Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Modernisering Breaks

Bericht door TrainzDr3ver »

Steven schreef:heb gisteren voor het eerst de 311 new look gezien. Deed de L trein Brussel Zuid - Antwerpen Centraal.
Heb hem ook gezien vanuit de trein, hij ging net stoppen te Mortsel-Deurnsesteenweg
Dorfmeister
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
Locatie: Bruxelles

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dorfmeister »

Steven schreef:heb gisteren voor het eerst de 311 new look gezien. Deed de L trein Brussel Zuid - Antwerpen Centraal.
Ik heb gisteren de 3294 met de 311 en 378 gedaan. Den stuurpost is proper, wat een verschil :mrgreen:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Ik heb vandaag op de 391 gezeten, aan het fietsencompartiment en ik moet zeggen dat de modernisatie geslaagd is.
Is het aantal plaatsen er met de modernisatie op vooruitgegaan of zijn er minder plaatsen.
LML
Berichten: 1432
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

Ik heb de gemoderniseerde 'breaks' al wel zien rijden, maar heb er nog niet ingezeten...

'k Veronderstel dat er een aantal zitplaatsen minder zijn wegens het inbouwen van een multifunctionele ruimte...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Treinen9880 »

Vandaag stond de 391 in TW Merelbeke. Ze waren bezig in de stuurpost (Onder het bestuurders paneel). Wat weet ik niet maar er kwamen computers aan te pas en ze waren precies testen aan het doen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stef »

380 staat al het ganse weekend op rust te FSNO, die zal morgen dus op de IC L zitten (te beginnen met IC 2330).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Hoe zit het trouwens met die modernisering? De laatste die hier gemeld werd is ondertussen weeral twee maand geleden. Ik mag hopen dat er ondertussen toch nog minstens één buiten gekomen is?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Vandaag 391 gezien op de IC L naar Kortrijk. Vol graffiti. :twisted:
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Treinen9880 »

Stijn91 schreef:Vandaag 391 gezien op de IC L naar Kortrijk. Vol graffiti. :twisted:
toen hij in Merelbeke stond voor de opendeurdag zag ik geen graffiti op de 391.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Treinen9880 schreef:
Stijn91 schreef:Vandaag 391 gezien op de IC L naar Kortrijk. Vol graffiti. :twisted:
toen hij in Merelbeke stond voor de opendeurdag zag ik geen graffiti op de 391.
Hij hing langs 1 kant goed vol, andere kant niet kunnen zien. Het was als IC 2334 samen met nog een andere Break.
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2102
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Stijn91 schreef:Vandaag 391 gezien op de IC L naar Kortrijk.
Ik heb er gisteren in gezeten, van Kortrijk (08:15) tot Brussel-Zuid (09:19). Het is de tweede keer dat ik in een vernieuwde Break zit, en de eerste keer voor wat langere afstand, de eerste keer, in de 378, al meer dan een jaar geleden, heb ik er maar een tiental kilometer in gezeten, van Menen tot Kortrijk. Afbeelding Ik vind de modernisering redelijk geslaagd, het maakt een veel frissere indruk nu, alleen jammer van de eerste klasse, daar blijft niets meer van over na de verbouwing.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Wat is de plaats waar de Breaks staan 's nachts, gisteren zat de 391 met de XXX op IC L (gezien om 12:59 te Denderleeuw), nu zat ik deze morgen in de 391 die van Brussel-Nat.-Luchthaven naar Gent-Sint-Pieters reed, om 7:55 te Denderleeuw.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Stijn91 »

Deze morgen zat ik in Break 313, een vernieuwde break zonder graffiti.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23031
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

Stijn91 schreef:Wat is de plaats waar de Breaks staan 's nachts, gisteren zat de 391 met de XXX op IC L (gezien om 12:59 te Denderleeuw), nu zat ik deze morgen in de 391 die van Brussel-Nat.-Luchthaven naar Gent-Sint-Pieters reed, om 7:55 te Denderleeuw.
Breaks staan veruit overal in het land tijdens de nacht.
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door msts.be »

treop schreef:308
380
378
391
313
383
311

429 is ook al gekoppeld. nu nog de proeven
315 in volle opbouw
316 in volle opbouw
317 staat klaar om aan de opbouw te beginnen
309 voorbereidende werken zijn gestart
HDHW, graag reactie of deze lijst (pagina 82, 05/08/11) nog correct is. Robin liet ons de 316 zien op foto, hoe zit het met 429 en 315 ? En is men nu van zin het ritme op te voeren of blijft alles hetzelfde nu men aan de 800'en en Sprinters gaat beginnen ? Uiteindelijk was men 5 jaar geleden ook bezig met 3 modernisatieprogramma's tegelijkertijd en dat ging toch vlot ? De M4'en, I6'en en tweeledige, en toch was er elke 2 weken een stelletje klaar.
Plaats reactie