Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Pieters
Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Pieters
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 111104_137
Kan er iemand is uitleggen hoe een stroomonderbreking op L50 problemen kan opleveren voor treinen die niet langs L50 rijden. Waarom liet men treinen niet tot in Merelbeke laten rijden en van daaruit bussen naar en van Gent.
Communicatie is en blijft slecht, gaat dit ooit verbeteren.
Kan er iemand is uitleggen hoe een stroomonderbreking op L50 problemen kan opleveren voor treinen die niet langs L50 rijden. Waarom liet men treinen niet tot in Merelbeke laten rijden en van daaruit bussen naar en van Gent.
Communicatie is en blijft slecht, gaat dit ooit verbeteren.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
OP het zelfde moment stond er een trein defect op de lijn 59 te Belsele (omgeving Lokeren dus) en bovenleiding af te Merelbeke. Tijdens de herstelling waren niet alle reiswegen beschikbaar om de lijn 50A op te rijden vanaf station gent. Daarenboven (rond 17u was dat dan) is er nog een pipo in het spoor gaan liggen ter hoogte van de inrit van Gent.Stijn91 schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 111104_137
Kan er iemand is uitleggen hoe een stroomonderbreking op L50 problemen kan opleveren voor treinen die niet langs L50 rijden. Waarom liet men treinen niet tot in Merelbeke laten rijden en van daaruit bussen naar en van Gent.
Communicatie is en blijft slecht, gaat dit ooit verbeteren.
In volle avonds spits bussen gaan zoeken om al die reizigers te vervoeren is een hopeloze zaak, want de Lijn is ook al vollen bak bezig met hun voorziene ritten in de spits.
Hopelijk verduidelijkt dit een beetje...
Ik moest de genk doen van 17:08 en ben uiteindelijk pas om 18:20 ongeveer kunnen vertrekken ...
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Omdat de 2 sporen van L50 buiten dienst waren tussen Gent-st-Pieters en vertakking Ledeberg was ook het station in twee gedeeld. Concreet: komende van L50A kon je niet meer naar L75, en die treinen moesten dus ook via Merelbeke (reeksen 36xx en 80xx). Gezien de plaats van de breuk zitten automatisch ook de treinen van de lijnen 53, 58 en 59 in de problemen, wat dan weer gevolgen heeft op andere lijnen.Stijn91 schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 111104_137
Kan er iemand is uitleggen hoe een stroomonderbreking op L50 problemen kan opleveren voor treinen die niet langs L50 rijden. Waarom liet men treinen niet tot in Merelbeke laten rijden en van daaruit bussen naar en van Gent.
Communicatie is en blijft slecht, gaat dit ooit verbeteren.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Wat doe je zo als TB als je meer dan een uur moet wachten?2012 schreef:OP het zelfde moment stond er een trein defect op de lijn 59 te Belsele (omgeving Lokeren dus) en bovenleiding af te Merelbeke. Tijdens de herstelling waren niet alle reiswegen beschikbaar om de lijn 50A op te rijden vanaf station gent. Daarenboven (rond 17u was dat dan) is er nog een pipo in het spoor gaan liggen ter hoogte van de inrit van Gent.Stijn91 schreef:http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 111104_137
Kan er iemand is uitleggen hoe een stroomonderbreking op L50 problemen kan opleveren voor treinen die niet langs L50 rijden. Waarom liet men treinen niet tot in Merelbeke laten rijden en van daaruit bussen naar en van Gent.
Communicatie is en blijft slecht, gaat dit ooit verbeteren.
In volle avonds spits bussen gaan zoeken om al die reizigers te vervoeren is een hopeloze zaak, want de Lijn is ook al vollen bak bezig met hun voorziene ritten in de spits.
Hopelijk verduidelijkt dit een beetje...
Ik moest de genk doen van 17:08 en ben uiteindelijk pas om 18:20 ongeveer kunnen vertrekken ...
