Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
overweg13

Re: Aansluiting missen door onwel worden van persoon

Bericht door overweg13 »

Kristofke schreef:Was dit de laaste? Zo nee, dan nee 12 minuten is veel te veel voor een aansluiting te verzekeren. Bovendien kan een vertraagde omnibus zorgen voor extra vertragingen bij IC's, zodat de mensen op die trein dan weer hun aansluiting missen.

In zulke gevallen is het noodzakelijk de TBG aan te spreken zodat die zich kan informeren bij RDV, een nee heb je een ja kan je krijgen.
Ik ben ervan overtuigd dat tot een tiental jaren geleden deze trein wél gewacht zou hebben. En er waren toen niet meer vertragingen dan nu.
Met vriendelijke groet

overweg13
overweg13

Bericht door overweg13 »

Darko schreef:Waar zijn we mee bezig als we over zoiets gaan beginnen neuten?

Als ik uw redenatie volg.. Dan moet omdat die persoon onwel is geworden. Elke trein in héél belgie die potentieel een aansluiting verzekert op die trein ook opgehouden worden en wachten op die trein? Zo zal het probleem van de treinvertragingen nooit opgelost worden.
Zoals al eerder gezegd: nog niet zo lang geleden zouden die treinen wel gewacht hebben, en er waren toen net minder vertragingen. Vertragingen worden niet veroorzaakt door het wachten op aansluitingen, dat laatste is net een middel om de gevolgen van vertragingen te milderen.
Mocht een vertraging als deze een uitzondering zijn, dan zou men zonder moeite kunnen wachten, en in Denderleeuw en aalst nog eens op de vertraagde L-trein. Spijtig genoeg zijn er zo veel vertragingen, dat het bijna onmogelijk geworden is om dat te doen. Maar in feite staat of valt de betrouwbaarheid van het OV met het organiseren van goede aansluitingen. Nu moet je bijna hopen dat je veel aansluitingstijd hebt, om enige zekerheid te hebben, terwijl men bij het opstellen van de dienstregelingen net probeert om snelle aansluitingen te realiseren. Maar wat heeft dat voor zin als ze toch onbetrouwbaar blijken?
Met vriendelijke groet

overweg13
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Aalst: aankomst CR 2157: 08:34 + 24 = aankomst om 08:58 - trein vertrekt vanuit Aalst naar Geraardsbergen om 08:43 + 23. Terugrit: Trein komt met vertraging van meer dan 11 min. toe in Aalst om 10:28 ipv. 10:17
Aalst: aankomst CR 2158: 09:33 + 6 = aankomst om 09:39 (trein naar Geraardsbergen op tijd vertrokken).
CR 2159 afgeschaft tussen Brussel-Luxemburg en Aalst. CR 2160 (30 min. vertraging in Denderleeuw (problemen met locomotief tussen Rogier en Brussel-Luxemburg, waarschijnlijk een loc op LLN - Binche).

IR 3535 naar Gent heeft 10 min. vertraging, trein naar Geraardsbergen wacht.

Nu kan het wel en in het weekend niet. Nog zo iets, doordat de stoptrein van Geraardsbergen naar Aalst zoveel vertraging door de vertraging van CR 2157, was de eerste trein via L50A naar Brussel-Zuid de CR van 10:40 ipv. de IR naar de luchthaven van 10:07.
Een IR of IC zal nooit wachten maar je bent wel u aansluiting kwijt (dat kan dan ook weer waarschijnlijk).

L-trein naar Geraardsbergen vertrekt in Denderleeuw om XX:58.
L-trein naar Aalst vertrekt in Denderleeuw om XX:08.
IC naar Kortrijk/Poperinge komt aan om XX:59 en vertrekt om XX:01.
IC naar Dendermonde/Sint-Niklaas komt aan om XX:59 en vertrekt om XX:01.

Dus mensen naar Aalst kunnen gerust de trein nemen naar Brussel of richting Kortrijk.
Vanuit Gent moeten mensen naar Geraardsbergen op de IC zitten, want de IR komt te laat toe in Denderleeuw.

P-trein 8951 blijft 10 min. wachten in Denderleeuw (16:30-16:40), maar als de P-treinen naar Gent/Oudenaarde vertraging hebben, blijft deze wachten. Betere spreiding mag dus wel.
COCOKEN007

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo ,

ik weet wat Stijn bedoelt, als ik met de trein van Gent kom en moet ik ook overstappen in Denderleeuw dan is er een rare regeling zeker tussen 17 en 18 uur zelfs tot 19 uur sommige dagen . De treinen die we dan nemen op de lijn L90 naar Geraardsbergen daar zit geen regelmaat in. Daarmee bedoel ik ,je stapt op de trein en dan blijft hij ineens soms 10 a 15 min staan doordat er andere treinen in vertraging zijn die vanuit Brussel komen en daar wachten ze wel op zonder redenen.
Hier was er een wel een echte reden en daar wachten ze niet op , met alle respect voor dat mens die onwel is geworden , geen kritiek en zeker geen beschuldigng naar haar.
Maar wel naar de NMBS en hun onderdanen die dat regelen, daarmee als ik jullie visie lees dan moeten ze rechtvaardig en consequent zijn voor iedereen en daarmee moeten ze in Denderleeuw op geen enkele trein meer wachten en zeker niet onnozel doen.
De mensen die de trein nemen op dat moment richting Geraardsbergen hebben ook het recht om op tijd thuis te zijn ook al is het een secundaire lijn .Er is praktisch geen enkele trein die daar op tijd vertrekt richting Geraardsbergen of hij komt van Aalst al met 10 min vertraging toe en niemand weet hoe dat komt.
ik versta Stijn zijn stelling maar als je in dit forum een vraag stelt schiet men soms op de verkeerde persoon of onderwerp.
Dus Stijn soms ben je beter dat je sommige onderwerpen niet aanhaalt want ja , je begrijpt me
NMBS is God en de rest zijn Duivels en zelfs als je terechte kritiek hebt dan moet je deze kritiek bewijzen en dan geloven ze je nog niet.
Dus voorzichtig bij het schrijven
de raad van nen echte Wettel
salut Peken
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Het is een forum en dit is mijn mening, maar ja ik begin het al gewoon te worden van de slechte spreiding op L90.
Steven

