Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
In het weekend kan men deze vertraging inhalen doordat deze in Aalst meer dan 25 min. blijft staan, in de week 10 min.
De keertijd in Geraardsbergen is 7 min.
En wat je zegt van als ze al op die trein zat is zever, dat weet je ook. Neem nu dat de trein wacht en ze roepen af dat een andere trein vertraging had doordat er iets was met een persoon dan zou niemand moeten klagen.
De keertijd in Geraardsbergen is 7 min.
En wat je zegt van als ze al op die trein zat is zever, dat weet je ook. Neem nu dat de trein wacht en ze roepen af dat een andere trein vertraging had doordat er iets was met een persoon dan zou niemand moeten klagen.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Wachten gedurende 12 minuten voor extra aansluiting is normaal nergens voorzien. Tenzij voor de laatste aansluiting van de dag. Aanvaard gewoon dat de maatschappij haar beperkingen heeft en dat je een grotere groep niet kan laten opdraaien voor een klein groepje mensen die een aansluiting willen. Je kan onmogelijk op die manier verantwoorden waarom die 80 andere mensen moeten wachten.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Aansluitingen moeten op zijn minst allemaal apart bekeken worden. Stel dat het hier virtueel ging om een trein die op zijn rit geen (belangrijke) aansluitingen meer dient te verzekeren, dan lijkt wachten me hier de meest logische optie. Het is hier echter zo dat de reizigers van de stations tussen Gent en Zottegem rekenen op hun aansluiting in Zottegem. Niet wachten is dus hier de winnende keuze.Jani schreef:Je redenering lijkt in grote mate op die van de bond van trein-tram en busgebruikers; de treinen moeten zo stipt mogelijk rijden, maar als er eentje vertraging heeft dan moeten alle treinen daarop wachten.
Wachten op aansluitingen moet ook alleen maar omdat de nmbs en infrabel er altijd in slagen de boel te vertragen. Dus: don't shoot the messengers!
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Heb jij het over het diesellijntje Gent - Zottegem - Geraardsbergen. Ik heb het over Aalst - Denderleeuw - Geraardsbergen.calabria schreef:Aansluitingen moeten op zijn minst allemaal apart bekeken worden. Stel dat het hier virtueel ging om een trein die op zijn rit geen (belangrijke) aansluitingen meer dient te verzekeren, dan lijkt wachten me hier de meest logische optie. Het is hier echter zo dat de reizigers van de stations tussen Gent en Zottegem rekenen op hun aansluiting in Zottegem. Niet wachten is dus hier de winnende keuze.Jani schreef:Je redenering lijkt in grote mate op die van de bond van trein-tram en busgebruikers; de treinen moeten zo stipt mogelijk rijden, maar als er eentje vertraging heeft dan moeten alle treinen daarop wachten.
Wachten op aansluitingen moet ook alleen maar omdat de nmbs en infrabel er altijd in slagen de boel te vertragen. Dus: don't shoot the messengers!
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Hangt af of ze die L trein in Geraardsbergen willen laten aansluiten op de L trein naar Edingen. Anders ga je daar weer mensen in de kou zetten, voor 55 minuten. Om maar te zeggen hoe groot het domino effect kan zijn door het geven van aansluiting. Dan moet je nog rekening houden met de werkuren van het personeel.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Er is een overstaptijd voorzien van 11 min. in Geraardsbergen, dus de trein naar Edingen had wel een paar minuten kunnen wachten.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
dus jij laat al twee treinen wachten, hoe lang gaat de volgende dan moeten wachten? snap je nu wat we bedoelen met domino, in totaal zal de gemaakte vertraging van al die treinen dus zoveel meer reizigers met vertraging opzadelen. Wat je dan nog vergeet is de aansluiting met een bus (indien deze er zou zijn).
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Je hebt gelijk en de keertijd voor terug naar Geraardsbergen te gaan is maar 6 min., maar daarna is er genoeg tijd voor mensen die nog moeten overstappen in Edingen. Toch moet er iets veranderen aan de dienstregeling qua rittijden, aansluitingen en keertijden.Steven schreef:dus jij laat al twee treinen wachten, hoe lang gaat de volgende dan moeten wachten? snap je nu wat we bedoelen met domino, in totaal zal de gemaakte vertraging van al die treinen dus zoveel meer reizigers met vertraging opzadelen. Wat je dan nog vergeet is de aansluiting met een bus (indien deze er zou zijn).
Is het vanaf volgend jaar dat die volledig nieuwe dienstregeling van kracht moet gaan of nog een jaar later eind 2013.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Verwacht daar maar niet te veel van voor zulke gevallen. Op alle lijnen met een uurdienst zal je dit blijven voorhebben. Een persoon met gezondheidsproblemen is iets waartegen je niets kan doen.Stijn91 schreef:Is het vanaf volgend jaar dat die volledig nieuwe dienstregeling van kracht moet gaan of nog een jaar later eind 2013.
De nieuwe dienstregeling kan misschien wel zorgen dat de 20 minuten vertraging die hij regelmatig (?) heeft, minder voorvallen

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Die 20 min. was echt wel veel, meestal is de vertraging als die niet te veel is bijna volledig weggewerkt doordat deze in Denderleeuw 6 min. blijft wachten, meestal vertrekt deze wel op tijd, maar de CR vanuit Eigenbrakel is bijna nooit op tijd in Aalst.Shrek schreef: Verwacht daar maar niet te veel van voor zulke gevallen. Op alle lijnen met een uurdienst zal je dit blijven voorhebben. Een persoon met gezondheidsproblemen is iets waartegen je niets kan doen.
De nieuwe dienstregeling kan misschien wel zorgen dat de 20 minuten vertraging die hij regelmatig (?) heeft, minder voorvallen
Ik zeg nu niet dat al die stations op L90 een half uur dienst moeten krijgen, maar voor Ninove mag dit zeker.
Laatst gewijzigd door Stijn91 op 06 nov 2011, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Heb je daar een link bij?Jani schreef:Je redenering lijkt in grote mate op die van de bond van trein-tram en busgebruikers; de treinen moeten zo stipt mogelijk rijden, maar als er eentje vertraging heeft dan moeten alle treinen daarop wachten.
Nieuwsgierig,
Rian
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Dat artikel is van 30/11/'07 (scroll maar 'ns effe naar beneden) en van welke krant dan ook... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
Ik lees daar toch echt iets anders. Dat er gekeken moet worden naar de algehele verplaatsingstijden om stiptheid te meten. Je kan daaruit het gevolg trekken dat ze willen dat afhankelijk van de spitsstromen er andere treinen moeten wachten om aansluiting te verzekeren, of dat steeds een zo klein mogelijke groep reizigers benadeeld moet worden bij aansluitingen. En dat er zoveel mogelijk marge moet zijn etc. Maar eigenlijk is dat al te ver gezocht. Dat is een simpel persbericht om aan te kaarten dat niet puur de eindhaltes en de aankomsttijden daar van belang zijn om stiptheid te meten.
En dat lijkt me een prima plan om op strategische punten ook de stiptheid te meten en bij in de statistieken te verwerken en te gebruiken.
En dat lijkt me een prima plan om op strategische punten ook de stiptheid te meten en bij in de statistieken te verwerken en te gebruiken.
Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon
LML schreef:Dat artikel is van 30/11/'07 (scroll maar 'ns effe naar beneden) en van welke krant dan ook...
Ik heb de datum ook gezien, maar meer recent hebben ze nog eens hetzelfde aangekaart en ik had geen zin om hier veel van mijn tijd op te offeren omdat men naar "bewijzen" begint te vragen.