Zwartrijder springt uit raam van rijdende trein
do 03/11/2011 - 07:00 Een man is gisteravond door het raam van een rijdende trein gesprongen na een discussie met de treinbegeleider. De man had geen ticket bij.
De trein van Brussel-Zuid naar Antwerpen heeft een uur stilgestaan nadat de zwartrijder uit het raam van de rijdende trein was gesprongen, net buiten het station Brussel-Noord. Er is nog gezocht naar de man, maar hij werd niet meer teruggevonden.
Volgens Infrabel heeft het treinverkeer weinig hinder ondervonden omdat er een ander spoor kon worden gebruikt. De reizigers op de trein zelf hebben wel een uur moeten wachten voor ze verder konden reizen.
Zwartrijder springt uit raam
Zwartrijder springt uit raam
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... usselNoord
- Dieselfreak
Re: Zwartrijder springt uit raam
Uit het raam gesprongen? Om welk type trein ging het? Die man moet héél mager zijn, want van alle Belgische treintypes waarvan de ramen nog open kunnen, is het deel dat open kan dermate klein dat het me erg onwaarschijnlijk lijkt dat daar een volwassen persoon tussen kan. 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Dat neemt niet weg dat het een klein deel van het raam is dat open kan. Iemand heel jong en slank want anders geraak je daar niet vlot door en dan nog kan men u tegenhouden op de moment dat je die intentie vertoont. Zoiets doe je namelijk niet op 2 seconden.
De eerste bezorgdheid van de TBG zal natuurlijk zijn om aan de noodrem te trekken ipv geslagen te worden door spartelende benen die door de raam hangen.
De trein is tot stilstand gekomen voor het eerste automatische sein na het beheerde perronsein op spoor 11 richting Schaarbeek, waardoor de volgende trein op spoor 11 niet buiten kon.
De trein is tot stilstand gekomen voor het eerste automatische sein na het beheerde perronsein op spoor 11 richting Schaarbeek, waardoor de volgende trein op spoor 11 niet buiten kon.
- Dieselfreak
Waarom worden die ramen niet wat kleiner gemaakt, zodat daar niemand tussen kan? Gelukkig heeft al het materieel dat na 1990 in dienst is gekomen gesloten ramen zodat dergelijke voorvallen niet meer mogelijk zijn. Misschien nog 20 jaar, en er rijden geen treinen meer met ramen die open kunnen. Dan behoren problemen als deze definitief tot het verleden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Je moet al compleet zot zijn om door de huidige raampjes te willen kruipen maakt niet uit of de trein nu stilstaat of niet.
InderdaadSteven schreef:Je moet al compleet zot zijn om door de huidige raampjes te willen kruipen maakt niet uit of de trein nu stilstaat of niet.

Daarbij ik denk niet dat er al ooit een reiziger "per ongeluk" door één van de huidige kleine raampjes is gevallen

Ik vind treinen waar geen enkel raampje meer open kan eigenlijk een stap terug in plaats van een stap vooruit.
(denk dan maar aan een calamiteit waarbij er geen airco meer is en de reizigers op de trein moeten blijven...)
(net zoals nieuwerwetse gebouwen met waar geen enkel raam meer open kan: een verschrikking
die 'verplichtte' klimatisatie...)
My 2 cents.
Laatst gewijzigd door vasonline op 03 nov 2011, 12:28, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Mischien was hij geinspireerd door de "clandestin" die 2 weken geleden uit een rijdende €* is gesprongen buiten Londen? Maar die had wel de deur geopend aan volle snelheid,bij gebrek aan raampjes.
Inderdaadnighttrain schreef:Mischien was hij geinspireerd door de "clandestin" die 2 weken geleden uit een rijdende €* is gesprongen buiten Londen? Maar die had wel de deur geopend aan volle snelheid,bij gebrek aan raampjes.
Ramen of niet, er blijven genoeg mogelijkheden om problemen te maken.
Greetz

De ramen in een Break zijn al bij al toch vrij groot, ik denk dat je nu ook niet graatmager moet zijn om erdoor te passen. Wat niet wegneemt dat het ongetwijfeld wat acrobatie vergt om op die hoogte te raken en jezelf ook schrap te zetten voor de landing (met het hoofd naar beneden zal wel geen deugd doen!)...
Of anders heeft die zich aan het bagagerek erboven vastgehouden?MIVB-reiziger schreef:De ramen in een Break zijn al bij al toch vrij groot, ik denk dat je nu ook niet graatmager moet zijn om erdoor te passen. Wat niet wegneemt dat het ongetwijfeld wat acrobatie vergt om op die hoogte te raken en jezelf ook schrap te zetten voor de landing (met het hoofd naar beneden zal wel geen deugd doen!)...
Zowieso acrobatie

Groetjes