Bericht door Steven »

natuurlijk mag je uw mening hebben. Maar je kijkt enkel naar dat ene stukje voor die ene persoon en niet naar het totaalplaatje. De aansluiting zelf vragen kan ook al eventueel helpen. Zelf initiatief nemen kan al helpen.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:natuurlijk mag je uw mening hebben. Maar je kijkt enkel naar dat ene stukje voor die ene persoon en niet naar het totaalplaatje. De aansluiting zelf vragen kan ook al eventueel helpen. Zelf initiatief nemen kan al helpen.
Wat bedoel je met vragen, vragen aan TBG. Want of je dat nu doet of niet, de trein is weg.
Steven

Bericht door Steven »

Dat moet je niet doen op de moment van aankomst he, van het moment je een vertraging merkt zoek je de tbg op en dan ga je vragen of het mogelijk is om aansluiting te geven. Beter te vroeg dan te laat vragen. Want een TBG moet contact nemen met RDV, deze op hun beurt met TC en die bepalen of het kan of niet.Dan gaat die info terug in de omgekeerde volgorde tot op de trein, zoiets gaat niet op 2 minuten.
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

Steven schreef:Dat moet je niet doen op de moment van aankomst he, van het moment je een vertraging merkt zoek je de tbg op en dan ga je vragen of het mogelijk is om aansluiting te geven. Beter te vroeg dan te laat vragen. Want een TBG moet contact nemen met RDV, deze op hun beurt met TC en die bepalen of het kan of niet.Dan gaat die info terug in de omgekeerde volgorde tot op de trein, zoiets gaat niet op 2 minuten.
Mijn zus wou het vragen, maar TBG passeerde constant en zocht blijkbaar iemand.
Ik heb het ook ooit is gevraagd toen ik van Brussel kwam en die TBG zei dat hij niks kon regelen.
Steven

Bericht door Steven »

tja je moet ze (niet fysiek he) echt dwingen te luisteren, verder kan je enkel hopen dat de persoon in kwestie wil luisteren al weten wij uit ervaring zelf ook allemaal wel dat hoe goed die mens zijn best doet hij niets kan garanderen.
kika

Bericht door kika »

't Mag dan wel 1 van de meest praktiche adviezen zijn om de tbg aan te spreken, 3 van de 5 keer levert dat niets op. De ene keer moet ie zich om een onwel persoon kommeren, de andere heeft niet het juiste humeur en een 3e staat net aan de avg te draaien. Blijven vragen dus!

(Heb hier ook net mijn aansluiting gemist, andere lijn weliswaar, maar net zo frustrerend)
Steven

Bericht door Steven »

Onder het motto van nee heb je en ja kan je krijgen. Die mensen zijn er nooit persoonlijk voor verantwoordelijk, ze zijn ook maar de tussenschakel maar als je niets (tijdig) gaat vragen zal je zeker niets krijgen of kan je uzelf niet verwijten dat je geen inspanning hebt geleverd om alsnog uw trein te kunnen halen.
kika

Bericht door kika »

En kijk, 4e keer goede keer, deze tbg op de RE1 doet z'n best en overlegt. Over 20 minuten weet ik wat het waard was 8) Edit: en ja aansluiting gehaald, vaak lukt het niet, soms wel!
Laatst gewijzigd door kika op 09 nov 2011, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
COCOKEN007

Bericht door COCOKEN007 »

als het personeel van de NMBS niet helpt dan gebeurt er niets.
De TBG moest reageren maar helpt niet das alles en ja.
Het imago van een bedrijf wordt niet alleen bepaaalt door zn naam maar ook door de mensen die er werken, dat wordt dikwijls vergeten .
Zo zit dat ineen en als de trein niet goed loopt of in een negatieve spiraal zit is het de taak van de directie en directe verantwoordelijken om dit probleem aan te pakken en te zuiveren maar de traagheid der spoorwegen zal dit nog jaren gaan duren en alleen maar erger worden .
in de jaren 80 was dit ok en jaren 90begon het gezever maar vanaf de jaren 2000 tot nu is het een echte ramp aan het worden .
ik ga er niet verder over uitwijken want dan zijn we volgend jaar nog bezig.
Iedereen zou eens een week geen trein moeten nemen, de problemen zijn zo opgelost maar dat is utopie maar toch zou het helpen
eigenlijk is dit oud nieuws maar ja het blijft actueel na zoveel jaar
Plaats reactie