22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
De 1e klasse aan de Desiro is toch aan beide uiteinden, er staat nog geen gele streep boven waar de 1e klasse is.
Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
eerste klasse is inderdaad telkens achter de stuurpost te vinden.Stijn91 schreef:De 1e klasse aan de Desiro is toch aan beide uiteinden, er staat nog geen gele streep boven waar de 1e klasse is.
Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
Het exacte uur weet ik niet meer, moet rond half 3 geweest zijn. De stuurpost was zelfs afgezet met een houten plaat. Er stond toen 3 man in de stuurpost.




Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
De stuurpost was wel afgesloten met een ketting, maar er stond iemand bij die constant mensen erdoor liet om (onder begeleiding) in de stuurpost te gaan kijkenStef schreef:Ik lees dat jij wel in de stuurpost van de Desiro kon, spijtig dat dit gisteren niet zo was toen ik daar passeerde...

De desiro viel mij trouwens erg tegen qua inrichting. Zelfs tussen eerste en tweede klasse is er geen binnendeur. Je kan gerust stellen dat dit stel geen echte eerste klasse meer heeft...
Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
Hallo,
Voor een laptop niet onbelangrijk!
Groeten,
Joris De Mol
Je hebt tafeltjes in eersteklasse...Shrek schreef: De desiro viel mij trouwens erg tegen qua inrichting. Zelfs tussen eerste en tweede klasse is er geen binnendeur. Je kan gerust stellen dat dit stel geen echte eerste klasse meer heeft...
Voor een laptop niet onbelangrijk!
Groeten,
Joris De Mol
Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
de tafeltjes in 2de klasse zijn echt waardeloos, je kan er amper iets opzetten



Re: 22-10-2011 | Opendeurdag Centrale Werkplaats Mechelen
Neen, dat was een opstelling gemaakt door onze afdeling om de stuurpost van de breaks op een originele wijze te tonen. De directie binnen de CW wist hier niets van maar was uiteindelijk wel aangenaam verast, temeer daar de simt13 zaterdag in panne viel en zondag helemaal niet meer opgestart kon worden. Bij ons daarentegen was er plaats genoeg rond de stuurtafel voor mensen om te zien hoe men met een trein rijd en had men, in de eerste plaats de kinderen, de kans om zelf eens een stukje te rijden. Op deze manier hebben we vele kinderen een leuk moment gegeven.HLE 2302 schreef:"De" simulator is toch niet die foto van die break-stuurpost met railworks ???? Het gaat toch om dat Type 13 ?
mvg
Wat was er werkzaam? remming, krachtkruk, keerkruk, deuren, panto, snelheidsmeter, hoorn en de gong. De AWI was niet ingeschakeld omdat kinderen niet bij de pedalen kunnen.
Wens ik ook nog onze excuses aan te bieden voor alle mensen met mislukte fotos. De verlichting zorgde wel voor sfeer, maar fotos nemen werd op deze manier wel bemoeilijkt uiteraard.