- De treinen waarvan de opbrengst de energiekost dekt
- De treinen waar minstens veertig reizigers op zitten
- De treinen die niet geschrapt mogen worden op basis van de eheersovereenkomst
NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Die lijst is niet gecommuniceerd door de NMBS, maar is het resultaat van eigen werk van de DS-redactie. Zij filterden op deze criteria:
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Als het zo blijft, dan zal er voor mij niks veranderen.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
TreinTramBus pleit ervoor om de NMBS Holding af te schaffen, om op die manier te besparen bij het spoor.
De Holding heeft volgens TreinTramBus geen enkel nut.
Ook Descheemaecker zei vanmorgen op de radio dat de NMBS veel te veel moet betalen aan de Holding voor bepaalde diensten en hoopt dat een volgende regering daar "op een verstandige manier" over gaat nadenken.
Haek heeft al laten weten dat de Holding "kwaliteit levert voor een goede prijs".
Weeral ruzie in 't kot.
De Holding heeft volgens TreinTramBus geen enkel nut.
Ook Descheemaecker zei vanmorgen op de radio dat de NMBS veel te veel moet betalen aan de Holding voor bepaalde diensten en hoopt dat een volgende regering daar "op een verstandige manier" over gaat nadenken.
Haek heeft al laten weten dat de Holding "kwaliteit levert voor een goede prijs".
Weeral ruzie in 't kot.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Hoi
Blijft dus BELACHELIJK
Antw-Essen 05:35 en 06:35 schrappen: DIENEN VERVANGEN DOOR LEDIGE RIT(gelet terugrit)!
Essen-Ant 22:10 wordt vervangen door LEDIGE RIT daar M6 stel moet terugkeren
Noorderkempen-Antw 11:07 en Antw-Noorderkempen 11:35: machinist en TBG mogen een uur met
hun duimen draaien!
w
Blijft dus BELACHELIJK
Antw-Essen 05:35 en 06:35 schrappen: DIENEN VERVANGEN DOOR LEDIGE RIT(gelet terugrit)!
Essen-Ant 22:10 wordt vervangen door LEDIGE RIT daar M6 stel moet terugkeren
Noorderkempen-Antw 11:07 en Antw-Noorderkempen 11:35: machinist en TBG mogen een uur met
hun duimen draaien!
w
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Hapje eten, met de trein bij de hand....ferry schreef: Noorderkempen-Antw 11:07 en Antw-Noorderkempen 11:35: machinist en TBG mogen een uur met
hun duimen draaien!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Die 23 internationale treinen die ze volgend jaar gaan "afschaffen" zijn de Beneluxen als de Fyra komt ?
Zou hij dan toch komen ????
Zou hij dan toch komen ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Er gaan per dag 16 Fyra's rijden van Brussel naar Amsterdam, en 16 de andere kant op. Daarnaast ook nog eens 8+8 Brussel - Breda - Den Haag.
Ofwel: juist meer internationale treinen.
Ofwel: juist meer internationale treinen.
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Ik vermoed meer dat het over die treintjes gaat die in het zuiden van het land rijden. Naar Rodange enz
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
En enkele verbindingen met Lille-Flandres uit Tournai en Kortrijk, en Arlon - Luxemburg.Hobbes schreef:Ik vermoed meer dat het over die treintjes gaat die in het zuiden van het land rijden. Naar Rodange enz
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Het gaat bij die 23 vooral om treinen van en naar Rijsel, zie de lijst op De Standaard Online:
http://www.standaard.be/extra/treinen/?mobile=n
http://www.standaard.be/extra/treinen/?mobile=n
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Wel, ik weet niet of ze bij de NMBS iedere trein die een landgrens overschrijdt een grensoverschrijdende trein noemen, maar als dat zo is kunnen ze toch niet heel erg goed tellen. Ik tel er in ieder geval 26.
Code: Selecteer alles
5904 Aarlen Luxemburg 04:39 geschrapt
5026 Aken Hbf Welkenraedt 06:22 geschrapt
19902 Doornik Lille Flandres 06:21 geschrapt
19206 Erquelinnes Jeumont 05:56 geschrapt
19200 Erquelinnes Jeumont 07:52 geschrapt
19208 Erquelinnes Jeumont 09:50 geschrapt
19210 Erquelinnes Jeumont 10:50 geschrapt
19204 Erquelinnes Jeumont 16:51 geschrapt
19212 Erquelinnes Jeumont 17:53 geschrapt
19214 Erquelinnes Jeumont 18:50 geschrapt
19202 Erquelinnes Jeumont 12:58 geschrapt
19207 Jeumont Erquelinnes 06:29 geschrapt
19201 Jeumont Erquelinnes 08:09 geschrapt
19209 Jeumont Erquelinnes 10:06 geschrapt
19211 Jeumont Erquelinnes 11:06 geschrapt
19203 Jeumont Erquelinnes 13:07 geschrapt
19213 Jeumont Erquelinnes 18:06 geschrapt
19215 Jeumont Erquelinnes 19:06 geschrapt
19205 Jeumont Erquelinnes 17:06 geschrapt
19708 Kortrijk Lille Flandres 07:29 geschrapt
19709 Lille Flandres Kortrijk 08:08 geschrapt
5641 Luxemburg Aarlen 21:57 geschrapt
5642 Luxemburg Aarlen 22:58 geschrapt
5943 Luxemburg Aarlen 23:47 geschrapt
5004 Welkenraedt Aken Hbf 05:54 geschrapt
5005 Welkenraedt Aken Hbf 05:59 geschrapt
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Jeumont-Erquelinnes: blijft daar eigenlijk nog iets over?
Was door de hoge grenstarieven geen interessante verbinding. Met Frankrijk is er dus met uitzondering van de TGV en Rijsel geen enkele grensverbinding meer...
Was door de hoge grenstarieven geen interessante verbinding. Met Frankrijk is er dus met uitzondering van de TGV en Rijsel geen enkele grensverbinding meer...
Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Erquelinnes-Jeumont is inderdaad 'over and out'.
Met Frankrijk effectief alleen nog grensovergangen via de HSL en lijnen 75 en 78 naar Lille Flandres, vanuit respectievelijk Moeskroen en Doornik.
Tussen Dinant en Givet kan je enkele keren per dag een vervangbus (L.154) nemen, die alle tussenliggende stations aandoet. In Givet is er wel geen aansluiting voorzien met de TER richting Charleville-Mézières.
Met Frankrijk effectief alleen nog grensovergangen via de HSL en lijnen 75 en 78 naar Lille Flandres, vanuit respectievelijk Moeskroen en Doornik.
Tussen Dinant en Givet kan je enkele keren per dag een vervangbus (L.154) nemen, die alle tussenliggende stations aandoet. In Givet is er wel geen aansluiting voorzien met de TER richting Charleville-Mézières.

Re: NMBS wil aanbod met 10 procent inkrimpen
Misschien wel niet. Het inkorten van die ritten levert overigens maar zeer weinig op. De treinen staan gewoon iets langer stil in Erquelinnes. Er wordt geen materieel of personeel mee bespaard.LHOON schreef:Jeumont-Erquelinnes: blijft daar eigenlijk nog iets over?
Groetjes,
Rian