 07:15, om daarna P7950 te verzekeren en om dan P7023 (Geraardsbergen - Denderleeuw) 08:04 -08:26 te verzekeren.
Om het half uur een trein is toch OK? Dat ze eerst maar eens zorgen dat het overal in het land zo is voor ze gaan beginnen met hogere frequenties op secundaire lijnen...Stijn91 schreef:Men kan toch een extra trein ertussen zetten in de dienstregeling, het is misschien 1 van de eerste keren denk ik, maar een half uur wachten in de gewone dienstregeling is naar mijn mening iets te veel.
Vanuit Ninove naar Denderleeuw:Shrek schreef:Om het half uur een trein is toch OK? Dat ze eerst maar eens zorgen dat het overal in het land zo is voor ze gaan beginnen met hogere frequenties op secundaire lijnen...Stijn91 schreef:Men kan toch een extra trein ertussen zetten in de dienstregeling, het is misschien 1 van de eerste keren denk ik, maar een half uur wachten in de gewone dienstregeling is naar mijn mening iets te veel.
6:47 - 7:15 - 7:26 - 7:41 - 7:53 - 8:19 - 8:24
Verschil tussen treinen: 28 min. - 11 min. - 15 min. - 12 min. - 26 min. - 5 min.
Een trein extra tussen 6:47 en 7:15 mag wel denk ik ofwel die van 7:15 vroeger leggen.
Je moet alles in zijn context bezien maar ik zie hier toch geen probleem, zeker niet waarom er een extra trein moet bijkomen.Stijn91 schreef:Vanuit Ninove naar Denderleeuw:Shrek schreef:Om het half uur een trein is toch OK? Dat ze eerst maar eens zorgen dat het overal in het land zo is voor ze gaan beginnen met hogere frequenties op secundaire lijnen...Stijn91 schreef:Men kan toch een extra trein ertussen zetten in de dienstregeling, het is misschien 1 van de eerste keren denk ik, maar een half uur wachten in de gewone dienstregeling is naar mijn mening iets te veel.
Verschil tussen treinen: 28 min. - 11 min. - 15 min. - 12 min. - 26 min. - 5 min.
Een trein extra tussen 6:47 en 7:15 mag wel denk ik ofwel die van 7:15 vroeger leggen.
Euhm, dat is een frequentie waar veel andere lijnen enkel maar van kunnen dromenStijn91 schreef:Vanuit Ninove naar Denderleeuw:

Als mijn trein afgeschaft is, dan moet ik altijd een uur wachten op de volgende.
Je kan niet op elke lijn een metrofrequentie willen (helaas
)
Je kan niet op elke lijn een metrofrequentie willen (helaas

In theorie is dat allemaal makkelijk uitgesproken ja, maar is daar wel potentieel voor ? Ook ik moet het doen met 1 trein per uur. (En ik ben zeker niet de enige !)
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Willen is geen enkel probleemJani schreef:Als mijn trein afgeschaft is, dan moet ik altijd een uur wachten op de volgende.
Je kan niet op elke lijn een metrofrequentie willen (helaas)

In het buitenland kan het... sinds het lokale bestuur zich met de secundaire lijn bemoeit waar ik naast woon, is de frequentie opgedreven tot een kwartierdienst tijdens de spits en is de bezetting heel goed.
Op lijn 90 is het alleen druk in de ochtend- en avondspits, vanaf 10u tot 16u is het 2 treinen per uur.
Het probleem is ook dat die trein die een half uur later binnenreed uit 1 klassiekje bestond, dus er nog amper mensen op kon.
Misschien die extra trein overdreven, maar die van 7:15 mag toch iets vroeger liggen.
Het probleem is ook dat die trein die een half uur later binnenreed uit 1 klassiekje bestond, dus er nog amper mensen op kon.
Misschien die extra trein overdreven, maar die van 7:15 mag toch iets vroeger liggen.
1 trein per uur per richting bedoel je, want zoals jij het schrijft zou dat 4 treinen per uur geven voor beide richtingen. Dat is zoals het op vele lijnen is op zich dus niets uitzonderlijk.Stijn91 schreef:Op lijn 90 is het alleen druk in de ochtend- en avondspits, vanaf 10u tot 16u is het 2 treinen per uur.