Foto's???Lukas schreef:Hoi,
Afgelopen zaterdag werden de dwarsliggers en de ballast vernieuwd van spoor 5 en 6 in Brussel Centraal.Ik zag ook HLD 6253 met een werktrein bestaande uit wagons met nieuwe dwarsliggers.
Lukas
werken: in stations
Re: werken: in stations
Re: werken: in stations
Ik heb het ook gezien, ter hoogte van Kapellekerk aan de ingang van de tunnel. Ik meen zelfs dat er in totaal drie HLD62/63's waren (twee vooraan en één achteraan), maar ben niet zeker. Helaas geen foto's.
Re: werken: in stations
Hoi,
Bibke,
Jammergenoeg heb ik geen foto's.Ik heb eens geprobeerd om foto's te gaan nemen in Brussel Kapellekerk maar dat station is gesloten in het weekend dus het ging jammergenoeg niet
Lukas
Bibke,
Jammergenoeg heb ik geen foto's.Ik heb eens geprobeerd om foto's te gaan nemen in Brussel Kapellekerk maar dat station is gesloten in het weekend dus het ging jammergenoeg niet

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: in stations
Vanaf vandaag gaat men eindelijk de stationsomgeving in Oostende aanpakken.
Om te beginnen wordt eerst de bruggen voor de ferryboten afgebroken.
Men heeft reeds in de wachtzaal een maquette geplaatst hoe het station en de omgeving er zal
uitzien.
Voor verdere informatie zie http://www.stationaanzee.be
Om te beginnen wordt eerst de bruggen voor de ferryboten afgebroken.
Men heeft reeds in de wachtzaal een maquette geplaatst hoe het station en de omgeving er zal
uitzien.
Voor verdere informatie zie http://www.stationaanzee.be
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Ik ben er ook niet wild van, maar ik ben al blij dat, in tegenstelling tot eerdere schetsen, niet het hele stationsplein ook overkapt is, maar slechts de kap tussen gebouw en perrons wordt doorgetrokken naar het lelijke gebouw van De Lijn.
Re: werken: in stations
Over Oostende hadden we het hier al eens:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=1888
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=1888
Re: werken: in stations
Die paar berichten (bijna allemaal van 2007 en sprekend over het parkeergebouw) naar dit topic overgekopieerd.msts.be schreef:Over Oostende hadden we het hier al eens:
http://hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=1888
Re: werken: in stations
Vandaag werd er in de krant (Het Laatste Nieuws, regio-nieuws: De Ring) vermeld dat Infrabel het station van Vilvoorde volgend jaar wil gaan vernieuwen. Het artikel waarbij het stond ging over een bejaarde man die er van de slecht onderhouden trappen was gevallen.
Volgens het artikel heeft de stad Vilvoorde de bouwaanvraag al goedgekeurd en gaat het over een nieuwe ondergrondse doorgang met liften voor minder mobiele mensen en het vernieuwen van de luifels. Vooral dat laatste wordt stilaan wel hoog tijd. Men heeft zo'n 2 jaar geleden tijdelijke steunen moeten plaatsen aan perron 3+4 omdat de constructie zichzelf blijkbaar niet meer kon dragen... Er zouden dan dus 2 doorgangen zijn, hopelijk ook een met roltrappen, want de hoeveelheid passagiers zou dat wel rechtvaardigen denk ik.
Groeten,
Glodenox
Volgens het artikel heeft de stad Vilvoorde de bouwaanvraag al goedgekeurd en gaat het over een nieuwe ondergrondse doorgang met liften voor minder mobiele mensen en het vernieuwen van de luifels. Vooral dat laatste wordt stilaan wel hoog tijd. Men heeft zo'n 2 jaar geleden tijdelijke steunen moeten plaatsen aan perron 3+4 omdat de constructie zichzelf blijkbaar niet meer kon dragen... Er zouden dan dus 2 doorgangen zijn, hopelijk ook een met roltrappen, want de hoeveelheid passagiers zou dat wel rechtvaardigen denk ik.
Groeten,
Glodenox
Re: werken: in stations
Er doen hier geruchten rond dat het station van Ieper volgend jaar word vernieuwd. Via de frituur aan het station weet ik dat ze al jaren spreken van een totale renovatie van het stations omgeving, vooral voor de veiligheid (de perrons die hoger moeten), het structuur van het gebouw, de bushaltes en parking die in slechte staat zijn, gebrek aan parkings en de file tijdens de spitsuren versterken de plannen. Dus het zal vernieuwd worden. Maar nu is de vraag: wat en wanneer word er vernieuwd?
Re: werken: in stations
Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron... 

Re: werken: in stations
I agree to thatMIVB-reiziger schreef:Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron...
Re: werken: in stations
Waarom? Ze worden geïnformeerd omdat hun frituur mogelijk verplaatst moet worden. Dat werd hen toen verteld door de gemeente.MIVB-reiziger schreef:Ik durf eerlijk gezegd m'n twijfels te hebben bij de betrouwbaarheid van de frituur aan het station als informatiebron...
Re: werken: in stations
Vandaag veel werkvolk en een kleine graafmachine in het station van Lier en de onmiddellijke omgeving, kant Herentals / Aarschot voor het graven van een sleuf voor het plaatsen van een betonnen koker voor kabels.