Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Is er een probleem geweest ivm met materieel de laatste 4 dagen? Ik hoor van verschillende mensen dat hun trein met minder rijtuigen reed. Ook ik had het genoegen om deze middag richting de Panne te sporen op de grond in 1e klasse (gelukkig ligt er tapijt xD).
Re: gewijzigde samenstelling.
doordat het vakantie is gaan ze rijtuigen en moterstellen controleren waar anders weinig tijd voor is.LRDArdo schreef:Is er een probleem geweest ivm met materieel de laatste 4 dagen? Ik hoor van verschillende mensen dat hun trein met minder rijtuigen reed. Ook ik had het genoegen om deze middag richting de Panne te sporen op de grond in 1e klasse (gelukkig ligt er tapijt xD).
Re: gewijzigde samenstelling.
Het was inderdaad serieus de moeite deze week qua triestige samenstellingen:260689 schreef:doordat het vakantie is gaan ze rijtuigen en moterstellen controleren waar anders weinig tijd voor is.LRDArdo schreef:Is er een probleem geweest ivm met materieel de laatste 4 dagen? Ik hoor van verschillende mensen dat hun trein met minder rijtuigen reed. Ook ik had het genoegen om deze middag richting de Panne te sporen op de grond in 1e klasse (gelukkig ligt er tapijt xD).
Als je houdt van mensen knuffelen kon je gerust bij mij op deze treinen komen zitten:
- een Knokke-Blankenberge in de zondagse avondspits met maar 1 ram M6
- een gehalveerde P trein naar Heverlee
- een zaterdagmiddagse IR Antwerpen-Brussel met 1 break, waar ook nog eens al het volk van een veel te late benelux en het volk voor een trein naar Gent die tot Berchem beperkt was op moest
- een IC Antwerpen-Charleroi met 2 schattige klassiekjes
Het is niet omdat het vakantie is dat de achterstand allemaal in 1 keer moet ingehaald worden!
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: gewijzigde samenstelling.
L 581 (11:02) en de L 561 (11:58)
In de plaats van 1 MS96 reden ze met de 2726 + 8 M6
wat ik persoonlijk wel een rare samenstellling vind voor een L tussen Gent en Brugge.
In de plaats van 1 MS96 reden ze met de 2726 + 8 M6
wat ik persoonlijk wel een rare samenstellling vind voor een L tussen Gent en Brugge.



Re: gewijzigde samenstelling.
8 M6, grote kans dat dat een stam is die van de IC K afkomstig is...Treinen9880 schreef:L 581 (11:02) en de L 561 (11:58)
In de plaats van 1 MS96 reden ze met de 2726 + 8 M6
wat ik persoonlijk wel een rare samenstellling vind voor een L tussen Gent en Brugge.
Wel een zeer vreemde samenstelling voor een L inderdaad. Meteen de eerste keer dat een echte stoptrein als dusdanig door M6 wordt verzekerd, of niet?
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: gewijzigde samenstelling.
Ze riepen dat om en ik dacht dat het een 2tal MS96 gingen zijn maar nee tot mijn verbazing reed er een 27 met m6'en binnenMIVB-reiziger schreef:8 M6, grote kans dat dat een stam is die van de IC K afkomstig is...Treinen9880 schreef:L 581 (11:02) en de L 561 (11:58)
In de plaats van 1 MS96 reden ze met de 2726 + 8 M6
wat ik persoonlijk wel een rare samenstellling vind voor een L tussen Gent en Brugge.
Wel een zeer vreemde samenstelling voor een L inderdaad. Meteen de eerste keer dat een echte stoptrein als dusdanig door M6 wordt verzekerd, of niet?



Re: gewijzigde samenstelling.
Donderdag reed P 8010 met de 2732, normaal is dit een 21 (allez tegenwoordig toch
)





