NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb ondertussen ook al wat reiservaring, Steven, en moet toch zeggen dat ik bijvoorbeeld dat toch een beetje een nadeel vond bij bijvoorbeeld de Munchense S-Bahntreinen. Het is toch al iets minder leuk als je verondersteld wordt met je jas aan te reizen.
Op die treintjes heb ik geen ervaring (ondanks ik al in München was).groentje schreef:Ik heb ondertussen ook al wat reiservaring, Steven, en moet toch zeggen dat ik bijvoorbeeld dat toch een beetje een nadeel vond bij bijvoorbeeld de Munchense S-Bahntreinen. Het is toch al iets minder leuk als je verondersteld wordt met je jas aan te reizen.
Maar de flirts van Stadler vind ik zalige Gen-treintjes. Snel optrekken, degelijk comfort (ook op gebied van temperatuur)
Hallo,
Of je dat voelt wil ik in het midden laten. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de energiekost lager ligt dan als je er tussendeuren in steekt. Elke keer als die deuren open gaan gaat daar volgens mij toch een hoop warmte/koelte naar buiten denk ik. Wat je daarna toch terug moet corrigeren.
En buiten het kabaal van een massa mensen in zo een open ruimte zijn die Flirts inderdaad wel zeer fijne stellen! (al kunnen ze wel bruusk remmen soms)
Groeten,
Joris De Mol
Of je dat voelt wil ik in het midden laten. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de energiekost lager ligt dan als je er tussendeuren in steekt. Elke keer als die deuren open gaan gaat daar volgens mij toch een hoop warmte/koelte naar buiten denk ik. Wat je daarna toch terug moet corrigeren.
En buiten het kabaal van een massa mensen in zo een open ruimte zijn die Flirts inderdaad wel zeer fijne stellen! (al kunnen ze wel bruusk remmen soms)
Groeten,
Joris De Mol
Ze hebben krachtige remmen, hoe men die gebruikt is niet afhankelijk van het stel maar wel van de bestuurderJoris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol

het feit dat die deuren amper blijven open staan eens er niemand doorgaat doet het verlies wel verminderen. Ons huidig systeem met open buitendeuren is veel slechter hoor. Door de binnendeuren voel je misschien geen tocht maar het energieverlies is enorm doordat deze binnendeuren amper isolerende waarden hebben.
Dat kan ik beamen, mijn ervaring met SLT is dat het automatisch sluiten van de deuren (10 seconden nadat een passagier is in- of uitgestapt) een flink kou-/warmteverlies voorkomt.Steven schreef:die wanden zijn echt niet nodig, ik heb in verschillende gelijkaardige types van stadler al gezeten en als alles goed werkt merk je er niets van. Een goede klimatisatie, goed werkende deuren (met een sensor waardoor ze sluiten als niemand in de opening staat). Het zijn net versmalde openingen die toch maken. grotere openingen zorgen voor minder tochtgevoel. de lucht verplaatst zich dan over een bredere diameter.
Als je rechtstaat in een Sprinter/klassiekje en die blijft 2 min. staan is het echt wel koud. Dus als die deuren sluiten dan is dat wel goed. Maar wat als er veel volk tegelijk opstapt, en er nog mensen voor de deur staan (maar dan binnen) gaat die deur dan ook toe.
De deuren zouden moeten sluiten zolang er niemand TUSSEN zit.Stijn91 schreef:Als je rechtstaat in een Sprinter/klassiekje en die blijft 2 min. staan is het echt wel koud. Dus als die deuren sluiten dan is dat wel goed. Maar wat als er veel volk tegelijk opstapt, en er nog mensen voor de deur staan (maar dan binnen) gaat die deur dan ook toe.
Misschien dat ze dat toch is laten weten via diverse kanalen, want als zo een deur vlak voor u neus of vlak achter u rug sluit.Steven schreef:De deuren zouden moeten sluiten zolang er niemand TUSSEN zit.Stijn91 schreef:Als je rechtstaat in een Sprinter/klassiekje en die blijft 2 min. staan is het echt wel koud. Dus als die deuren sluiten dan is dat wel goed. Maar wat als er veel volk tegelijk opstapt, en er nog mensen voor de deur staan (maar dan binnen) gaat die deur dan ook toe.
In Nederland is het bij SLT in ieder geval zo dat 10 seconden nadat voor het laatst iemand een deur heeft gebruikt de sluitprocedure voor die deur wordt gestart: eerst een seconde of 5 gepiep en geknipper van een lamp, daarna begint de deur te sluiten terwijl het gepiep en geknipper aanhoudt. Pas wanneer de deur dicht is houdt dat op.
Iets dergelijks zal ook wel bij de Desiro's zijn gebouwd denk ik.
Iets dergelijks zal ook wel bij de Desiro's zijn gebouwd denk ik.
In de CW Mechelen vertelde iemand (ik vermoed een treinbestuurder) dat de deuren van de Desiro ook automatisch sluiten, maar pas 30 seconden nadat er niemand meer door komt.
Hallo iedereen,
we zitten hier te spreken over zijpanelen , verlies van kou en warmte, te kleine tafels en nog wat meer..
We hebben een luxe probleem. Vroeger zaten de mensen op houten banken al dan niet met verwarming enz .
Waar maken we ons eigenlijk druk. Op de Desiro zal alles aanwezig zijn , dus probleem opgelost.
Nu heb ik nog een vraag, hoe wordt deze trein gekozen? Wie binnen de NMBS kiest deze trein?
Dat zijn vragen die me bezighouden.
Ik weet dat er ook politiek achter zit, zijn het misschien de ministers die deze trein kiezen.
