Extra treinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
TrainzDr3ver

Extra treinen

Bericht door TrainzDr3ver »

Vandaag ben ik gaan spotten langs lijn 50, door de werken op lijn50a.
Nu reed er daar een paar keer een ram M6'en, bestaande uit 5 stuks, samen met een HLE27 door.
Ik dacht eerst dat ze de IC K's voor dit weekend van stal gehaald hadden, maar dat was het niet, en ik denk niet dat ze zoveel lege treinen hebben die ze moeten overplaatsen.
Kan iemand mij soms meer uitleg geven over deze treinen?
Heb al op railtime gekeken, maar daar staat ook niks aangegeven :x
Steven

Re: Extra treinen

Bericht door Steven »

hoi

L50A tussen Brussel Zuid en Denderleeuw was buiten dienst wegens werken. Alle treinen die gewoonlijk langs daar rijden reden dus rond via L28 en 50 tot Denderleeuw om daar terug via L50A hun reisweg verder te zetten. De IR reeks van de luchthaven naar gent is geschrapt tussen de luchthaven en Aalst. Er waren dus verschillende aanpassingen aan de beurtregeling. Te Brussel zijn er twee sporen minder open in de NZV wegens vernieuwingswerken aan de sporen.

Ook morgen is deze maatregel nog van toepassing.
Steve

Bericht door Steve »

TrainzDr3ver schreef:Vandaag ben ik gaan spotten langs lijn 50, door de werken op lijn50a.
Nu reed er daar een paar keer een ram M6'en, bestaande uit 5 stuks, samen met een HLE27 door.
Ik dacht eerst dat ze de IC K's voor dit weekend van stal gehaald hadden, maar dat was het niet, en ik denk niet dat ze zoveel lege treinen hebben die ze moeten overplaatsen.
Kan iemand mij soms meer uitleg geven over deze treinen?
Heb al op railtime gekeken, maar daar staat ook niks aangegeven :x
Behalve extratreinen naar de kust kan het ook om een IR-i gegaan zijn (rijdt tussen De Panne en Denderleeuw tijdens de werkzaamheden). Tijdens het weekend rijden er twee M6-stammen, waaronder eentje met 5 rijtuigen.
Steven

Bericht door Steven »

Die M6 zullen gewoon de trein uit Blankenberge geweest zijn, daarvan reden er een aantal in enkele samenstelling ipv dubbel. Er is dit weekend GEEN splitsing van de trein in Brugge, er rijden pendeltreinen tussen Brugge en Knokke, alles te danken aan de werken op onder meer de L50A dit weekend.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Steven schreef:Die M6 zullen gewoon de trein uit Blankenberge geweest zijn, daarvan reden er een aantal in enkele samenstelling ipv dubbel. Er is dit weekend GEEN splitsing van de trein in Brugge, er rijden pendeltreinen tussen Brugge en Knokke, alles te danken aan de werken op onder meer de L50A dit weekend.
Aha ok, dan zullen het wel de IC E's geweest zijn :)
Bedankt voor de info!
Plaats reactie