De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Is de stoel voor de treinbestuurder verstelbaar, want anders is er toch maar weinig ruimte.
Vandaag nog is gekeken of IC 2211 al met een 18 werd gereden, wat nog niet het geval was.
Vandaag nog is gekeken of IC 2211 al met een 18 werd gereden, wat nog niet het geval was.
Ik stel me de vraag vooral voor de stoel van de begeleider, want in de standaardpositie is de afstand tot het tafeltje wel erg groot (je moet flink voorover bukken).
Natuurlijk zijn die verstelbaar. Het zou anders maar een zot zicht zijn. Stel u voor dat de stoel afgestelt is voor iemand van 186 cm groot dan is de bestuurder die maar 172 cm groot is niet in staat om met de trein te rijden.
Tegen eind oktober zal je geen enkele 22xx meer zien met een 27, alles zal tegen dan met 18 zijn. (De treinen die nu met breaks/96'ers gedaan worden, blijven gelijk)Stijn91 schreef:Is de stoel voor de treinbestuurder verstelbaar, want anders is er toch maar weinig ruimte.
Deze voormiddag in Ottignies de Binche - Louvain La Neuve zien vertrekken met 1810 vooraan, 8M6 en 1807 achteraan in treinschakeling. Dat was niet aanzetten maar wegvliegen van het perron, Zo snel trok die trein op.
Daar zit idd pak power in se :pSteven schreef:Deze voormiddag in Ottignies de Binche - Louvain La Neuve zien vertrekken met 1810 vooraan, 8M6 en 1807 achteraan in treinschakeling. Dat was niet aanzetten maar wegvliegen van het perron, Zo snel trok die trein op.
Ottignie LLN - Binche: Waarom 1 loc van voor en één vanachter? Is dat door een tekort van stuurstandrijtuig M6 ?
Vandaag mijn eerste 18 op de IC A gezien. Het was 1811 richting Eupen en ook 1814 in Aalst gezien.
Op 1 maand alles met 18. Te hopen dat die dan niet meer te veel afgeschaft zijn, want dat gebeurde iets te veel met de 27.2012 schreef:Tegen eind oktober zal je geen enkele 22xx meer zien met een 27, alles zal tegen dan met 18 zijn. (De treinen die nu met breaks/96'ers gedaan worden, blijven gelijk)Stijn91 schreef:Is de stoel voor de treinbestuurder verstelbaar, want anders is er toch maar weinig ruimte.
-
Dag,
Ter afwisseling misschien nog eens een fotootje: HLE 1814 (in duwpositie) met M6 als IC K 2214, gefotografeerd tijdens de stilstand in Bokrijk. Overigens haalde die rit het vandaag zonder noemenswaardige vertraging...
Groeten,
Ter afwisseling misschien nog eens een fotootje: HLE 1814 (in duwpositie) met M6 als IC K 2214, gefotografeerd tijdens de stilstand in Bokrijk. Overigens haalde die rit het vandaag zonder noemenswaardige vertraging...
Molenbruch Y. schreef:Dag,
Groeten,
Morgen (donderdag) is het mijnen toer om de 2214 te doen tot FHS, daar neemt iemand van FHS over, mijn premiere met een 18, hoewel, ik ga er ni zelf inzitten, want ik zal in stuurrijtuig zitten

Heb je dan de opleiding voor de HLE18 al gehad of niet?2012 schreef:Molenbruch Y. schreef:Dag,
Groeten,
Morgen (donderdag) is het mijnen toer om de 2214 te doen tot FHS, daar neemt iemand van FHS over, mijn premiere met een 18, hoewel, ik ga er ni zelf inzitten, want ik zal in stuurrijtuig zitten
-
Ongeacht in welke stuurpost je zit moet je alles kennen. Dus in dit geval zowel de HLE18 als het stuurrijtuig M6.Boxerke schreef:
Heb je dan de opleiding voor de HLE18 al gehad of niet?
Vroeg ik me inderdaad af. Bedankt!Steven schreef:Ongeacht in welke stuurpost je zit moet je alles kennen. Dus in dit geval zowel de HLE18 als het stuurrijtuig M6.Boxerke schreef:
Heb je dan de opleiding voor de HLE18 al gehad of niet?