Ten eerste had de trein daar enkel een stop omdat het sein hem dat oplegde, dus niet omdat er reizigers in en uit moesten stappen. Dergelijke zaken zijn dagelijkse kost maar in dit geval moest het lukken dat er in hetzelfde station ook een defecte trein stond. Daarbovenop kwam er nog bij dat er reeds een 5 tal min later een oplossing ging langskomen in Burst. (zoals ik het nieuws zelf op tv vernomen heb)dentheo schreef: Is het toelaten van passagiers zo'n wereldschokkende gebeurtenis dat het aan Brussel gevraagd moet worden ???
Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Eens te meer blijkt het sleutelwoord: "communicatie". Had men die reizigers op de defecte trein meteen en correct geïnformeerd dat er een trein zou volgen om hen uit de penarie te helpen, met waarborging van hun aansluitingen, dan was er geen probleem geweest.
Ik merk dat de NMBS de laatste tijd heel goed werkt aan haar communicatie naar de reizigers toe, maar op cruciale momenten lukt dat blijkbaar nog steeds niet. Misschien is daar ook 'gewoon' anders ingezet personeel voor nodig, m.a.w. niet op een bureau in Brussel, maar op het perron in Burst? Laat het een leerschool zijn voor de NMBS, en moge deze 'stunt' herhaald worden tot het bij de NMBS-top doordringt dat er wat anders nodig is dan het uitdelen van cadeaubiljetten die toch slechts door luttele procenten van de begunstigden gebruikt worden.
Ik merk dat de NMBS de laatste tijd heel goed werkt aan haar communicatie naar de reizigers toe, maar op cruciale momenten lukt dat blijkbaar nog steeds niet. Misschien is daar ook 'gewoon' anders ingezet personeel voor nodig, m.a.w. niet op een bureau in Brussel, maar op het perron in Burst? Laat het een leerschool zijn voor de NMBS, en moge deze 'stunt' herhaald worden tot het bij de NMBS-top doordringt dat er wat anders nodig is dan het uitdelen van cadeaubiljetten die toch slechts door luttele procenten van de begunstigden gebruikt worden.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Goede actie van de reizigers. Misschien leert de NMBS zo eens dat ze er niet zijn om treinen te rijden maar om reizigers te vervoeren.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
goede actie? De nmbs directie trekt zich van weinig acties iets aan dat is vroeger en nu al meermaals duidelijk geweest dus hoop op niet te veel. De grootste slachtoffers van deze actie? De reizigers op de geblokkeerde trein. Kortweg die 7 mensen op het spoor doen wat er tijdens een andere actie/staking ook gebeurd. Als deze actie onwettig is gaan de daders er enkel voor gestraft worden en niet beloond. De rekening volgt.deadlock schreef:Goede actie van de reizigers. Misschien leert de NMBS zo eens dat ze er niet zijn om treinen te rijden maar om reizigers te vervoeren.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Het moet wel gezegd worden dat er veel vertragingen zijn op de IC L, maar zoals gezegd zo een acties doet men niet.Steven schreef:goede actie? De nmbs directie trekt zich van weinig acties iets aan dat is vroeger en nu al meermaals duidelijk geweest dus hoop op niet te veel. De grootste slachtoffers van deze actie? De reizigers op de geblokkeerde trein. Kortweg die 7 mensen op het spoor doen wat er tijdens een andere actie/staking ook gebeurd. Als deze actie onwettig is gaan de daders er enkel voor gestraft worden en niet beloond. De rekening volgt.deadlock schreef:Goede actie van de reizigers. Misschien leert de NMBS zo eens dat ze er niet zijn om treinen te rijden maar om reizigers te vervoeren.
Iets anders: waarom betrekt men altijd Descheemaecker in zo een zaken, ja hij krijgt een grote premie, maar hij kan er toch niet aan doen dat het materiaal het laat afweten (door ouderdom?), hij bestelde ook nog veel M6 rijtuigen, de HLE18 (pas in dienst) en de Desiro ML (nog niet in dienst).
Het is wel door hem dat er geïnvesteerd werd in nieuw materiaal, het was te laat, maar dat had de vorige baas van de NMBS maar moeten doen.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Wat bedoel je daarmee, met goed investeren is 2, het is toch gebeurd. Straks ga je nog zeggen dat het zijn fout is dat er zoveel problemen waren met de nieuwe locomotief en dat de Desiro ML nog niet in commerciële dienst is.Steven schreef:investeren is 1 goed investeren is 2
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
De M6 is voor de meeste mensen een totaal verkeerd besteld rijtuig. Te weinig comfort in 1ste klasse, multifunctioneel rijtuig is niet wat het moet zijn op gebied van in en uitladen rolstoel/fietsen.
Dat de HLE18 zolang nodig had om in dienst te komen is niet zuiver aan Siemens te wijten laat dat duidelijk zijn. We zijn als NMBS niet de gemakkelijkste klant die er bestaat in tegendeel.
Dat de HLE18 zolang nodig had om in dienst te komen is niet zuiver aan Siemens te wijten laat dat duidelijk zijn. We zijn als NMBS niet de gemakkelijkste klant die er bestaat in tegendeel.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Het is de bedoeling van de M6 dat er veel mensen in kunnen, te weinig comfort in 1e klasse, er zijn veel meer reizigers in 2e klasse, is er dan zoveel verschil in 1e klasse in andere treinen van andere landen. Dat multifunctioneel rijtuig daar geef ik je gelijk in. Een te snel tevreden klant is ook niet goed.Steven schreef:De M6 is voor de meeste mensen een totaal verkeerd besteld rijtuig. Te weinig comfort in 1ste klasse, multifunctioneel rijtuig is niet wat het moet zijn op gebied van in en uitladen rolstoel/fietsen.
Dat de HLE18 zolang nodig had om in dienst te komen is niet zuiver aan Siemens te wijten laat dat duidelijk zijn. We zijn als NMBS niet de gemakkelijkste klant die er bestaat in tegendeel.
Re: Reizigers zetten zich uit protest voor trein
Eerste klasse is een pak duurder en daar mag iets tegenoverstaan. In vele landen, zeker de Duitstalige landen, zie je opmerkelijke verschillen die de meerprijs waard zijn.