
werken: in stations
Re: werken: in stations
Gisteren tijdens de Open Bedrijvendag naar LCI Denderleeuw geweest en gevraagd hoelang de werken (verhoging en vernieuwing perrons) zullen duren in Ninove.
Antwoord: 6 maanden, ik vind dat lang eigenlijk, heb wel het gevoel dat die mannen snel stoppen met werken, meestal zijn die al rond 15u weg.
Antwoord: 6 maanden, ik vind dat lang eigenlijk, heb wel het gevoel dat die mannen snel stoppen met werken, meestal zijn die al rond 15u weg.
Re: werken: in stations
In Aalst zijn ze de dwarsbalken van spoor 7 aan het vervangen door betonnen, ook de rails worden vervangen op spoor 7. De bovenkant is volledig verroest, gebruikt men hiervoor iets speciaal om het roest te verwijderen of gewoon door treinen over te laten rijden.
Re: werken: in stations
In Okegem zullen de verhoogde en vernieuwde perrons normaal gezien ten laatste vrijdag/begin volgende week toegangelijk zijn voor de reizigers.
Re: werken: in stations
Ontroesten doet men eenvoudigweg door er een trein over te laten rijden.Stijn91 schreef:In Aalst zijn ze de dwarsbalken van spoor 7 aan het vervangen door betonnen, ook de rails worden vervangen op spoor 7. De bovenkant is volledig verroest, gebruikt men hiervoor iets speciaal om het roest te verwijderen of gewoon door treinen over te laten rijden.
Re: werken: in stations
Maar in Aalst rijden er niet veel treinen over spoor 7, het zijn vooral sporen 1-6.Steven schreef:Ontroesten doet men eenvoudigweg door er een trein over te laten rijden.Stijn91 schreef:In Aalst zijn ze de dwarsbalken van spoor 7 aan het vervangen door betonnen, ook de rails worden vervangen op spoor 7. De bovenkant is volledig verroest, gebruikt men hiervoor iets speciaal om het roest te verwijderen of gewoon door treinen over te laten rijden.
Re: werken: in stations
Stijn91 schreef:Maar in Aalst rijden er niet veel treinen over spoor 7, het zijn vooral sporen 1-6.Steven schreef:Ontroesten doet men eenvoudigweg door er een trein over te laten rijden.Stijn91 schreef:In Aalst zijn ze de dwarsbalken van spoor 7 aan het vervangen door betonnen, ook de rails worden vervangen op spoor 7. De bovenkant is volledig verroest, gebruikt men hiervoor iets speciaal om het roest te verwijderen of gewoon door treinen over te laten rijden.
Dat maakt weinig uit, om te starten rijden de werktreinen er al over voor het spoor effectief in dienst is, dus al deels ontroest. Spoor 7 dient vooral als wijkspoor dus dat zal wel geregeld is een treintje zien zoals voorzien in de regels.
Re: werken: in stations
Om officieel vrij te zijn van roest, rekent de NMBS op minstens 1 trein per 72u. In de dienstregeling wordt dan ook doorgaans 1x per dag een wisselstraat geprogrammeerd in de reisweg van een trein, zodat er normaal minstens 1x per dag een trein over dat spoor of die wissel rijdt. Indien een spoor is beroest (na werken van verschillende dagen, bijvoorbeeld), dan kan men dat spoor ontroesten door bijvoorbeeld door een gewone trein laten bereiden (een welbepaald aandeel van wielassen zijn voldoende om terug 'ontroest' te zijn), ofwel met een speciaal daarvoor uitgeruste trein die het spoor van roest ontdoet.
Bedenk ook dat sommige sporen niet zijn uitgerust met spoorstroomkringen, maar met assentellers, en dat roest hen niet deert.
Bedenk ook dat sommige sporen niet zijn uitgerust met spoorstroomkringen, maar met assentellers, en dat roest hen niet deert.
Re: werken: in stations
Zware kost!groentje schreef:Indien een spoor is beroest (na werken van verschillende dagen, bijvoorbeeld), dan kan men dat spoor ontroesten door bijvoorbeeld door een gewone trein laten bereiden (een welbepaald aandeel van wielassen zijn voldoende om terug 'ontroest' te zijn),
L'union fait la force.
Re: werken: in stations
Oeps! Laat het me op vermoeidheid houden
Ik ga maar slapen, morgenvroeg weer eruit om 5...

Ik ga maar slapen, morgenvroeg weer eruit om 5...
Re: werken: in stations
Vandaag heb ik op de trein gehoord dat de reizigers voor Bouwel niet langer in de voorste rijtuigen moeten plaatsnemen omdat de perrons afgewerkt zouden zijn.
Dan kunnen we verwachten dat ze eindelijk ook in Kessel gaan beginnen? De boordstenen liggen, zoals vroeger al gezegd hier, al geruime tijd klaar.
Dan kunnen we verwachten dat ze eindelijk ook in Kessel gaan beginnen? De boordstenen liggen, zoals vroeger al gezegd hier, al geruime tijd klaar.
Re: werken: in stations
Spoor 1 in Sint-Niklaas is blijkbaar weer in dienst (nieuw perron+overkapping).
Re: werken: in stations
Toen ik daar eind vorige week passeerde moesten ze enkel nog de vloeren deels leggen, dus het zou best kunnen dat spoor 1 en spoor A nu af zijn. Gaan ze nu verder met sporen 2 en 3? Dat zal meer hinder veroorzaken.




Re: werken: in stations
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=NB3HO1BT
Goed idee, het nieuwe is echt geen deftig station.
Goed idee, het nieuwe is echt geen deftig station.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19
Re: werken: in stations
Ninove moet zowat het lelijkste station van heel België hebben. Jammer als je ziet wat men ervoor gesloopt heeft, en dat enkele dagen vooraleer het beschermd zou geweest zijn.:
Een Cluysenaarstation zowaar!
Het valt trouwens op hoeveel nieuwe stations er binnenkort zullen gebouwd worden. In vrijwel ieder provincienest zijn er momenteel plannen om een nieuw station te bouwen (Blankenberge, Denderleeuw, Gent-Dampoort, ....)

Het valt trouwens op hoeveel nieuwe stations er binnenkort zullen gebouwd worden. In vrijwel ieder provincienest zijn er momenteel plannen om een nieuw station te bouwen (Blankenberge, Denderleeuw, Gent-Dampoort, ....)