Re: gewijzigde samenstelling.
Nope, ik heb ook ooit eens de stoptrein Mechelen-Gent genomen die toen met loc 27 en 5 M6'en reed. (ook een gewijzigde samenstelling uiteraard)MIVB-reiziger schreef:
Wel een zeer vreemde samenstelling voor een L inderdaad. Meteen de eerste keer dat een echte stoptrein als dusdanig door M6 wordt verzekerd, of niet?
Re: gewijzigde samenstelling.
Zou het kunnen dat dit voor I Love Techno was.Treinen9880 schreef:L 581 (11:02) en de L 561 (11:58)
In de plaats van 1 MS96 reden ze met de 2726 + 8 M6
wat ik persoonlijk wel een rare samenstellling vind voor een L tussen Gent en Brugge.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,
Dat was ook mijn eerste vermoeden toen ik die eigenaardige samenstelling zaterdag toevallig tegenkwam, maar een blik op railtime.be leerde later dat ik de spoorwegen overschat had. De eigenlijke aanleiding was het in panne vallen van IR h 3530 ter hoogte van Denderleeuw. Het materieel van deze trein wordt in principe daarna voor L 581 gebruikt, zodat men in Gent dus in zeven haasten op zoek is moeten gaan naar vervangingsmaterieel. De M6-stam heeft overigens maar één retourtje Brugge gemaakt en is daarna weer uit de omloop gehaald.
Groeten,
Dat was ook mijn eerste vermoeden toen ik die eigenaardige samenstelling zaterdag toevallig tegenkwam, maar een blik op railtime.be leerde later dat ik de spoorwegen overschat had. De eigenlijke aanleiding was het in panne vallen van IR h 3530 ter hoogte van Denderleeuw. Het materieel van deze trein wordt in principe daarna voor L 581 gebruikt, zodat men in Gent dus in zeven haasten op zoek is moeten gaan naar vervangingsmaterieel. De M6-stam heeft overigens maar één retourtje Brugge gemaakt en is daarna weer uit de omloop gehaald.
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Is Brussel-Nationale-Luchthaven - Gent-Sint-Pieters in het weekend met M6, bedoel je niet de IR van Brussel-Noord naar De Panne.Molenbruch Y. schreef:Dag,
Dat was ook mijn eerste vermoeden toen ik die eigenaardige samenstelling zaterdag toevallig tegenkwam, maar een blik op railtime.be leerde later dat ik de spoorwegen overschat had. De eigenlijke aanleiding was het in panne vallen van IR h 3530 ter hoogte van Denderleeuw. Het materieel van deze trein wordt in principe daarna voor L 581 gebruikt, zodat men in Gent dus in zeven haasten op zoek is moeten gaan naar vervangingsmaterieel. De M6-stam heeft overigens maar één retourtje Brugge gemaakt en is daarna weer uit de omloop gehaald.
Groeten,
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Neen, de IR h (FBNL - FGSP) rijdt in het weekend met AM 96 en is in Gent-Sint-Pieters technisch gekoppeld aan de L-trein 5** (FGSP - FR). In dit geval is IR h 3530 dus in panne gevallen in Denderleeuw, waardoor de AM 96-stellen niet in Gent geraakt zijn en men dus gewoon uit het toevallig beschikbare materieel een M6-stam heeft opgetrommeld ter vervanging, om de L-trein naar Brugge tenminste niet te moeten afschaffen. Na een retourtje Brugge heeft men hem in Gent dan terug aan de kant gezet en ander materieel gebruikt voor de daaropvolgende IR h.
Groeten,
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Naar mijn mening is 1 AM 96 wel maar weinig tussen FGSP en FBNL.Molenbruch Y. schreef:Neen, de IR h (FBNL - FGSP) rijdt in het weekend met AM 96 en is in Gent-Sint-Pieters technisch gekoppeld aan de L-trein 5** (FGSP - FR). In dit geval is IR h 3530 dus in panne gevallen in Denderleeuw, waardoor de AM 96-stellen niet in Gent geraakt zijn en men dus gewoon uit het toevallig beschikbare materieel een M6-stam heeft opgetrommeld ter vervanging, om de L-trein naar Brugge tenminste niet te moeten afschaffen. Na een retourtje Brugge heeft men hem in Gent dan terug aan de kant gezet en ander materieel gebruikt voor de daaropvolgende IR h.
Groeten,
IR3528 was deze morgen met 1 AM 80 ipv 2 AM 80
Re: gewijzigde samenstelling.
Van normale samenstelling over gewijzigde samensting naar geen samenstelling
Maandag reed L 2357 (Herentals 7.04 - Antwerpen-Centraal 7.47) met 2 AM86, dinsdag reed hij met 1AM86 (de reizigers geraakten er met moeite nog op in Kessel, zelf mogen ondervinden). Vandaag was L2357 afgeschaft... Mooie evolutie...
Reizigers uit Kessel, Nijlen, Bouwel en Wolfstee (samen dagelijks meer dan 1200 instappers) hadden geen aansluiting naar Antwerpen (of Brussel) tussen 7u en 8u! Dan zou er toch wel een andere trein extra mogen stoppen, 42 minuten wachten is niet meteen aangenaam tijdens de spits terwijl er andere treinen voorbijrazen
Hopelijk morgen beter
Maandag reed L 2357 (Herentals 7.04 - Antwerpen-Centraal 7.47) met 2 AM86, dinsdag reed hij met 1AM86 (de reizigers geraakten er met moeite nog op in Kessel, zelf mogen ondervinden). Vandaag was L2357 afgeschaft... Mooie evolutie...
Reizigers uit Kessel, Nijlen, Bouwel en Wolfstee (samen dagelijks meer dan 1200 instappers) hadden geen aansluiting naar Antwerpen (of Brussel) tussen 7u en 8u! Dan zou er toch wel een andere trein extra mogen stoppen, 42 minuten wachten is niet meteen aangenaam tijdens de spits terwijl er andere treinen voorbijrazen

Hopelijk morgen beter

Re: gewijzigde samenstelling.
^^^ De P-trein Herentals - Brussel-Zuid reed vandaag maar met 1 AM86 i.p.v. 2 
