De huidige NMBS verkopen is zot. Je gaat daar geen enkele koper voor vinden om het zo
integraal over te nemen. Daar is dus nog werk aan de winkel.
NMBS= SABENA 2
Re: NMBS= SABENA 2
De nettowaarde van een onderneming zijn de bezittingen (activa) waarvan je de schulden aftrekt.Hoe meer schuld, hoe minder de verkoopprijs is.Als een firma zoals DB een NMBS zou kopen dan zal dit zeker niet met al het personeel (> afvloeien via (brug)pensioenen) en politiek gekleurde postjes zijn en voor een deel van het personeel zou dit ook een mentaliteitsverandering voor gevolg moeten hebben.Politieke benoemingen zullen ook moeten verdwijnen.
In Duitsland bestaan er ook onrendabele lijnen dankzij subsidies van de regio's in Duitsland.In een Belgisch DBscenario zal dat ook hier en daar zijn maar een steeds dieperwordende bedemloze put zal uitblijven en het zal gedaan zijn met politieke benoemingen.
(Een statuut is waardeloos als een firma failliet gaat of wordt ontbonden)
In Duitsland bestaan er ook onrendabele lijnen dankzij subsidies van de regio's in Duitsland.In een Belgisch DBscenario zal dat ook hier en daar zijn maar een steeds dieperwordende bedemloze put zal uitblijven en het zal gedaan zijn met politieke benoemingen.
(Een statuut is waardeloos als een firma failliet gaat of wordt ontbonden)
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: NMBS= SABENA 2
Ik vrees kopers genoeg,en niemand zegt dat alles in zijn geheel aan 1 koper zal worden verkocht.Steven schreef:De huidige NMBS verkopen is zot. Je gaat daar geen enkele koper voor vinden om het zo
integraal over te nemen. Daar is dus nog werk aan de winkel.
Welke activa heeft de NMBS groep? Welke passiva? en bij wie? welke sociale pasiva?
Als bv al de rolling stock geleased wordt bij een Japanse firma die een onderdeel is van een Japanse of Chinese bank of pensioenfonds ,dan is het teoretisch al van hun. Enz enz
Mischien liggen de blauwdrukken al ergens klaar?Ze zullen het niet aan onze neus hangen.