Volgens een goed ingelichte en betrouwbare bron zijn er al een tijdje gesprekken tussen Siemens en De Lijn dus........bobke schreef:Ik ben wel benieuwd aan welke constructeur ze gaan bestellen en welk type. Goedkoop zal het alvast niet zijn, de trams zijn een derde langer, maar kosten een derde meer heb ik al gelezen in een artikel van het Nieuwsblad. (alhoewel je zou denken, hoe langer, hoe goedkoper per passagier?, je kunt immers de twee dure stuurposten delen door een groter aantal passagiers?)
Langere trams voor Antwerpen en Gent.
Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.
Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.
Nee! geen 4 twee-assers aan elkaar. Zie Siemens Avenio van de HTM
Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.
Er word onderhandeld met Siemens.
Men wilt ook een ander type onderstel van de trams, de huidige Hemelijnen zorgen voor een grotere sleet aan de sporen in de bochten tegenover de PCC's.
Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Het zal trouwens nog wel eventjes duren voor de lange trams worden geleverd, éérst komt er nog een lading nieuwe Hermelijnen in het voorjaar.
Men wilt ook een ander type onderstel van de trams, de huidige Hemelijnen zorgen voor een grotere sleet aan de sporen in de bochten tegenover de PCC's.
Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Het zal trouwens nog wel eventjes duren voor de lange trams worden geleverd, éérst komt er nog een lading nieuwe Hermelijnen in het voorjaar.
Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.
Moeten ze eens bij Stadler gaan neuzen...Lekens M. schreef: Het liefst van al wilt De Lijn terug trams met klassieke bougies.
Re: Langere trams voor Antwerpen en Gent.
In de Standaard lees ik vandaag dat vernieuwde perrons in Gent te kort zijn voor de "aangekochte trams". Wil dat zeggen dat De Lijn de langere trams nu ook effectief bestelt heeft?