Alles over reizigerstreinen in België.
Break302
Berichten: 156 Lid geworden op: 28 feb 2006, 21:57
Bericht
door Break302 » 16 sep 2011, 22:51
Stijn91 schreef: Molenbruch Y. schreef: [quote
- 1812, sinds 12/09 (IC K)
- 1814, sinds 14/09 (IC K)
Groeten,
Zo heb ik ze gezien
1812: maandag en dinsdag
1814: woensdag en donderdag
Maar ze hebben dezelfde IC nummers verzekerd, wat hebben ze dan met de IC 1812 gedaan na zijn laatste rit dinsdag. Ergens in de bundel laten staan.
Neen, die wordt terug gebruikt in Hasselt voor opleiding van de bestuurders.
Jos
Molenbruch Y.
Berichten: 745 Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Bericht
door Molenbruch Y. » 16 sep 2011, 23:03
Ik heb - zonder garantie op volledigheid - een lijstje proberen bij te houden per loc, met telkens de datum van eerste waarneming aan kop van een reguliere rit (zonder dubbele loc van een andere reeks):
[...]
- 1812, sinds 12/09 (IC K)
- 1814, sinds 14/09 (IC K)
Zo heb ik ze gezien
1812: maandag en dinsdag
1814: woensdag en donderdag
Dat komt dan toch inderdaad overeen, nietwaar?
Groeten,
Stijn91
Berichten: 3385 Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02
Bericht
door Stijn91 » 16 sep 2011, 23:28
Molenbruch Y. schreef:
Ik heb - zonder garantie op volledigheid - een lijstje proberen bij te houden per loc, met telkens de datum van eerste waarneming aan kop van een reguliere rit (zonder dubbele loc van een andere reeks):
[...]
- 1812, sinds 12/09 (IC K)
- 1814, sinds 14/09 (IC K)
Zo heb ik ze gezien
1812: maandag en dinsdag
1814: woensdag en donderdag
Dat komt dan toch inderdaad overeen, nietwaar?
Groeten,
Ja, maar ik vond het raar dat dezelfde IC's door 2 verschillende locs werden gedaan op 4 dagen, dus ik vroeg mij af wat er met HLE 1812 gebeurde nadat hij 2 dagen op IC K zat en vervangen werd door HLE 1814.
Steven
Berichten: 23031 Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk
Bericht
door Steven » 17 sep 2011, 04:03
De loks moeten allemaal een aantal km onder garantie rijden, het beste is dit zo snel mogelijk te doen. Dit doe je dus door elke lok geregeld in te zetten eens deze geleverd is.
Bibke
Berichten: 2955 Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)
Bericht
door Bibke » 17 sep 2011, 06:22
Volgens mij is het ook slecht om steeds dezelfde loc als opleidingsvoertuig te gebruiken. Daarom is afwisselen noodzakelijk.
Boke
Berichten: 35 Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:58
Locatie: Lommel
Contacteer:
Bericht
door Boke » 17 sep 2011, 12:08
Bibke schreef: Volgens mij is het ook slecht om steeds dezelfde loc als opleidingsvoertuig te gebruiken. Daarom is afwisselen noodzakelijk.
De 1801 deed gister in Hasselt de opleidingstoertjes als ik goed gezien heb, 1812 en 1814 paar keer zien passeren aan een stam M6.
Knipex
Berichten: 368 Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32
Bericht
door Knipex » 17 sep 2011, 19:22
Elke woensdag worden er 2 locs van de reeks 18 geleverd bij de NMBS. Verleden woensdag werden 1817 & 1819 geleverd
/maartenschoubben/
Lukas
Berichten: 1689 Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35
Bericht
door Lukas » 17 sep 2011, 22:23
Hoi,
Gisterenavond werd trein 2239 verzekerd door HLE 1814.Deze trein bracht mij mooi op tijd van Gent naar Leuven.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385 Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02
Bericht
door Stijn91 » 17 sep 2011, 22:33
Lukas schreef: Hoi,
Gisterenavond werd trein 2239 verzekerd door HLE 1814.Deze trein bracht mij mooi op tijd van Gent naar Leuven.
Lukas
IC 2239 gaat van Genk naar Gent, dus ofwel heb je op een andere IC gezeten ofwel ben je van Leuven naar Gent gegaan.
Lukas
Berichten: 1689 Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35
Bericht
door Lukas » 18 sep 2011, 00:38
Hoi,
Stijn91,
Je hebt gelijk.De trein die ik nam was de IC K 2220.
Mijn excuses voor dit foutje.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stijn91
Berichten: 3385 Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02
Bericht
door Stijn91 » 19 sep 2011, 11:22
Hurlet schreef:
Vanaf 19.09.2011 : N67 2205, 2230, 2211, 2236, 2217, 2242
Vandaag in Denderleeuw verzekerde een HLE 27 nog de IC 2230.
b-loc
Berichten: 1238 Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:
Bericht
door b-loc » 19 sep 2011, 11:31
Stijn91 schreef: Hurlet schreef:
Vanaf 19.09.2011 : N67 2205, 2230, 2211, 2236, 2217, 2242
Vandaag in Denderleeuw verzekerde een HLE 27 nog de IC 2230.
worden deze 2227, 2208, 2233, 2214, 2239, 2220 ook nog altijd met een 18 gereden?
Stijn91
Berichten: 3385 Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02
Bericht
door Stijn91 » 19 sep 2011, 11:34
b-loc schreef: Stijn91 schreef: Hurlet schreef:
Vanaf 19.09.2011 : N67 2205, 2230, 2211, 2236, 2217, 2242
Vandaag in Denderleeuw verzekerde een HLE 27 nog de IC 2230.
worden deze 2227, 2208, 2233, 2214, 2239, 2220 ook nog altijd met een 18 gereden?
Ik weet het niet, maar ik ga straks naar Denderleeuw.
Stijn91
Berichten: 3385 Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02
Bericht
door Stijn91 » 19 sep 2011, 15:10
IC 2233 werd gereden met HLE 1814.
Hobbes
Berichten: 759 Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem
Bericht
door Hobbes » 19 sep 2011, 16:50
Daarstraks in FN gehoord dat de relatie Essen-Charleroi vanaf half november ook voor een deel met 18'en gaat gedaan worden.
Ineens moet het allemaal snel gaan blijkbaar.