Twee NMBS-filialen in conflict over reclamepanelen Brussel-Z

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
jotie
Berichten: 379
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Twee NMBS-filialen in conflict over reclamepanelen Brussel-Z

Bericht door jotie »

Bij het lezen van dit bericht fronste ik toch even de wenkbrauwen. Veel gekker moet het binnen de NMBS-Groep nu toch echt niet meer worden.
Brusselnieuws schreef: Infrastructuurbeheerder Infrabel heeft een rechtszaak aangespannen tegen Publifer, een dochteronderneming van haar eigen moederbedrijf NMBS Holding. Het conflict draait rond een aantal reclamepanelen in Brussel-Zuid.

Vandaag donderdag komt het geschil voor de rechtbank, schrijft de krant De Morgen.

De 'familie'ruzie draait om de digitale reclameborden van 70 inch die sinds kort in de centrale hal van het station hangen. Het gaat om een gezamenlijk project van Publifer, NMBS Holding en Clear Channel.

Infrabel is niet te spreken over de borden, die gemonteerd werden op de steunbalken waarvoor zij verantwoordelijk is. “De borden blokkeren duidelijk het zicht op de informatieschermen voor reizigers die van opzij naar de trappen wandelen,” zegt woordvoerder Thomas Baeken. Volgens hem reageerde Publifer “zeer arrogant” op de vraag om de borden te verplaatsen.

Eerder besliste de rechter van eerste aanleg dat de borden verplaatst moesten worden, maar Publifer tekende verzet aan, waarop het eerste vonnis herroepen werd. Publifer zegt over alle nodige toelatingen te beschikken. Nu komt de zaak dus nogmaals voor de rechter.

Volgens De Morgen is de zaak een voorbeeld van de onderhuidse vetes binnen de NMBS Groep. Volgens een anonieme bron van de krant viel vrijdag de elektriciteit van de reclamepanelen plots uit. Een pesterij van Infrabel, dat de elektriciteitsaansluiting beheert, zegt de bron. Infrabel ontkent.
kika
Berichten: 2865
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Twee NMBS-filialen in conflict over reclamepanelen Bruss

Bericht door kika »

Goed om te horen dat Infrabel zich druk maakt om de informatievoorziening van de reizigers. Ook al lijkt het een futuliteit, is het een goed voorbeeld dat een gestroomlijnd en gezamelijk beleid en visie best wel een goed idee zijn, op bepaalde plaatsen. Ook een prachtig voorbeeld van verspilling van onze centen.
Plaats reactie