Was het al een 18 als loc of nog een 27?
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
je zegt het zelf stijn, als TB moet je dan gewoon wachten omdat je niet weet of ze nu over 5 dan wel 15 min of ... toestemming zullen geven om te rijden.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Dat moet saai zijn.Steven schreef:je zegt het zelf stijn, als TB moet je dan gewoon wachten omdat je niet weet of ze nu over 5 dan wel 15 min of ... toestemming zullen geven om te rijden.
- trainfreak
- Berichten: 2657
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
In de file staan is toch ook saai?Stijn91 schreef:Dat moet saai zijn.Steven schreef:je zegt het zelf stijn, als TB moet je dan gewoon wachten omdat je niet weet of ze nu over 5 dan wel 15 min of ... toestemming zullen geven om te rijden.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Al rijdend zelf nog niet mee gemaakt, wel als passagier.trainfreak schreef:In de file staan is toch ook saai?Stijn91 schreef:Dat moet saai zijn.Steven schreef:je zegt het zelf stijn, als TB moet je dan gewoon wachten omdat je niet weet of ze nu over 5 dan wel 15 min of ... toestemming zullen geven om te rijden.
Maar in de file zijn er mensen die iets lezen, kan een TB dat, nee want hij moet opletten of hij een signaal krijgt om te vertrekken.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
in een file moet je evenmin een krant lezen hoor, daar moet uw aandacht evengoed op de weg zijn.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Dat is waar, maar wat sommige mensen doen in de file.Steven schreef:in een file moet je evenmin een krant lezen hoor, daar moet uw aandacht evengoed op de weg zijn.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Heb bijna gans etijd op perron gestaan, babbelke slaan met de TBG ... af en toe es bellen naar de blok om te weten welke de vooruitzichten waren, tja, veel meer kan je niet doen he. T'was echt chaos, als dan vertrokken ben heb ik tussen gent en kwatrecht maar liefst 10 treinen tegengekomen die aan het aanschuiven waren naar gent, tussen kwatrecht en vertakking sein van melle stonden maar lieft 3 (DRIE) treinen in dezelfde sectie te wachten ...
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Dat is ongeveer 1 trein per km.2012 schreef:Heb bijna gans etijd op perron gestaan, babbelke slaan met de TBG ... af en toe es bellen naar de blok om te weten welke de vooruitzichten waren, tja, veel meer kan je niet doen he. T'was echt chaos, als dan vertrokken ben heb ik tussen gent en kwatrecht maar liefst 10 treinen tegengekomen die aan het aanschuiven waren naar gent, tussen kwatrecht en vertakking sein van melle stonden maar lieft 3 (DRIE) treinen in dezelfde sectie te wachten ...
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Als 3 treinen in dezelfde sectie staan is dat 3 treinen op ongeveer 1500m. Dus 1 per 500m ipv per km.
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Nog korter zelfs, is daar 120 per uur lijn, dus secties van +/- 1000meterSteven schreef:Als 3 treinen in dezelfde sectie staan is dat 3 treinen op ongeveer 1500m. Dus 1 per 500m ipv per km.

Ze waren net niet gekoppeld, enkele meters ertussen elke keer.
En tussen melle en merelbeke stond er aan elk sein een trein, zowel op de lijn 50 als het "traagspoor" 50E (is nu eigelijk ook 120km/u he)
Re: Hinder na stroomonderbreking bij station Gent-Sint-Piete
Ik weet van oudere TB's dat die gewoon sliepen en in die tijd waren er nog een GSM's of radio's in de lok.Stijn91 schreef:Al rijdend zelf nog niet mee gemaakt, wel als passagier.
Maar in de file zijn er mensen die iets lezen, kan een TB dat, nee want hij moet opletten of hij een signaal krijgt om te vertrekken.
Men maakte de TB wakker door op de lok te kloppen.
Maarja, in die tijd was men nog niet zo gestresseerd als nu.