Ergens denk ik wel want de politieke druk is heel hoog, niet zozeer de trein maar het land waar hij vandaan komt. De vroegere treinen kwamen van Frankrijk nu 3 bestellingen(type 77/78, type 18/19, desiro)voor Duitsland.
Eigenlijk is het niet moeilijk want Frankrijk en Duitsland regeren Europa en zijn de trekkers ervan.
Dus zijn ze Duitsland een ja hoe moet je dat noemen een pleziertje of politieke Europese steun aan het geven.
Ik weet het niet maar toch is het niet zo onbelangrijk
Wat denken jullie
VG
Cocoken
we zitten hier te spreken over zijpanelen , verlies van kou en warmte, te kleine tafels en nog wat meer..
We hebben een luxe probleem. Vroeger zaten de mensen op houten banken al dan niet met verwarming enz .
Waar maken we ons eigenlijk druk. Op de Desiro zal alles aanwezig zijn , dus probleem opgelost.
Nu heb ik nog een vraag, hoe wordt deze trein gekozen? Wie binnen de NMBS kiest deze trein?
Dat zijn vragen die me bezighouden.
Ik weet dat er ook politiek achter zit, zijn het misschien de ministers die deze trein kiezen.
Ergens denk ik wel want de politieke druk is heel hoog, niet zozeer de trein maar het land waar hij vandaan komt. De vroegere treinen kwamen van Frankrijk nu 3 bestellingen(type 77/78, type 18/19, desiro)voor Duitsland.
Eigenlijk is het niet moeilijk want Frankrijk en Duitsland regeren Europa en zijn de trekkers ervan.
Dus zijn ze Duitsland een ja hoe moet je dat noemen een pleziertje of politieke Europese steun aan het geven.
Ik weet het niet maar toch is het niet zo onbelangrijk
Wat denken jullie
VG
Cocoken
waar haal jij het idee dat alle vroegere treinen uit Frankrijk kwamen. Ze kwamen vooral uit eigen land, België was ooit een groot producent van locomotieven/treinen. Jammer genoeg is dit geschiedenis. Van onze reeks 16 waren vele landen jaloers, een 4-systeemloc was niet evident in die tijd.
Het bestellen van treinen gebeurd niet door 1 persoon maar door meerdere personen samen. Dat politiek nog invloed heeft is een feit maar niet meer zoveel dan dat het ooit was. De laatste twee grote Belgische bouwers zijn BN en ACEC, die eerste is overgenomen door Bombardier de laatste door Alstom.
Een deel van de klassiekjes zijn zelfs gewoon te Mechelen in de CW gebouwd om u maar een idee te geven van waar de treinen vroeger kwamen.
Het bestellen van treinen gebeurd niet door 1 persoon maar door meerdere personen samen. Dat politiek nog invloed heeft is een feit maar niet meer zoveel dan dat het ooit was. De laatste twee grote Belgische bouwers zijn BN en ACEC, die eerste is overgenomen door Bombardier de laatste door Alstom.
Een deel van de klassiekjes zijn zelfs gewoon te Mechelen in de CW gebouwd om u maar een idee te geven van waar de treinen vroeger kwamen.
Duitsland is nu eenmaal de grootste economie van Europa en ze bouwen er veel treinen, is het dan zo vreemd dat die treinen uit Duitsland komen? Het is trouwens ook nog een buurland. Dat heeft volgens mij niets met politieke spelletjes te maken.
En het feit dat mijn voorouders op houten banken moesten zitten is juist, maar irrelevant. Het gaat over comfort nú, en ik denk dat dat voor sommige mensen het verschil kan maken tussen kiezen voor auto of trein. Misschien haalt de Desiro juist meer mensen uit hun auto, of misschien andersom. Daar ben ik benieuwd naar.
En het feit dat mijn voorouders op houten banken moesten zitten is juist, maar irrelevant. Het gaat over comfort nú, en ik denk dat dat voor sommige mensen het verschil kan maken tussen kiezen voor auto of trein. Misschien haalt de Desiro juist meer mensen uit hun auto, of misschien andersom. Daar ben ik benieuwd naar.
hoi,
ik spreek van TGV, type 13 en type 96 is een Deens concept en gebouwd in Frankrijk.
En ja de rest is van belgische makelij als we dat nog niet wisten.(type 20,21,12,19,27,22,23,25,26,BREAK,KLASSIEKJES,DUIKBRILLEN,moest ik er vergeten zijn sorry ervoor)
Den TGV is onder druk van de Franse politiek gekomen want anders had Belgie gekozen voor de ICE1 , er bestaat een legendarische foto van de Dehaene die in een stuurrcabine van de ICE 1 zit.
Dus ik zou de politiek in Belgie niet onderschatten en dat ze Siemens kiezen is niet zomaar.
Het gaat altijd om veel geld en waar veel geld mee gemoeid is is er ook politiek van groot belang.
ik spreek van TGV, type 13 en type 96 is een Deens concept en gebouwd in Frankrijk.
En ja de rest is van belgische makelij als we dat nog niet wisten.(type 20,21,12,19,27,22,23,25,26,BREAK,KLASSIEKJES,DUIKBRILLEN,moest ik er vergeten zijn sorry ervoor)

Den TGV is onder druk van de Franse politiek gekomen want anders had Belgie gekozen voor de ICE1 , er bestaat een legendarische foto van de Dehaene die in een stuurrcabine van de ICE 1 zit.
Dus ik zou de politiek in Belgie niet onderschatten en dat ze Siemens kiezen is niet zomaar.
Het gaat altijd om veel geld en waar veel geld mee gemoeid is is er ook politiek van groot belang.